Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی خوسف با تأکید بر اینکه ثبت برند استانی در گل نرگس پیگیری شود گفت: با توجه به تولید ۱۶ میلیون شاخه گل نرگس در استان و اشتغالزایی مستقیم برای ۶۴۰ بهره‌بردار درخواست می‌شود جشنواره ملی گل نرگس به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهندس رضوی ظهر امروز در جشنواره استانی گل نرگس که در شهرستان خوسف در حال برگزاری است اظهار داشت: با عنایت به لزوم نگاه ملی و اهمیت محصولات کشاورزی در توسعه پایدار و همچنین نگاه تخصصی به مقوله تولید فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی پیشنهاد می‌شود دبیرخانه جشنواره استانی گل نرگس به صورت دائمی در شهرستان خوسف راه‌اندازی شود و فعالیت خود را برای ارتقا جایگاه و معرفی این محصول در سطح استان و ملی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه راه‌اندازی سایت جشنواره گل نرگس زیرنظر دبیرخانه می‌تواند راهگشا باشد افزود: به منظور ترویج و معرفی گل نرگس استان خراسان جنوبی، بهبود توسعه اقتصاد این محصول پیشنهاد می‌شود جشنواره ملی گل نرگس در استان خراسان جنوبی برگزار شود. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: با توجه به موقعیت استان خراسان جنوبی و قرارگیری آن در اقلیم خشک، نیمه خشک، کمبود نزولات جوی، مواجهه با پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر و لزوم بهره‌برداری مناسب و بهینه از منابع آبی موجود و سازگاری گل نرگس به شرایط نامناسب اقلیمی و ارزش افزوده بالا در قیاس با سایر محصولات باغی و زراعی پیشنهاد می‌شود با ارائه برنامه‌های مدون توسط وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مربوطه، ترویج کاشت این محصول به عنوان الگو به کشاورزان معرفی و آموزش‌های لازم ارائه شود. 

رضوی افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره برای توسعه کشت این محصول به بهره‌برداران نرگس کار مورد توجه و پیگیری قرار گیرد و صدا و سیمای خراسان جنوبی نسبت به تهیه پخش برنامه‌های ترویجی در زمینه معرفی گل نرگس اقدام کند. 

وی با بیان اینکه با توجه به سنتی بودن مراحل تولید کشت، داشت و برداشت و مصرف این محصول در حال حاضر به صورت غیرفرآوری شده است اظهار داشت: با توجه به خواص درمانی و همچنین استفاده‌های گوناگون از آن در حال حاضر بسته‌بندی و صادرات محصول به صورت غیر استاندارد است که پیشنهاد می‌شود مشوق لازم از قبیل اختصاص تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاری در بسته بندی و فرآوری صادرات پیش‌بینی شود. 

مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: از آن جایی که مرجعی مشخص به منظور قیمت گذاری این محصول نیست و کمبود تشکل‌های فعال در زمینه تولید، فرآوری و صادرات گل نرگس، کشاورزان مزد زحمات خود را دریافت نمی‌کنند که در این راستا پیشنهاد می‌شود برای منطقی کردن قیمت‌ها و عرضه محصولات کیفی با قیمت مناسب تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصول برای تعامل بیشتر نسبت به تشکیل انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان یا نیز تعاونی نرگس کاران در استان اقدام شود. 

رضوی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان خراسان جنوبی و بروز حوادث غیرمترقبه در راستای افزایش بهره‌وری و تولید این گیاه پیشنهاد می‌شود در زمینه کشت گلخانه‌ای گل نرگس در خراسان جنوبی حمایت‌های لازم صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود ثبت برند استانی در گل نرگس پیگیری شود اظهار داشت: موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان مراکز دانشگاهی استان خراسان جنوبی به ویژه دانشکده کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی خوسف افزود: با توجه به تولید 16 میلیون شاخه گل نرگس در خراسان جنوبی و اشتغالزایی مستقیم برای 640 بهره‌بردار درخواست می‌شود جشنواره ملی گل نرگس به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شود. 

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد