Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وين - ايرنا - صدراعظم جديد اتريش روز سه شنبه در بروکسل با رهبران کميسيون و شوراي اروپا ديدار کرد و بر همکاري دولت اتريش با بروکسل براي تقويت اتحاديه اروپا تاکيد کرد.

به گزارش ايرنا، `سباستين کورتس` روز سه شنبه در اولين سفر خارجي خود به بروکسل رفت و با `ژان کلود يونکر` رئيس کميسيون اروپا و `دونالد توسک` رئيس شوراي اروپا ديدار و گفتگو کرد تا بدين ترتيب نگراني هاي ايجاد شده از احتمال ايجاد مشکل در روابط اتريش با اتحاديه اروپا در دولت جديد را از ميان بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کورتس روز چهارشنبه نيز با `آنتونيو تاياني` رئيس پارلمان اروپا ديدار خواهد کرد.
صدر اعظم 31 ساله اتريش در کنفرانس خبري مشترک با يونکر، گفت: مايلم يک بار تاکيد کنم که اتريش حامي اتحاديه اروپا است و در اتحاديه فعالانه مشارکت دارد و مايليم که همکاري ها ادامه يابد و خشنودم که يک روز پس از مراسم تحليف براي بحث درباره همکاري هاي اروپايي به بروکسل آمده ام.
وي در عين حال خاطرنشان کرد که مايل است اتحاديه اروپا درخصوص مسائل مهم قدرتمندتر شود و مسائل کوچکتر را بر عهده هاي دولت هاي ملي بگذارد.
کورتس بر لزوم مبارزه با مهاجرت غيرقانوني به اروپا تاکيد کرد و گفت: تنها در صورت توقف مهاجرت غيرقانوني مي توانيم به توسعه خود در درون مرزها ادامه دهيم.
وي افزود: به عنوان کشوري در قلب اروپا، مايل هستيم که بين شرق و غرب اروپا پل ايجاد کنيم و خوشحال مي شويم که در سال هاي آينده بتوانيم تنش هاي ايجاد شده در اروپا بر سر بحران پناهجويان را کاهش دهيم.
يونکر رئيس کميسيون اروپا نيز سفر کورتس به بروکسل را علامت مثبتي دانست و در پاسخ به يکي از خبرنگاران گفت: به برنامه ها و عملکرد دولت ها نگاه مي کنيم و پيشداوري نمي کنيم و اگر اقدام هر دولتي را مشکل ساز بدانيم، بطور مقتضي اطلاع مي دهيم و واکنش نشان خواهيم داد.
رئيس کميسيون اروپا در پاسخ به اين سئوال که آيا از تشکيل دولتي با شرکت حزب راستگراي آزادي در اتريش نااميد شده ايد، گفت: موضوع نااميد شدن يا خوشحال شدن يا غمگين شدن نيست ؛ از نظر من دولت جديد حامي اتحاديه اروپا است و اين مساله مهم است و بنابراين با همه وزيران دولت اتريش به بهترين شکل ممکن کار خواهيم کرد چنانکه با دولت هاي راستگرا در برخي کشورهاي ديگر نيز کار مي کنيم.
کورتس نيز در پاسخ به اين سئوال که آيا با تشکيل دولت ائتلافي با حزب آزادي موجب عادي شدن ديدگاه هاي افراطي احزاب آزادي در پارلمان اروپا، مانند بيگانه ستيزي و اسلام ستيزي نمي شويد؟ گفت: اتريش مانند کشورهاي ديگر در شرايطي بود که ناچار از تشکيل ائتلاف بوديم و حزب سوسيال دمکرات تصميم گرفت که با ما ائتلاف نکند؛ من رهبر حزب مردم هستم و احزاب ديگري هم وجود دارند و حزب آزادي در سطح اروپا در گروه ديگري قرار دارد.
دونالد توسک رئيس شوراي اروپا نيز ديدار با کورتس را بسيار مثبت و سازند دانست و گفت: من در او يک رهبر پرانرژي، مصمم و طرفدار اتحاديه اروپا مي بينم.
توسک روز دوشنبه پس تحليف دولت جديد اتريش، در نامه اي به کورتس ضمن تبريک انتصاب او به مقام صدر اعظمي اتريش، ابراز اطمينان کرد که دولت جديد اتريش نيز به ايفاي نقش سازنده و حامي اتحاديه اروپا ادامه خواهد داد. رئيس شوراي اروپا براي همکاري نزديک با دولت جديد اتريش در دوره رياست اين کشور بر اتحاديه اروپا در نيمه دوم سال 2018 ابراز اميدواري کرد.
کورتس نيز در پاسخ به نامه تبريک رئيس شوراي اروپا تاکيد کرد که دولت جديد اتريش آشکارا حامي اتحاديه اروپا و متعهد به ايفاي نقش سازنده در توسعه آينده اين اتحاديه خواهد بود.
به گزارش ايرنا، دولت جديد اتريش با ائتلاف حزب راست ميانه مردم و حزب دست راستي آزادي که رسانه هاي اروپايي از آن به عنوان حزبي راست افراطي يا پوپوليست ياد مي کنند، روز دوشنبه کار خود را آغاز کرد. در دولت جديد کنترل پنج وزارتخانه از جمله سه وزارتخانه مهم دفاع، کشور و امور خارجه برعهده حزب آزادي است.
حزب آزادي اتريش پس از جنگ جهاني دوم در سال 1956 از سوي اعضاي سابق حزب نازي تاسيس شد و در سال هاي اخير هانس کريستين اشتراخه رهبر حزب آزادي تلاش کرده تا با اقداماتي از جمله اخراج برخي از اعضاي حزب، چهره اين حزب را تعديل کند. اشتراخه در دولت جديد معاون سباستين کورتس صدر اعظم اتريش است. 17 سال پيش، يورگ هايدر رهبر حزب آزادي در سال 2000 با ورود به دولت واکنش هاي زيادي در سطح اروپا برانگيخت اما اين بار واکنش کميسيون اروپا نيز بسيار آرام و محتاط بوده است. يک سخنگوي يونکر رئيس کميسيون اروپا گفت که اقدام صدر اعظم جديد اتريش براي سفر به بروکسل و ديدار با مقامات اتحاديه اروپا به عنوان اولين سفر خارجي اقدام قابل تقديري است.
کورتس صدر اعظم جديد و اشتراخه معاون او بر حمايت از اتحاديه اروپا تاکيد کرده و در برنامه ارائه شده خود تاکيد کرده اند که تنها در يک اروپاي قدرتمند است که يک اتريش نيرومند مي تواند وجود داشته باشد و از فرصت هاي قرن 21 استفاده کند. اين احزاب تاکيد کردند که به همين علت هيچگونه بحثي از اُگزيت يا همه پرسي خروج اتريش از اتحاديه اروپا همانند برگزيت در 5 سال آينده درکارنخواهد بود هر چند گفتند که دمکراسي مستقيم در زمينه هاي ديگر بايد تقويت شود.
با اين وجود برخي مقامات اروپايي نسبت به سياست هاي اروپايي دولت جديد اتريش نگراني هايي دارند. ساندرو گئوزي وزير مشاور در امور اروپايي ايتاليا از درخواست حزب آزادي اتريش براي ايجاد پست هاي ايست - بازرسي در گذرگاه برنر کوريدور اصلي تجاري شمال - جنوب اروپا با هدف جلوگيري از ورود مهاجران، ابراز نگراني کرده است.
`پي ير موسکويچي` کميسيونر امور اقتصادي و دارايي اتحاديه اروپا نيز روز يکشنبه در توئيتر نوشت: دمکرات هايي که به ارزش هاي اروپايي اعتقاد دارند، اکنون بايد مراقب دولت جديد اتريش باشند. وي با بيان اينکه اوضاع نسبت به سال 2000 متفاوت است در عين حال گفت: `اما حضور راست افراطي در دولت هيچگاه بدون تبعات نيست. `
در محافل سياسي اروپا اين نگراني وجود دارد که دولت جديد اتريش ممکن است در موضوعات مهم مانند مهاجرت آينده اتحاديه اروپا به سمت سياست هاي ملي گرايانه و دست راستي برخي دولت هاي اروپاي شرقي و مرکزي متمايل شود. اين درحالي است که هانس کريستين اشتراخه رهبر آزادي اتريش اتهام ضد اروپايي بودن حزبش را رد کرده و گفته است: در کنار پروژه صلح اروپايي و اتحاديه اروپا هستيم هر چند به برخي تحولات انتقاد داريم و به دنبال شريکاني خواهيم بود. به نظر مي رسد که اشاره او بيشتر به موضوع مهاجرت باشد که در اين زمينه سياست دولت جديد اتريش به دولت هاي شرق اروپا نزديکتر است.
سفر کورتس به بروکسل در حالي است که قرار است کميسيون اروپا روز چهارشنبه پيشنهاد تحريم لهستان در ارتباط با مغايرت قوانين قضايي جديد اين کشور با استانداردهاي دمکراتيک اتحاديه اروپا را مورد بحث و بررسي قرار دهد.
شبد**اروپام**1078** 1379
خبرنگار: بابک جعفري** انتشار دهنده: هادي افتخاري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • خروج رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق آتش‌بس صحت ندارد
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته