Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@10:45:05 GMT

قاتل بنیتا اعدام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۳۸۵۲

قاتل بنیتا اعدام می‌شود

به گزارش جام‌جم، 29 تیر امسال خبر ربوده شدن دختربچه هشت‌ماهه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ ماجرا از این قرار بود که پدر بنیتا برای بستن در پارکینگ از خودرو پیاده می‌شود اما در همین هنگام، مردی جوان پشت فرمان می‌نشیند و با قفل کردن در خودرو، اقدام به سرقت آن می‌کند. تلاش پدر بنیتا برای متوقف کردن خودرو بی‌نتیجه می‌ماند و سارق در حالی که بنیتا داخل خودرو بود او را می‌رباید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از گزارش این ماجرا به پلیس، جست‌وجوها برای یافتن کودک هشت ماهه ادامه داشت تا این‌که پس از شش روز رد مجرمی سابقه‌دار در این ماجرا پیدا شد و او همراه همدستش در شرق تهران دستگیر شدند.

متهم اصلی به نام «محمد» در بازجویی‌ها گفت، خودرو را در مامازند پاکدشت پارک کرده است که ماموران بلافاصله راهی آنجا شده و با جسد دختربچه در داخل خودرو روبه‌رو شدند که براساس گزارش پزشکی قانونی براثر گرمازدگی جان خود را از دست داده بود.

محمد در اعترافاتش گفت: من در کار خرید و فروش شیشه هستم. روز حادثه مهدی و دوستش احمد آمده بودند تا از من شیشه بخرند. آن روز احمد رفت آرایشگاه اما من و مهدی چشم‌مان به یک پراید افتاد که روشن بود. مهدی پیشنهاد کرد آن را سرقت کنیم. من هم پشت فرمان نشستم و فرار کردم.

وی ادامه داد: حدود 200 متر از آنجا دور شده بودم که فهمیدم یک دختربچه روی صندلی عقب است. مهدی تماس گرفت و گفت به قیامدشت بیا. من هم به آنجا رفتم. او مقداری از وسایل پراید را سرقت کرد و رفت. من هم که فکر می‌کردم تا چند دقیقه دیگر ممکن است پلیس سربرسد خودرو را زیر سایه یک درخت در خیابانی پررفت‌وآمد رها کردم و حتی کولر را روشن گذاشتم و شیشه خودرو را هم کمی پایین کشیدم. همان موقع یکی از دوستانم به نام احسان با خودرویش دنبالم آمد و من از آنجا دور شدم. با وجود اظهارات محمد، مهدی گفت که نقشی در سرقت نداشته و محمد خودش پشت فرمان پراید نشسته و فرار کرده است.

با رسیدگی به این پرونده در دادسرا پرونده برای محاکمه به شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهمان پرونده 20 و 22 شهریور امسال محاکمه شدند.

در جلسه محاکمه علاوه بر محمد و مهدی به‌عنوان متهمان ردیف اول و دوم، دو متهم دیگر به نام‌های احسان و احمد نیز حضور داشتند که به‌عنوان مطلع از آنان تحقیق شد. در این جلسه پدر و مادر داغدار بنیتا اعلام کردند خواسته‌‌شان قصاص قاتل است. همچنین دو متهم تقصیر را گردن یکدیگر می‌انداختند و اصرار داشتند که بی‌گناه هستند.

قضات دادگاه کیفری پس از دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها و با توجه به درخواست اولیای‌دم برای قصاص قاتل وارد شود شده و متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا را به اتهام قتل عمد به قصاص در ارتباط با آدم‌ربایی به 22 سال و شش ماه حبس، رها کردن طفل 17 ماه حبس و 111 ضربه شلاق، رد عین مال مسروقه، دیه و دو سال تبعید به دیوان‌دره محکوم کردند.

متهم ردیف دوم این پرونده نیز در ارتباط با عناوین اتهامی مختلف، به 13 سال حبس، 111 ضربه شلاق و دو سال اقامت اجباری در شهرستان ایذه محکوم شده است.

با اعتراض متهمان به حکم مجازاتشان پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد و قضات دیوان‌عالی کشور رسیدگی به پرونده را در دستور کار قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی و تشریفات دیوان‌عالی کشور، حکم اعدام قاتل بنیتا در شعبه پانزدهم دیوان‌عالی کشور ابرام و پرونده به دادگستری تهران ارجاع شد.

محمد غمخوار - حوادث

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست

جلسه کارگروه تخصصی رؤسای شعب دیوان عالی کشور با عنوان بررسی موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در این جلسه گفت: کلیات طرح اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی مدنی و کیفری در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شده است و پیگیر هستیم که در این مجلس به تصویب نهایی برسد.

وی با تاکید بر لزوم اختصاص بودجه مستقل برای پیشبرد برنامه‌های دیوان عالی کشور، از تصویب ردیف بودجه مستقل برای بخشی از هزینه‌های دیوان عالی کشور خبر داد.

منتظری با بیان اینکه دیوان عالی کشور در قانون اساسی دو مسئولیت مهم و اساسیِ نظارت بر اجرای صحیح قوانین در محاکم و ایجاد وحدت رویه قضایی را برعهده دارد، اظهار داشت: این دو مسئولیت اطلاق دارد و عملکرد صحیح و ضابطه‌مند در این زمینه، با تعریف درست از نحوه نظارت و یا اصلاح قانون و اصلاح روش‌ها و اصلاح ساختار ممکن خواهد بود، چنانچه قضات در این رابطه پیشنهاداتی به منظور پیشبرد هر چه بهتر امور دارند، ارائه دهند.

وی تصریح کرد: آمار وارده پرونده‌های خانواده مناسب نیست، به طوری که وارده پرونده‌های ما در این زمینه فقط در فروردین بیش از ۸۰۰ فقره بوده است که بخش عمده آن مربوط به اختلافات خانوادگی و طلاق بوده است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

 منتظری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی چهارگانه حقوقی، خانواده، جرایم ناشی از مواد مخدر و دیگر عناوین کیفری در دیوان عالی کشور و آسیب شناسی پرونده‌های مطروح شده اظهار داشت: ان شاءالله خروجی این جلسات برای دستگاه قضایی و عموم جامعه مفید به فایده باشد؛ استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات همکاران قضایی در رفع اشکالات و مدیریت کلان دیوان عالی کشور مثمرثمر خواهد بود.

 موضوع وکیل در مرحله فرجام خواهی در پرونده‌های حقوقی و کیفری نیز در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • لبه تیغ
  • نکونام قاتل پرسپولیس را می‌خواهد؟
  • تعجب رئیس دیوان عالی کشور از آمار پرونده‌های خانواده
  • قتل هولناک زن جوان به دست پسرش | حمله قاتل با اسید به پلیس
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • پسر پرخاشگر مادر را کشت و جسدش را سوزاند
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت