Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز پرونده یک‌ساله «شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام» بسته شد و در تصمیمی تحسین‌برانگیز سازمان کنفرانس اسلامی قدس شریف را به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی با قدردانی از اقدامات مسئولان شیراز در اجرای برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام، از انتخاب قدس شریف به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام برای سال 2018 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ارشاد اسکندروف عصر سه‌شنبه 28 آذر در مراسم اختتامیه برنامه‌های شیراز پایتخت جوانان جهان اسلام، گفت: انتخاب قدس پاسخی دندان شکن در مقابل تصمیم ظالمانه و نا عادلانه برخی قدرت‌های جهانی در مورد فلسطین و قدس شریف بود.

او با بیان اینکه جوانان فلسطینی بی تردید با آغوشی باز از جوانان جهان اسلام استقبال خواهند کرد تا نماد وحدت مسلمانان را به جهانیان نشان دهند، گفت: انتخاب قدس شریف فقط یکی از اقدامات کشورهای اسلامی در مسیر نشان دادن اتحاد ملت مسلمان سراسر جهان بشمار می‌رود.

اسکندروف با بیان اینکه شیراز طی یکسال گذشته خانه جوانان چهارگوشه‌ی جهان اسلام بود، از برگزاری برنامه‌های مختلف پایتختی جوانان جهان اسلام در این شهر ابراز رضایت کرد و گفت: همه اتفاقات از سازمان‌دهی تا میهمان‌نوازی و انتخاب محتوا و حضور مخاطبان و ... در شیراز به طور شگفت‌انگیزی خوب انجام شد.

او با اشاره به مشترک بودن پایتختی جوانان جهان اسلام در سال 2017 بین کشورهای ایران، مراکش و مالزی، گفت: شیراز پایتخت نمونه جوانان جهان اسلام در سال 2017 بود.

رئیس مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی، یکی از برنامه‌های پیش روی این سازمان را نشست وزرای ورزش و جوانان کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: ما اطمینان داریم که مدیران پایتخت‌های جهان اسلام فرصتی را ایجاد خواهند کرد که جوانان به کشورهای مختلف اسلامی سفر کرده و با جوانان سایر کشورها تبادل نظر کنند.

اسکندروف با بیان اینکه ماه آینده شیراز میزبان مجمع جوانان ایرانی خواهد بود، گفت: این نشان می‌دهد که شیراز پرچم پایتختی جوانان جهان اسلام را برداشته و به راحتی آن را زمین نخواهد گذاشت.

 

او گفت: امروزه فشارهای زیادی بر علیه مسلمانان و جوانان کشورهای اسلامی و تمدن اسلامی در جهان وجود دارد و قدرت‌هایی می‌خواهند تاریکی شب را بر جهان اسلام مستولی کنند اما از شیراز شهری که حافظ صلح‌طلب در آن متولد شده است با زبان حافظ به آنان میگویم که ما از تاریکی شب طولانی هراسی نداریم.

اسکندروف در بخشی از سخنان خود با یادآوری اینکه انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام، رویدادی جوان است که 2 سال از عمرش میگذرد، ابراز امیدواری کرد که تمام اهداف طراحی و اجرای این برنامه با همکاری تمام کشورهای اسلامی و جوانان مسلمان قابل دستیابی شود.

لزوم پاسخ به شبهات درمورد اسلام

هادی پژوهش‌جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس هم در این همایش بر لزوم تلاش جمعی برای حفاظت از سلامت روح و جسم جوانان جهان تاکید و اظهار کرد: سازمان کنفرانس اسلامی و مجمع جوانان این سازمان باید به اهمیت حفظ سلامت جسمی و روحی جوانان مسلمان توجه داشته باشند.

او خواستار زمینه‌سازی مناسب توسط سازمان کنفرانس اسلامی برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده درخصوص دین مبین اسلام شد و گفت: شبهات ایجاد شده تمام مذاهب اسلامی را در بر می‌گیرد و با پاسخگویی مناسب نباید جوانان مسلمان در وادی حیرت رها شوند.

پژوهش با تصریح اینکه ایجاد کنندگان مشکل تمام جهان اسلام را نشانه گرفته‌اند، گفت: اگر پاسخگویی مناسبی انجام نشود، مطمئن باشید که تمام جوانان در سراسر کشورهای اسلامی صدمه خواهند دید.

او با بیان اینکه جوانان مسلمان جهان علاوه بر بعد روحی، به لحاظ جسمی نیز در معرض آسیب و خطر قرار دارند، گفت: آلودگی‌ها و آسیب‌های متعددی نظیر اعتیاد و... جوانان کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند. آسیب‌هایی که ابتدا جسم و در نهایت روح جوان مسلمان را نابود خواهد کرد.

پژوهش انتخاب بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2018 را ستود و گفت: این انتخاب در شرایطی که صهیونیست بین‌الملل به‌ دنبال هویت‌زدایی از قدس شریف بود تا شهری متاثر از تفکرات صهیونیستی را در افکار عمومی جا بیندازد، بسیار شایسته و بجا بود.

جهان اسلام بیش از هر زمانی به همگرایی و همدلی نیاز دارد

 

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز هم در این مراسم گفت: پیام مردم شیراز به‌عنوان وارثان اندیشه‌ی صدرایی و خردورزی سعدی و صلح‌‌جویی حافظ و هنرمندان مکتب ریشه‌دار شیراز به تمام جهانیان پیام دوستی، صلح و مهربانی و پرهیز از افراطی گری است.

او با بیان اینکه شیراز شهر شاهچراغ(ع)، زادگاه حکمت و اندیشه،‌کانون هنر و فرهنگ، مهد تمدن و مدنیتی است که ریشه تا عمق 6 هزارساله‌ی تاریخ دارد، گفت: جوانان جهان اسلام انسان‌هایی از جنس معرفت، معنویت و مهربانی هستند.

اسکندرپور با تصریح اینکه جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند همگرایی، همدلی و تاکید بر مشترکات فرهنگی و مذهبی دارد، گفت: میزبانی شیراز در برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام، حرکتی الهام بخش برای اقدامات نو در مسیر رسیدن به صلح پایدار در جهان اسلام بود.

شهردار شیراز گفت: ضمن اعلام حمایت از انتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت آینده جوانان جهان اسلام، اقدام هوشمندانه مسئولان سازمان کنفرانس اسلامی را می‌ستایم.

اسکندرپور گفت: این اقدام مدبرانه در شرایطی که استکبار جهانی با موضع‌گیری‌ نابخردانه احساسات و عواطف مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرده است، نشان از تلاش جمعی سران کشورهای اسلامی برای حفظ وحدت و همدلی مسلمانان در سراسر دنیا دارد.

شهردار شیراز ابراز امیدواری کرد که این تهدید در سایه تدبیر و دوراندیشی سران کشورهای اسلامی به فرصتی برای وحدت و همدلی و همگرایی بیشتر در کشورهای اسلامی بدل شود.

حضور جوانان جهان اسلام در شیراز نام سلمان فارسی را زنده کرد

حیدرعلی کامیاب، مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس هم در این مراسم گفت: این رخداد، فرصت مغتنمی بود تا ضمن برگزاری برنامه‌های مصوب سازمان همکاری کشورهای اسلامی، شیراز به عنوان منادی صلح و برابری مطرح شود.

او با بیان اینکه شیراز به‌عنوان شهر فرهنگ، تایخ، علم و اندیشه شناخته می‌شود و پیام پایتختی شیراز، پیامی از جنس خلاقیت و اندیشه بود، گفت: وضعیت آب و هوایی، ساختارهای دانشگاهی و علمی، وجود بیشترین جاذبه‌های علمی، فرهنگی، تاریخی و مذهبی، وجود زیرساخت‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی و سابقه فرهنگی و مذهبی، حضور چهره‌های علمی و هنری و فرهنگی و مذهبی و جایگاه آثار تمدنی و تاریخی، ملاکی برای انتخاب شیراز به‌‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام بود.

کامیاب جوانان خلاق، پرانرژی، متعهد و متخصص را سرمایه‌های اصلی هر کشور و جامعه‌ای برشمرد و گفت: جوانان سرمایه‌هایی هستند که با اتکا به آنان برنامه‌های بزرگی نظیر جشنواره‌ی عکس، همایش در پرتوی ملاصدرا، جشنواره قرآنی جوانان، جشنواره‌های موسیقی ملل، فیلم کوتاه، هنرهای زیبا و ... با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.

او تاکید کرد که جلوه‌گر شدن شهری تاریخی، فرهنگی و مذهبی از طریق این برنامه‌ها و معرفی هرچه بهتر آن به جهانیان خصوصا جهان اسلام دست‌آوردی گرانبها بود.

کامیاب گفت: حضور جوانان جهان اسلام در شیراز بار دیگر نام سلمان فارسی، صحابه‌ی ایرانی پیامبر(ص)، را زنده کرد و زمینه‌ای فراهم شد تا بدون در نظر گرفتن نژاد، زبان، رنگ و قومیت، اسلام به عنوان دین برابری و برادری مطرح شود.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس انعکاس رخدادهای پایتختی شیراز توسط شبکه‌های متعدد داخلی و خارجی را نشان از اهمیت این برنامه‌ها دانست و گفت: امروز و در این برنامه ندای وحدت و دوستی از شیراز به قدس شریف خواهد رسید، قدسی که اکنون به محور وحدت مسلمانان جهان تبدیل شده است.

تبریک معاون وزیر ورزش مراکش بابت راه‌یابی ایران به جام جهانی

محمد اوراس، معاون وزیر ورزش مراکش هم در این مراسم راه‌یابی تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام جهانی روسیه را تبریک گفت و افزود: البته قرار گرفتن تیم‌های مراکش و ایران در یک گروه مرا متاسف کرد.

او گفت: علی‌رغم قرار گرفتن ایران و مراکش در یک گروه در رقابت‌های جام جهانی روسیه، اما هر کدام از این تیم‌ها به مرحله بعد راه یابد، در واقع موفقیت امت اسلامی است.

اوراس خاطرنشان کرد: اینکه رویدادی نظیر فوتبال مردم را به یکدیگر نزدیک می‌کند بسیار جذاب است، همه ملت‌ها به این مباحث نیاز دارند تا عشق و دوستی در جهان گسترش یابد.

معاون وزیر ورزش مراکش همچنین گفت: رویداد پایتختی جوانان جهان اسلام، رویدادی تازه است اما طی دو سال برگزاری آن آینده‌ای روشن برای این برنامه ترسیم شد.

اوراس ابراز امیدواری کرد که با توجه به انتخاب قدس شریف به‌عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2018 شاهد بهره‌برداری بسیار بهتری برای همگرایی و همدلی بیشتر بین جهان اسلام باشیم.

شیراز در سال 2017 از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب شده بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، در دیدار رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شهرت کرمان به "پایتخت مقاومت" به واسطه شهید سلیمانی تاکید کرد: عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان نیز باید در شان این نام شکل بگیرد تا این معنای مهم تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای اینکه از فرصتی که حاج‌قاسم برای این خطه ایجاد کرده در جهت رشد اخلاقی و فکری و... استفاده شود نیاز به طراحی هوشمندانه و مبتکرانه و طرح‌های نو و خلاقانه است که روحانیت باید محور آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در ادامه سخنانش با بیان اینکه عملیات شگفت‌انگیز، حیرت آور و مهم که به تعبیر سیاسیون و نیرو‌های تحلیل‌گر غربی معادلات جهانی را تغییر داد؛ تحت زعامت حکومت ولایت فقیه بود که ایران در حد یک ابرقدرت خود را نشان داد؛ افزود: این قدرت را اسلام و نیروی معنویت و ولایت فقیه به نظام داده و باعث افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات باید از ابعاد مختلف و با زبان گویا برای نسل نو بیان شود تا این نسل در جریان اتفاقات عظیم قرار بگیرد؛ متذکر شد: روحانیت نیز باید مجهز به اطلاعات و آگاهی و داشته‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور سپس در پاسخ به سوالی راجع به مسئله عفاف و حجاب در جامعه با این توضیح که باید سنجیده، با تدبیر و با برنامه در برخورد با پدیده طراحی شده دشمن عمل کرد؛ افزود: اندلسی کردن جوامع یکی از راهکار‌های جدی نظام استکبار برای از هم پاشیدن کشور‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با پدیده بدحجابی نباید به برنامه فرهنگی و صرف تذکر اکتفا کرد؛ بیان داشت: ضرورت رعایت عفاف و حجاب هم شرعی و هم عقلی است و به لحاظ روانشناسی ثابت شده برای حفظ امنیت و سلامت جسمی و روحی زن، ضرورت دارد و به همین جهت در برخی جوامع زنان بعضاً مسلمان نیستند، اما پوشش اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمت حل مشکل رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب