Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@03:16:02 GMT

ساخت گجت هوشمندی که سلامت کودک را گزارش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۰۸۶۱

ساخت گجت هوشمندی که سلامت کودک را گزارش می دهد

رکنا:محققان ایرانی موفق به ساخت گجتی شده اند که علائم حیاتی و سلامت کودکان را گزارش می دهد.

یک استارتاپ ایرانی، محصولی سخت افزاری طراحی کرده که از طریق آن والدین می‌توانند در هر لحظه از سلامت فرزند خردسال خود مطمئن شوند.

 این گجت با اتصال به بدن کودک، علائم حیاتی کودک را از طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراه هوشمند والدین ارسال و سپس از آنجا به وب سایت منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محصول علایمی‌ همچون نرخ تنفس، دمای بدن و چگونگی خواب کودک را به طور لحظه‌ای پایش و گزارش می‌کند. جالب اینجاست که اگر کودک در حین خواب بچرخد، سریعا والدین را مطلع می‌سازد و همچنین در صورت نیاز به تعویض پوشک نیز با اعلام هشدار، از اذیت شدن کودک جلوگیری می‌کند.

با توجه به زیرساخت نرم افزاری این گجت، والدین می‌توانند از طریق تمامی‌ وسایل هوشمند خود به اطلاعات کودک دست پیدا کنند. اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند این محصول نیز برای اندروید و iOS عرضه شده و دسترسی آنلاین علاوه بر اپلیکیشن، از طریق پورتال وب نیز ممکن است.

گجت هوشمند «نینیکس» که محصول یک استارتاپ ایرانی است، به عنوان یک محصول دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پذیرفته شده و برای جذب سرمایه در سامانه تامین سرمایه جمعی قرار داده شده است.

نزدیک به یک سال از طراحی و ساخت نمونه اولیه این محصول سلامتی Health کودک می‌گذرد و آزمون‌های مختلفی روی آن انجام شده است. از جمله، با همکاری تیم‌های فنی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیر کبیر و مرکز طبی کودکان تهران (دانشگاه تهران) بررسی‌های گوناگونی روی این گجت انجام پذیرفته و بسیاری از موارد اولیه بهینه سازی و تولید نهائی آن آماده شد و محصول نهایی نیز موفق به اخذ تاییدیه دانش بنیان شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر اظهار داشت: برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند، پیش بینی شده تا از ٢ بامداد تا ٩ صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

وی افزود: به استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز هشدار می‌دهیم که اگر کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ۱۰۰ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینرهایی که از این طریق کشف شود، ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه کاربردی «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز نقره‌داغ می‌شوند
  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • استعلام حضور اتباع و مهاجران خارجی از طریق سایت «سهما»
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد