Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد در حال برگزاری است، از رئیس شورای گفتگو درخواست کرد که در نامه ای محکم به رئیس جمهور، عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت را در جلسات شورای گفتگو به صورت متوالی، تذکر دهد. این در حالی است که حضور وزیر صنعت الزامی است و اگر خودش حضور نمی یابد، باید معاونش را به این جلسه اعزام نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دو پیشنهاد اساسی مورد توافق است که در بودجه بیاید تا مطالبات جوایز صادراتی با بدهی های فعال اقتصادی اعم از بدهی های مالیاتی و غیره تهاتر کنیم تا تحقق آن صد در صد باشد. بر این اساس هر جایی که امکان پرداخت از سوی صادرکننده وجود داشته باشد، با طلب جایزه صادراتی آن از دولت تهاتر شود.

او با بیان اینکه وزیر صنعت روز دوشنبه هفته آینده در کمیسیون اقتصادی مجلس راجع به صادرات غیرنفتی توضیح خواهد داد، تصریح کرد: تا پایان سال ۶ میلیارد دلار تراز تجاری منفی خواهیم داشت و اوضاع صادرات اکنون اصلا خوب نیست. بنابراین باید وزیر صنعت توضیحاتی را ارایه کند و از برنامه ها بگوید.

پورابراهیمی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران هیچ راهبردی برای حمایت از صادرات ندارد، گفت: در حوزه رایزنان بازرگانی، عدم اشراف به حوزه اقتصادی به چشم می خورد؛ این در حالی است که تسلط بر زبان یک کشور مولفه کافی نیست، بلکه حداقلی که باید یک رایزن بازرگانی داشته باشد، اشراف کامل به اقتصاد کشور مقصد است، این در حالی است که سفرا نیز اوضاع خوبی به لحاظ حمایت از بازرگانان و تجار و صادرکنندگان ندارند.

او اظهار داشت: وزیر امور خارجه باید در جلسه آتی شورای گفتگو حضور یابد تا راهبردهای حضور سفرا برای حمایت از فعالان اقتصادی مشخص شود، این درحالی است که چتر وزارت امور خارجه در هیچ کشوری برای دفاع از صادرکنندگان گسترده نیست.

پورابراهیمی با بیان اینکه اکنون برای حضور بانک مرکزی در حوزه فعالیت های نظام بانکی، مانع تراشی می شود، گفت: باید در شورای گفتگو، رئیس کل بانک مرکزی باید توضیح دهد که مشکلات را در این حوزه چطور حل خواهد کرد و پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه در چه وضعیتی است. این در حالی است که در حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال، بازار سفته بازی رخ داده و قابل اتکا نیست و به مردم هم توصیه می شود که مردم به این سمت حرکت نکنند، اما پلت فرم ارزهای دیجیتال می تواند در کنار پیمان های دوجانبه و چندجانبه یاری رسان تجارت خارجی کشور باشد.

او اظهار داشت: کافی است با چهار کشور روی ارز دیجیتال کار کنیم، این در حالی است که کشور آمریکا برای اینکه سیطره دلار از دنیا خارج نشود، برای بیت کوین ابزارهایی مثل فیوچرز طراحی کرده اند، اما ارزهای دیجیتال برای ایران زمینه ساز این است که ایران سیطره دلار را از اقتصاد خود خارج کند، اما رئیس کل بانک مرکزی اکنون باید پلت فرم خود در این زمینه را ارایه دهد.

پورابراهیمی با بیان اینکه اکنون نرخ تامین مالی ۴ تا ۵ برابر کشورهای اطراف است، گفت: گزارش اجرای دستورالعمل حمایت از صادرات باید در جلسه آینده هفته آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام شود، این در حالی است که با حضور اتاق های بازرگانی و وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی هفته آینده جلسه ای در کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

401

مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور رئیس کل بانک مرکزی صادرات غیرنفتی وزیر اقتصاد و دارایی وزیر صنعت، معدن و تجارت

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • استقرار حاکمیت شرکتی برای پذیرش در فرابورس الزامی شد
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور