Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@14:39:41 GMT

سعادت جامعه در سرپرستی آن از سوی دین است

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۱۵۷۳

سعادت جامعه در سرپرستی آن از سوی دین است

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه استان کرمان اظهار کرد: نهایت سعادت وقتی حادث می‌شود که جامعه با همه وجود تحت سرپرستی دین قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام انجم‌ شعاع در جلسه هم‌اندیشی روحانیت حوزه‌های علمیه و دانشگاه ازاد اسلامی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه با تاکید بر اهمیت وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه گفت: «یکی از ثمره‌های شجره طیبه انقلاب اسلامی و بصیرت امام راحل همین روز وحدت حوزه و دانشگاه به مناسبت شهادت شهید آیت الله دکتر مفتح است چراکه ایشان در منطقه همپوشانی مشترک جامعه حوزوی و دانشگاهی بسیار محبوب و مورد وثوق بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

استاد معرفت شناسی حوزه و دانشگاه اضافه کرد: «در عصر غیبت بازگشت تمام امور عقلانیت است و عقلانیت باید در خدمت وحی قرار گیرد. در ۱۵۰ سال اخیر موضع اکثر تحولات اخیر نزدیکی جامعه روحانیت با روشنفکران و اهالی دانشگاه است و نهایت سعادت وقتی حادث می شود که تمامی جامعه با تمامی وجود تحت سرپرستی دین قرار گیرد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان نیز درباره وحدت حوزه و دانشگاه گفت: «از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نقل شده است که ایشان فرموده اند: «العلمُ عِلمانِ: علمُ الادیانِ و علمُ الابدان» مقصود از علم الابدان همه علومی است که مربوط به بُعد جسمانی انسان می شود و بیشتر بعد دانشگاهی دارد علم الادیان هم بعد حوزوی دارد، اگر این دو علم با هم باشند تربیت که در هر دو حوزه هدف متعالی بشمار می‌رود کانل می‌شود پس می‌توان گفت شمول کامل تربیت در وحدت حوزه و دانشگاه است.»

دکتر حمدالله منظری توکلی با تاکید بر نقش مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مدظله العالی در دانشگاه‌ها این حضور را نشانه وحدت دانشگاه و حوزه دانست و گفت: «به لطف خدا وجه مشترک حوزه‌های اسلامی و دانشگاه اسلامی در اسلامی بودن آنها است و جز این در نظام اسلامی متوقع نیستیم و نباید رخ بدهد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند، گفت: قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت های رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ای دنیا حرمت دانشگاه های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیروهای نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه ها نمی دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیروهای نظامی و امنیتی کشورهایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می کنند. ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید. ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه ها نیروهای امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد: ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشورهای سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می کنند. ما از وجدان بیدار جامعه   جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشورهای عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد: ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی. ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • وحدت در جامعه اسلامی مهم‌ترین رکن پیشرفت است
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم