Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در افتتاحیه ششمین جشنواره تئاتر شهر از مجهز شدن فرهنگسراها به سالن تئاتر و سینما خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، افتتاحیه رسمی ششمین جشنواره تئاتر شهر عصر سه شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور محمود صلاحی، امیر عبدالحسینی، شهرام کرمی، مجید قناد، حسین محب اهری و دیگر هنرمندان و برگزارکنندگان جشنواره در سالن سینما-تئاتر پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم شهرام کرمی دبیر ششمین جشنواره تئاتر شهر گفت: هدف این بود که محفل صمیمی از شرکت کنندگان و کارگردانان برای آغاز یک فستیوال به شکل رسمی داشته باشیم و از چهارشنبه ۶۲ گروه نمایشی تا ۷ دی ماه کار خود را آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه در تمام سال های فعالیتش بیشترین دغدعه اش کار هنری بوده است و همیشه حس دینی به خانواده تئاتر دارد، توضیح داد: همواره سعی کرده ام با نهایت توانم این کار را انجام بدهم تا اتفاق خوبی برای تئاتر شکل بگیرد و خوشحالم که این رویداد نمایشی به عنوان بزرگترین رویداد شهرداری تهران برگزار می شود. رویکرد ما از اول حمایت از گروه های جوان بوده است و سعی کردم به این رویکرد همیشه پایبند باشیم.

دبیر جشنواره تئاتر شهر بیان کرد: خوشحالیم که این جشنواره در مکان مستقل تئاتری، پردیس تئاتر خاوران شکل گرفته است. امسال به دلیل تغییر و تحول شهرداری و کمبود اعتبار نگران برگزار نشدن جشنواره بودیم ولی محمود صلاحی برای برگزاری آن بسیار پافشاری کرد. امیر عبدالحسینی هم در بدترین شرایط من را همراهی کرد و به من آرامش داد که با مساعدت او اتفاقات خوبی افتاد و امیدواریم آنچه سهم ما و وظیفه ماست، انجام شود.

دیگر سخنران این مراسم اردشیر صالح پور بود. این هنرمند و پژوهشگر تئاتر گفت: تئاتر جز پدیده مدنیت و شهرنشینی نیست. ما جامعه شناسان هنر هر زمان که بخواهیم میزان بالندگی جامعه را حساب کنیم به تئاتر مراجعه می کنیم.

وی ادامه داد: مقوله فرهنگ و هنر کار شهرداری است. فعالیت سازمان زیباسازی تنها به معماری و گل و گیاه نیست بلکه باید به زیباسازی روح با هنر نیز بپردازد. برگزاری جشنواره، وظیفه جوهری شهرداری است و این یک امر مانا است و باید ادامه دار باشد تا مردم را در فضای شهری مشاهده کنیم.

صالح پور بیان کرد: ما باید سپاسگزار برگزاری این مراسم باشیم چرا که به رغم تمام کاستی های مسئولان انجام این کار یک امر پسندیده است. در جای جای دنیا فرهنگ و هنر کار شهرداری است و شهری زنده است که مدام به لحاظ فرهنگی زنده و فعال باشد.

محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم عنوان کرد: هنر حتما بخشی اکتسابی دارد که با داشتن استاد و آموزش دیدن به دست می آید. هرچه استاد بزرگ تر و آموزش بیشتر و جدی تر باشد بخش اکتسابی بیشتر به دست می آید و بخشی از هنر هم ذاتی است که اگر ما امکانات خوبی برای هنرمندان فراهم کنیم همه در هنر می درخشند یعنی بخشی از مسئولیت با مسئولان و بخش خصوصی است که باید انجام دهند و بخشی به عهده هنرمند است که باید برای مردم خرج کند. شهرداری ها وظیفه دارند امور هنری را اداره کنند و شهر را از جلوه های هنری پر کنند.

وی ادامه داد: ما باید در امور هنر و جلوه هنر به خصوص در کلان شهرها که ناگزیر از زندگی در کنار استرس های ناشی از زندگی ماشینی هستیم، فعال باشیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یادآور شد: زمانی پردیس سینمایی کم داشتیم و فیلم ها کم مخاطب بود. ما باید کارهای خود را انجام بدهیم ولی نباید در کار بخش خصوصی دخالت کنیم. در بخش سینمایی، شهرداری اقداماتی انجام داد ولی هم ما و هم دولت در بخش تئاتر فعالیت کمی داشتیم و بعد از تالار وحدت و چند سالن دیگر ساخت و ساز در خور و خوبی انجام ندادیم از این رو پردیس تئاتر تهران، لازم بود، برای همه ساخته شود. از نظر من تهران برای ۲ یا ۳ پردیس دیگر تئاتر جا دارد.

وی ادامه داد: ما باید در مقیاس منطقه ای و محله ای کار کنیم تا برای مردم جابه جایی مسئله زیادی نباشد. فرهنگسراها را به سالن تئاتر و سینما مجهز می کنیم تا جوانان هنرمند ما که در رشته های هنر تحصیل می کنند به محض اتمام تحصیل برایشان امکانات فراهم باشد تا هنر رونق بگیرد.

صلاحی متذکر شد: پیشکسوتان بر گردن ما و همه بخش های هنری حق دارند و ما با ارج گذاشتن و حمایت از آن ها دینمان را به اهالی پیشکسوت ادا کنیم و امیدواریم پیشکسوتان با در اختیار گذاشتن تجربیاتشان باعث جوشش فرهنگ و هنر کشور بشوند.

وی در پایان گفت: پول تئاتر باید در جیب بازیگر و کارگردان برود تا آنها کارهای بهتر و بیشتری انجام دهند.

در پایان این مراسم زنگ افتتاحیه ششمین جشنواره تئاتر شهر توسط محمود صلاحی و هنرمندان پیشکسوت تئاتر نواخته شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۵۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید مصطفی موتورچی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در احکامی جداگانه خانم‌ها اعظم بروجردی، الهام چرخنده و وفا طرفه را به عنوان هیئت داوران پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد منصوب کرد.

در متن این احکام آمده است: با سلام و تحیات الهی برگزاری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد مرهون کوشش و جوشش تلاشگرانی است که از آغاز شکل‌گیری این رویداد، بر مدار آرمان‌های شهدا و امام راحل کوشیده‌اند. هنرمندان متعهد و جوان این عرصه چشم انتظار حضور معنوی و تأثیرگذار شما هستند که با اندیشه مبارک و تجربه گران‌سنگ خود ظرفیت‌های پیدا و پنهان هنر آنان را مورد مهر و ستایش قرار دهید. از این رو سرکار عالی را به عنوان عضو هیئت داوران «پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» منصوب می‌نمایم.

امید است با همراهی شما بتوانیم گام موثری در برگزاری موفق این جشنواره برداریم. لازم به ذکر است پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی هیئت داوران جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی