Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفیر سوئیس در تهران در اعتراض به اقدام سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به وزارت امور خارجه احضار شد.به گزارش بلاغ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: سفیر سوئیس در تهران در اعتراض به اقدام غیرمسئولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد به وزارت امور خارجه احضار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در اعتراض به ادعاهای غیرمسئولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید و رسمی جمهوری اسلامی ایران درخصوص اتهامات نسنجیده و بی پایه و اساس نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل به وی ابلاغ شد. 

وی افزود: مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در این احضار  با محکوم کردن اظهارات تحریک آمیز، غیر مسئولانه و بی پایه و اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر انتقال موشک و تسلیحات توسط جمهوری اسلامی ایران به یمن که بر اساس مدارک جعلی و ساختگی ابراز شده است، یادداشت رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دولت امریکا در این زمینه به سفیر سوئیس تحویل داد. 

قاسمی در این دیدار با اشاره به دخالت مستقیم دولت آمریکا در قتل و کشتار مردم بی گناه یمن، فروش میلیاردها دلار تسلیحات مرگبار به عربستان سعودی را که بمب های خوشه ای نمونه ای از آن است، عامل اصلی بحران انسانی در یمن بیان شد و اضافه شد  دولت آمریکا ناقض قطعنامه های شورای امنیت در مورد یمن است و در این زمینه بجای پاسخگویی به جامعه بین المللی، با اتهام زدن به دیگران و حمایت از کشورهای متجاوز منطقه، قصد فریبکاری دارد درحالی که اینگونه شگردهای آمریکا برای مردم منطقه و جهان از اعتبار افتاده است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص محتوای یادداشت اعتراضی ایران هم اظهار داشت: در یادداشت وزارت امور خارجه کشورمان ضمن رد اتهامات دولت آمریکا در خصوص ارسال موشک به یمن، خاطرنشان شده است که این اقدام  مصداق بارز تشویق به خشونت و جنگ در منطقه بوده و دولت آمریکا نسبت به عواقب و پیامدهای جدی احتمالی آن مسئول و پاسخگو خواهد بود.
 
سفیر سوئیس در تهران نیز در این دیدار اظهار داشت که بعنوان حافظ منافع امریکا  موضوع را بلافاصله به دولت آمریکا منعکس خواهد کرد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان

طرفداری| سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان بازدید کرد.

به نقل از روابط عمومی باشگاه سپاهان، فرید الدین نصریوف سفیر ازبکستان در ایران با حضور در ورزشگاه نقش‌جهان از موزه افتخارات ورزشی سپاهان بازدید کرد. سفیر ازبکستان در جریان این بازدید که با همراهی مصطفی دولت‌یار مدیر دفتر نمایندگی وزارت خارجه در اصفهان، اصلانی رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه نمایندگی اصفهان و معاونت‌های فرهنگی و بین‌الملل باشگاه سپاهان انجام شد، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه به تمجید از این موزه و ورزشگاه نقش جهان پرداخت.

فرید الدین نصریوف همچنین در جلسه با مدیران و مسؤولان باشگاه سپاهان اعلام آمادگی کرد در آینده نزدیک زمینه عقد پیمان خواهرخواندگی بین باشگاه سپاهان و برخی باشگاه‌های ازبکستان را فراهم کند.
 

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد