Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر فعالیت‌های اقتصادی زنان، میزان توانمندی‌های آنها است گفت: در این راستا توانمندی مهارتی و حرفه‌ای زنان استان بوشهر در اولویت برنامه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرسول کازرونی ظهر امروز در نشست بررسی اجرای طرح‌های مهارت آموزی ویژه بانوان استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم مهارت‌آموزی در ارتقا توانمندی و دستیابی به اهداف اقتصادی اظهار داشت: هر چه میزان دانش و مهارت‌های زنان افزایش یابد، امکان دستیابی آنها به مشاغل و مشارکت آنان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه زنان با الهام از فرهنگ انقلاب اسلامی به روشنی نشان دادند که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دیگر عرصه‌‌ها حضور دارند خاطرنشان کرد: اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی نه تنها مانع از شرکت آنها در فعالیت‌های مختلف فردی و اجتماعی نیست، بلکه این فعالیت‌ها را در مسیر صحیح هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس مبانی نظری و مطالعات تجربی حضور زنان در بازار کار برحسب شرایط محیطی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هر کشور متفاوت بوده، به عوامل گوناگون از جمله مشارکت زنان، اندازه و سیاست‌های دولت، توزیع درآمد و هزینه خانوار، نرخ بیکاری، نرخ باروری، شرایط محیطی خانواده، میزان سود و سایر عوامل فرهنگی و اجتماعی بستگی دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر فعالیت‌های اقتصادی زنان را میزان توانمندی‌های آنها دانست و تصریح کرد: هر چه میزان دانش و مهارت‌های زنان افزایش یابد، امکان دستیابی آنها به مشاغل و مشارکت آنان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.

کازرونی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی زنان در دنیای امروز نقش آموزش‌های فنی وحرفه‌ای را در توانمندسازی و افزایش مهارت زنان در دستیابی به فرصت‌های اشتغال و کمک به اقتصاد خانواده‌ها در جامعه مهم خواند.

وی مشارکت زنان را در توسعه ‌پایدار‌ یک امر ضروری دانست وگفت: مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی نه تنها سبب شناخت ظرفیت‌ها و توانایی‌های آنان می‌شود، بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه هم نقش کلیدی دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تأکید بر جهت‌دهی و هدایت توانمندی بانوان، بیان کرد: بانوان دارای ایده‌ها و استعدادهای عالی در زمینه‌های مختلف هستند و تلاش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت پیشنهادات و ایده‌های سازنده، شناسایی مشکلات برنامه‌ریزی و برطرف کردن دغدغه‌ها و مسائل بانوان توانمند این مجموعه است.

کازرونی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر فعالیت‌های اقتصادی زنان، میزان توانمندی‌های آنها است خاطرنشان کرد: در این راستا توانمندی مهارتی و حرفه‌ای زنان استان بوشهر در اولویت برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

R41363/P1486/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمد مومنی در آیین گرامیداشت ۵۰ سالگرد تاسیس دانشگاه فنی و حرفه ای، گفت: هفتمین نمایشگاه توانمندی دانشجویان و دومین نمایشگاه کار که به صورت ۲ سالانه برپا می‌شد، اما این نمایشگاه در سال ۱۴۰۳ یک ساله اجرا می‌شود.
وی افزود: این نمایشگاه در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر با ۳۰ غرفه فعال اجرا می‌شود و برای نخستین بار فروش محصولات دانش بنیان که در سنوات قبل به محصول تبدیل شده است در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
مومنی گفت: مراکز صنعتی، خدماتی در این نمایشگاه پس از مصاحبه با افراد، آنانی که برای مجموعه خود نیاز دارند را به کارگیری می‌کنند.
وی افزود: قرار است اولین شهر مشاغل در استان با حمایت شهرداری شهرکرد ویژه دانش آموزان به جهت آشنایی با انواع مشاغل مختلف ایجاد شود.
مومنی گفت: هم اکنون حدود ۳ هزار و ۴۰۰ دانشجوی فعال در ۴۰ رشته محل در ۲ مقطع کاردانی و کارشناسی در ۶ مرکز فنی و حرفه‌ای استان مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی مهمترین نیاز توانمندسازی نیروی کار است
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • خلیج فارس صحنه ایستادگی دلیرمردان ایرانی در طول تاریخ است