Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه اهدای مستقیم پلاکت و پلاسما، گفت: ابتکاری که برای گسترش این کار در ایران آغاز کرده‌ایم، این است که مراکز اهدای خون را به مراکز جامع اهدای خون تبدیل می‌کنیم.

ایران آنلاین / دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله درباره اقدامات انجام شده در حوزه اهدای مستقیم پلاکت و پلاسما و چگونگی اطلاع‌رسانی به اهداکنندگان خون در این حوزه، گفت: اقداماتی در حوزه اهدای مستقیم پلاکت و پلاسما از سوی سازمان انتقال خون آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید توجه کرد که فرهنگسازی اهدای پلاسما و پلاکت کاری طولانی‌مدت است.

مراکز جامع اهدای خون در ۱۵ مرکز استان ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه ابتکاری که برای گسترش این کار در ایران آغاز کرده‌ایم، این است که مراکز اهدای خون را به مراکز جامع اهدای خون تبدیل می‌کنیم، افزود: بر این اساس تاکنون در ۱۵ مرکز استانی، مرکز جامع اهدای خون ایجاد کرده‌ایم که در این مراکز، سالن‌های بزرگ و یکپارچه‌ای قرار دارد و هموطنان‌مان در کنار اهدای خون، امکان اهدای پلاسما، پلاکت و پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادین را دارند.

پورفتح‌الله با بیان اینکه این اقدام می‌تواند نگاه هموطنان ما را نسبت به اهدای پلاکت و پلاسما به صورت مستقیم، تغییر دهد، گفت: در این روش، خون اهداکننده وارد دستگاهی می‌شود. سپس پلاکت یا پلاسمای آن جدا شده و مجددا خون به بدن فرد اهداکننده بازمی‌گردد. بنابراین در این روش پلاکت یا پلاسمای فرد اهداکننده بدون هیچ آسیبی دریافت می‌شود. وقتی مردم چنین روشی را در مراکز جامع اهدای خون ببینند، نظرشان نسبت به اهدای پلاکت و پلاسما مثبت می‌شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه در حال حاضر موارد اهدای مستقیم پلاکت در تهران به ۳۵ مورد در روز رسیده است که رقم بسیار خوبی است، گفت: در اهدای پلاکت به صورت مستقیم، هر پلاکت اهدایی شش برابر پلاکتی است که در روش جداسازی از خون کامل می‌گیریم. بنابراین در اهدای مستقیم پلاکت، محصول با کیفیت بهتری به دست بیماران نیازمند می‌رسد. در عین حال باید توجه کرد که اهدای ۳۵ واحد پلاکت در روز در استان تهران، تقریبا نیاز این استان را به این فرآورده خونی برطرف می‌کند.

پورفتح‌الله با بیان اینکه البته باید در این حوزه فرهنگسازی کنیم تا هم بیماران محصولات باکیفیت‌تری را دریافت کنند و هم تعداد اهداکنندگان‌مان بیشتر شود، افزود: در حال حاضر در هر استانی که زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مراکز جامع اهدای خون وجود داشته، نسبت به ایجاد این مراکز اقدام کردیم. البته در مراکز اهدای خون سایر استان‌ها هم امکان اهدای پلاکت را فراهم کردیم؛ به طوریکه در حال حاضر در هر ۳۲ استان کشور امکان اهدای پلاکت وجود دارد. البته اهدای پلاسما اکنون در ۱۵ استان کشور انجام می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت ساخت پنج مرکز جامع اهدای خون در پایتخت نیز گفت: یکی از پنج مرکز جامع اهدای خون در تهران نیز طی دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و امیدوارم به تدریج در یک برنامه زمان‌بندی و با فواصل کوتاه شاهد افتتاح بقیه این مراکز باشیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش