Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار "مسعود منفرد" در اختتامیه کارگاه آموزشی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در 2 سال اخیر بی سابقه بوده است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم فرمان ها و تدابیر فرمانده کل قوا و فرمانده ناجا را به عنوان یک تکلیف شرعی، اجرایی و عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از حساسیت خاصی برخوردار است، افزود: پلیس آگاهی در سال جاری مقابله با این پدیده شوم را جزء ماموریت های اولویت دار خود قرار داد که با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی نتیجه خوبی را به همراه داشت.
جانشین پلیس آگاهی ناجا خطاب به روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: شما در نوک پیکان مبارزه هستید و غیر از شما کسی نمی تواند پیگیرتر، قاطعانه تر، حساس تر و دلسوزتر در این خصوص کار کند؛ خیلی ها شعار مبارزه، سر می دهند ولی عمل نمی کنند.
وی به اقدامات قرارگاه های مبارزه با قاچاق کالا و نیز سرقت اشاره و تصریح کرد: فرماندهی این 2 قرارگاه ، بر عهده فرمانده نیروی انتظامی است و پلیس آگاهی به عنوان دبیر، روند اقدامات آنها را پیگیری می کند.
این مقام ارشد انتظامی در پلیس آگاهی ناجا ، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیازمند عزم ملی دانست و بیان کرد: قاچاق پدیده مخربی است که در صورت بی توجهی به آن علاوه بر آسیب های شدید اقتصادی، حوزه های دیگر را تحت الشعاع قرار می دهد.
وی به نقش تاثیرگذار مبارزه با قاچاق کالا و ارز در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت : هر گونه تهدیدی بر اقتصاد کشور اثر می گذارد که قاچاق کالا مهمترین عامل تاثیر گذار بر پیکر جامعه است.
سردار منفرد به تدابیر فرمانده ناجا و رئیس پلیس آگاهی کشور در امر مبارزه با قاچاق کالا و سرقت اشاره و تصریح کرد: تدابیر لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنان در حال انجام و به قوت خود باقی است اما همراهی دیگر سازمان ها در این مسیر هم اهمیت بالایی دارد.
جانشین پلیس آگاهی ناجا به برخورد کلیدی و اساسی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اشاره کرد و گفت: مبارزه با قاچاق کالا یک موضوع سیاسی، اقتصادی و امنیتی و شاید یک جنگ تمام عیار برای فلج کردن اقتصاد کشور باشد که باید با تمام توان و قوا در مقابله با آن ایستاد؛ طرح ها و اقداماتی که برای مبارزه با این پدیده شوم انجام می شود جزء بهترین کارها و اقدامات موثر است که باید هدف گذاری و برنامه ریزی در این بخش به صورت جدی انجام و پیگیری شود.
وی تصریح کرد: ما مامور به انجام تکلیف شرعی و قانونی در راه مبارزه هستیم و نباید دلسرد شد و از کار ایستاد.
سردار منفرد ضمن قدردانی از زحمات و تلاش هایی که تا کنون در این راه انجام شده است، خطاب به روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: اهمیت و حساسیت نقش این پلیس و اقدامات شما با اقتصاد کشور، ارتباط مستقیم دارد و آن چیزی که به عنوان دغدغه برای فرمانده کل قوا و در تمام جلسات به صورت آشکار به آن اشاره می کنند، مبارزه با قاچاق کالا است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق  و کشف ۳۲ دستگاه خودروی خارجی قاچاق  در استان خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی استان، باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق که اقدام به دستکوب ارکان خودرو ( شاسی، موتور و اتاق) و همچنین نصب پلاک خودروهای قدیمی از همان خودروها به خودروی جدید می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 سردار مفخمی خاطرنشان کرد: از این باند که غالبا خودروهای شاسی را از غرب و جنوب کشور برای اقدام متخلفانه خود وارد می کردند ، تا کنون ۲۰ دستگاه خودرو با پلاک مالکیت خودروهای قدیمی به همت ماموران پلیس آگاهی و همچنین ۱۲ دستگاه خودرو با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه اعضای باند قاچاق خودرو نیز به دستگاه قضایی مازندران معرفی و تحویل شدند، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی  و آگاهی با هوشمندی و اقتدار همواره با هدف رضایتمندی مردم پای کار است و متخلفان بدانند که مازندران جولانگاه قاچاقچیان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • انتشار مشخصات بیش از ۸۵۰ قلم کالای مسروقه در سامانه نما
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر