Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نشان فیروزه سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۴۰ میلیون ریالی به «موسسه فرهنگی هنری عروج» تهیه‌کننده «بانو قدس ایران» اهدا شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی شبستان، یازدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت در حالی به کار خود پایان داد که این دوره جشنواره به زعم کارشناسان و منتقدان و فیلمسازان، رشد قابل توجهی از نظر ساخت فیلم های مستند و مشارکت و حمایت ها وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مراسم پایانی این جشنواره با حضور «محمدمهدی حیدریان» رئیس سازمان سینمایی، «سیدمحمد طباطبایی نژاد» مدیر مرکز گسترش مستند و دبیر جشنواره، ابراهیم حاتمی کیا، «جان فرانکو رزی» فیلمساز ایتالیایی، «علیرضا تابش» مدیر عامل بنیاد فارابی،‌ «منوچهر شاهسواری» مدیرعامل خانه سینما، «محمود صلاحی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «سلیم غفوری» مدیر شبکه مستند سیما و جمع کثیری از پیشکسوتان و جوانان فیلسماز و فیلمسازان خارجی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

 

 

اهدای جوایز بخش ملی و رکوردداری «در جستجوی فریده»

در بخش اهدای جوایز بخش ملی، هیات داوران این بخش شامل استاد منوچهر طیاب، محمدعلی فارسی، رامین حیدری‌فاروقی، علیرضا زرین‌دست، امیر تاجیک، معین کریم‌الدینی و مستانه مهاجر روی صحنه آمدند.

برگزیدگان این بخش را به شرح زیر معرفی و مورد تقدیر شدند:


بهترین نویسنده گفتار متن:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی به «میلاد محمدی» نویسنده گفتار متن «عشق شمعدانی‌ها» اهدا شد.

بهترین صدا:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی مشترکاً به کیومرث محمدچناری (صدابردار) و حسن مهدوی (طراحی و ترکیب صدا) مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» تقدیم شد.

بهترین فیلمبردار:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی به «علی شیلاندری» فیلمبردار «دیدن و بودن» اهدا شد.

بهترین تدوین:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی به «حمید نجفی‌راد» تدوینگر «در جستجوی فریده» اهدا شد.

بهترین موسیقی:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 60 میلیون ریالی به «افشین عزیزی» آهنگساز «در جستجوی فریده» تقدیم شد.

بهترین پژوهشگر:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 70 میلیون ریالی به «سودابه مجاوری» پژوهشگر «وه انتیوک شاپور» اهدا شد.

کارگردانی بهترین فیلم مستند کوتاه:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 100 میلیون ریالی مشترکاً به «فتح‌الله امیری» و «نیما عسگری» کارگردانان «محیط‌بان و پلنگ» تقدیم شد.

کارگردانی بهترین فیلم مستند بلند:

تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 120 میلیون ریالی به «رضا فرهمند» کارگردان «زنانی با گوشواره‌های باروتی» اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران:

هیات داوران یازدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با تقدیر از کلیه عوامل فیلم مستند «لاوراتوار» جایزه ویژه خود شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 80 میلیون ریالی را به نمایندگی از گروه، به آقایان «علی همراز» کارگردان و «محمد کارت» تهیه‌کننده این فیلم مستند اهدا کرد.

 

بهترین فیلم:

تندیس یا نشان فیروزه سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 140 میلیون ریالی به «موسسه فرهنگی هنری عروج» تهیه‌کننده «بانو قدس ایران» اهدا شد.


«غلامعلی اصغریان» تهیه کننده مستند «بانو قدس ایران» برای دریافت جایزه روی صحنه آمد و در سخنانی نیز گفت: از هیات داوران که نگاه ویژه ای به این فیلم داشتند و از کارگردانی که سه سال تمام برای ساخت این فیلم زحمت کشیدند، تشکر می کنم خصوصا از آیت الله سیدحسن خمینی به خاطر همراهی هایشان در این فیلم و مدیریت بنیاد نشر آثار امام (ره) و خانواده امام (ره).


وی که مدیرعامل موسسه فرهنگی «عروج فیلم» نیز است، جایزه نقدی این فیلم را به مردم زلزله زده اهدا کرد و افزود: این جایزه نقدی صرف خرید سه کانکس برای زلزله زدگان استان کرمانشاه می شود. از مستندسازان دعوت می کنم تا رویکردشان به سیره و سبک امام(ره) را بیشتر کنند چرا که در موسسه فرهنگی هنری عروج برای شما باز است.

 

جایزه ویژه دبیر جشنواره

این جایزه شامل تندیس سینماحقیقت، دیپلم افتخار و جایزه نقدی 100 میلیون ریالی هم مشترکاً به «آزاده موسوی» و «کوروش عطائی» کارگردانان «در جستجوی فریده» تقدیم شد.


این جایزه با حضور محمد مهدی حیدریان، منوچهر شاهسواری و محمد طباطبایی نژاد به دو کارگردان «در جستجوی فریده» اهدا شد.


پیش از اهدای جایزه ویژه دبیر جشنواره، طباطبایی نژاد در سخنانی گفت: اغراق می کنم پس از پنج دوره دبیری جشنواره سینما حقیقت این بار سخت ترین تصمیم را پیش رو داشتم. به طوری که تا امروز صبح به انتخابم مطمئن نبودم. با تشکر ویژه از کامران حیدری برای فیلم «علی آقا» و سید محمدحسین مهدویان برای «ترور سرچشمه»، این جایزه را به آزاده موسوی و کوروش عطائی کارگردانان «در جستجوی فریده» تقدیم می کنم.

 

 

پایان پیام/425

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان

سه جایزه انفرادی بهترین‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا نصیب بازیکنان ایران شد.

طرفداری | تیم ملی فوتسال ایران امروز (یکشنبه) در فینال جام ملت‌های آسیا 2024 با شکست تایلند در فینال، جام قهرمانی رقابت‌ها را بالای سر برد.

سعید احمد عباسی، ستاره ایران در پُست رأس که هشت بار موفق به گلزنی شد و نقش انکارناپذیری در این قهرمانی داشت، آقای گل این مسابقات لقب گرفت. وی همچنین جایزه ارزشمندترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص داد.

باقر محمدی نیز که در دیدار فینال درخشش چشمگیری داشت و گل چهارم ایران را به ثمر رساند، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد.

تایلند نیز جایزه بازی جوانمردانه مسابقات را دریافت کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • عنوان بهترین دروازه بان آسیا کف آرزوهای من بود
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • جایزه‌ای به نام اکبر زنجانپور اهدا شود/آرزوی نویدمحمدزاده چه بود؟
  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان