Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@16:28:26 GMT

ايمن‌ترين شاسي‌بلندهاي لوکس 2017

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۵۴۵۸۳

ايمن‌ترين شاسي‌بلندهاي لوکس 2017

خبرگزاري آريا - وب سايت جي اس ام - علي دلبخواه: منطق حکم مي‌کند که خودروهاي لوکس از نظر ايمني در بين بهترين‌ها قرار بگيرند چراکه به هر حال پرداخت يک هزينه گزاف، چنين توقعي را هم به وجود مي‌آورد. اطلاعات جمع آوري شده توسط موسسهIIHS آمريکا هم اين موضوع را تاييد مي‌کند و 11 خودرو شاسي بلند لوکس، در ميان بهترين خودروها از نظر عملکرد ايمني جاي مي‌گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باتوجه به قيمت گزاف اين خودروها، ممکن است انتظار داشته باشيم که سيستم ترمز اضطراري در سرعت‌هاي بالا به صورت خودکار عرضه شود. اين اتفاق تنها در بخشي از خودروهاي حاضر در ليست زير افتاده اما در باقي موارد، بايد براي در اختيار داشتن آن، هزينه جداگانه بپردازيد. البته براي سفارش اين ويژگي، لازم است پکيج‌هايي را به صورت آپشن سفارش دهيد که قيمت بالايي دارند.
1. آکورا MDX

اين شاسي بلند 3 رديفه و بزرگ، به صورت استاندارد به سيستم ترمز اضطراري مجهز شده است. آکورا 2 موتور مختلف براي اين محصول در نظر گرفته: يکي موتور 3.5 ليتري 6 سيلندر با 290 اسب بخار و ديگري موتور 3.0 ليتري 6 سيلندر با 321 اسب بخار قدرت. امکان سفارش سيستم انتقال قدرت به صورت چهار چرخ متحرک و يا ديفرانسيل جلو وجود دارد. همچنين نيرو به وسيله جعبه دنده اتوماتيک منتقل مي‌شود. براي خريد اين خودرو بايد حداقل 45 هزار دلار هزينه کنيد.
2. آکورا RDX

RDX برادر کوچک‌تر MDX محسوب مي‌شود و همچون اين خودرو، از سيستم ترمز اضطراري بهره مي‌برد. البته اين سيستم بخشي از پکيج‌هاي قابل سفارش AcuraWatch Plus و يا Advance هستند. در صورت خريد اين کراس اوور، موتور 3.5 ليتري 6 سيلندر را دريافت خواهيد کرد که 279 اسب بخار قدرت خود را از طريق جعبه دنده اتوماتيک به هر چهار چرخ و يا چرخ‌هاي جلو منتقل مي‌کند. پيش از اقدام براي خريد RDX از وجود 38 هزار دلار پول در حساب بانکي‌تان اطمينان حاصل کنيد.
3. آئودي Q7

از ديدن نام آئودي Q7 در اين ليست هرگز نبايد تعجب کرد چراکه آئودي سيستم ترمز اضطراري را به صورت استاندارد بر روي اين شاسي بلند لوکس و پيشرفته تعبيه کرده است. به علاوه در صورت علاقه مي‌توانيد پکيج دستيار راننده را براي آن سفارش دهيد که سيستم ترمز اضطراري در سرعت‌هاي بالا را در خود گنجانده و البته در نسخه‌هاي رده بالا قابل دريافت است. براي قواي محرکه، خريداران 2 گزينه پيش رو دارند: يکي موتور 2. ليتري 4 سيلندر توربو با 252 اسب بخار قدرت و ديگري موتور 3.0 ليتري 6 سيلندر با 333 اسب بخار قدرت. در تمامي نسخه‌ها قدرت به وسيله جعبه دنده اتوماتيک به هر چهار چرخ منتقل مي‌شود. اگر قصد خريد شاسي بلند لوکس آئودي را داريد، بايد 56350 دلار پرداخت کنيد.
4. کاديلاک XT5

مشترياني که به دنبال خريد شاسي بلند کاديلاک هستند، مي‌توانند پکيج ويژه موسوم به Driver Awareness Package را سفارش دهند که در اين صورت، سيستم ترمز اضطراري در سرعت بالا و پايين را دريافت خواهند کرد. البته اين پکيج در نسخه‌هاي رده بالا قابل سفارش است. کاديلاک يک موتور 3.6 ليتري 6 سيلندر را براي XT5 در نظر گرفته که قادر است 310 اسب بخار قدرت توليد کند. اين قدرت به وسيله جعبه دنده اتوماتيک به چرخ‌هاي جلو و يا هر چهار چرخ انتقال پيدا مي‌کند. برچسب قيمتي 47 هزار دلار در مقابل شماست.
5. اينفينيتي QX60

اين شاسي بلند سايز متوسط خوش استيل ژاپني، در صورت علاقه مشتري مي‌تواند به سيستم ترمز اضطراري با امکان تشخيص عابر پياده تجهيز شود که اين بخشي از پکيج تکنولوژي اينفينيتي است. کمپاني ژاپني دو موتور 2.5 ليتري 4 سيلندر و 3.5 ليتري 6 سيلندر را در نظر گرفته که به ترتيب 250 و 295 اسب بخار قدرت توليد مي‌کند. اين نيرو به وسيله جعبه دنده اتوماتيک به چرخ‌هاي جلو و يا هر چهار چرخ منتقل مي‌شود. 56 هزار دلار براي خريد اين شاسي بلند کنار بگذاريد.
6. لکسوس RX

اين شاسي بلند خوش‌نام و پرآوازه ژاپني به صورت استاندارد از سيستم ترمز اضطراري با امکان تشخيص عابر پياده به صورت استاندارد بهره مي‌برد. اين شاسي بلند سايز متوسط لوکس، به موتور 3.5 ليتري 6 سيلندر مجهز شده که 295 اسب بخار قدرت توليد مي‌کند. اين قدرت به وسيله جعبه دنده اتوماتيک به چرخ‌هاي جلو و يا هر چهار چرخ انتقال داده مي‌شود. براي خريد محصول لوکس لکسوس، 52 هزار دلار هزينه لازم است.
7. لينکلن MKX

کراس اوور سايز متوسط لوکس لينکلن، در تريم‌هاي بالا به سيستم ترمز اضطراري مجهز شده است. لينکلن براي اين خودرو، موتور 3.7 ليتري 6 سيلندر با 303 اسب بخار، جعبه دنده اتوماتيک، سيستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک و يا ديفراسيل جلو را در نظر گرفته است. اگر تمايل به خريد آن داريد، 49 هزار دلار از جيب کنار بگذاريد.
8. مرسدس بنز GLC کلاس

سيستم ترمز اضطراري مرسدس بنز به صورت استاندارد بر روي اين کراس اوور کامپکت لوکس نصب شده ولي خريداران مي‌توانند به سفارش پکيج‌ها و نسخه‌هاي بالاتر مي‌توانند سيستم‌هاي ديگري از جمله تشخيص عابر پياده را دريافت کنند. موتور 2.0 ليتري به کار رفته در اين مرسدس، 241 اسب بخار قدرت توليد مي‌کند. براي خريد GLC کلاس بايد 40 هزار دلار هزينه بپردازيد.
9. مرسدس بنز GLE کلاس

همانند GLC، اين شاسي بلند ساخت مرسدس بنز هم به صورت استاندارد از سيستم ترمز اضطراري بهره مي‌برد ولي با پرداخت پول بيشتر، ويژگي تشخيص عابر پياده را هم بر روي خودرو خواهيد داشت. مرسدس بنز دو موتور 3.0 ليتري 6 سيلندر توربو و 3.5 ليتري 6 سيلندر تنفس طبيعي را براي GLE در نظر گرفته که به ترتيب 329 و 302 اسب بخار قدرت توليد مي‌کنند. اين قدرت به وسيله جعبه دنده اتوماتيک به چرخ‌هاي جلو و يا هر چهار چرخ منتقل مي‌شود. 53 هزار دلار، برچسب قيمتي است که در مقابل شما قرار دارد.
10. ولوو XC60

ديدن نام ولوو در اين ليست هرگز جاي تعجب ندارد چراکه سوئدي‌ها بسيار به ايمني خودرو اهميت مي‌دهند. کراس اوور سايز متوسط ولوو به سيستم ترمز اضطراري مجهز شده که قابليت تشخيص عابرين پياده و دوچرخه سواران را هم دارد. البته اين سيستم تنها در سرعت‌هاي پايين عمل مي‌کند و براي فعال بودن آن در سرعت‌هاي بالا مي‌توانيد با پرداخت هزينه بيشتر آن را دريافت کنيد که در تريم‌ها و نسخه‌هاي بالاتر موجود است. يک موتور 2.0 ليتري 4 سيلندر براي اين خودرو در دسترس است که قدرت‌هاي متفاوت 240، 316 و 400 اسب بخار را توليد مي‌کند. ولوو قيمت 46 هزار دلار را براي اين خودر در نظر گرفته.
11. ولوو XC90

اما مي‌رسيم به يکي از خوش‌نام‌ترين محصولات حاضر در اين ليست يعني ولوو XC90 که در زمره ايمن‌ترين خودروهاي جهان قرار مي‌گيرد. همانند XC60، اين شاسي بلند هم به سيستم ترمز اضطراري در سرعت‌هاي پايين به صورت استاندارد مجهز شده و با پرداخت هزينه بيشتر مي‌توانيد امکانات ديگري را هم دريافت کنيد. در بخش قواي محرکه تفاوتي بين دو محصول ولوو وجود ندارد و همان قدرت به وسيله جعبه دنده اتوماتيک به چرخ‌هاي جلو و يا هر چهار چرخ انتقال پيدا مي‌کند. 46745 دلار براي خريد اين شاسي بلند بايد پرداخت شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آواتر 15 ؛ یک شاسی بلند جدید دیگر با زبان طراحی نادر فقیه زاده (+تصاویر)
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • خودنمایی لوکس‌ترین خودروی خیابان‌های تهران؛ شاهکار ۱۰ میلیاردی! | فیلم
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • جذاب‌ترین موستانگ‌های شلبی تاریخ، از 1967 تا 2022 (+عکس)
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • این برند لوکس چینی به میدان بازمی‌گردد | به دنبال تجسم آینده