Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) با رد ادعای رئیس فدراسیون دوچرخه سواری مبنی بر تصویب بندی در آیین‌نامه نادو مبنی بر این که اگر ورزشکار دوپینگی ضمن ارائه تعهد و خداحافظی از رشته ورزشی، کمیته ضددوپینگ می‌تواند نام او را اعلام نکند،گفت: چنین آیین‌نامه‌ای وجود ندارد و در خصوص حسین عسگری استثناء قائل شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر غلامرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: تقریبا ۲ سال پیش که تست دوپینگ حسین عسگری مثبت اعلام شد، شورای مرکزی نادو به دلیل این که حسین عسگری از ورزش حرفه‌ای خداحافظی کرد ملاحظات او را در نظر گرفتند و تصمیم بر این شد تا نام او را رسانه‌ای نکنند. البته در همان زمان به فدراسیون دوچرخه‌سواری، به آژانس جهانی ضد دوپینگ، کمیته ملی المپیک و حسین عسگری اعلام کردیم که از حضور در کلیه میادین ورزشی داخلی و خارجی محروم است.

وی گفت: از ابتدای سال ۲۰۱۶ که به سیستم بانک اطلاعات وادا (آدامز) وصل شدیم، شرایط به گونه‌ای است که دو هفته بعد از نمونه‌گیری اطلاعات ورزشکار دوپینگی به این سیستم وارد می‌شود و از این طریق در صورتی که نتیجه مثبت باشد، به شکل آنلاین فدراسیون جهانی مربوطه و وادا در جریان دوپینگ ورزشکاران قرار می‌گیرند. در حقیقت با طراحی این سیستم دیگر هیچ راه فراری برای ورزشکار باقی نمی ماند.

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) همچنین پیرامون ادعای خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری مبنی بر تصویب بندی در آیین نامه کمیته ستاد مبارزه با دوپینگ نادو مبنی بر این که اگر ورزشکاری دوپینگی ضمن ارائه تعهد و خداحافظی از رشته ورزشی، کمیته ضددوپینگ می‌تواند نام او را رسانه‌ای نکند، خاطرنشان کرد: چنین بندی در آیین‌نامه کمیته ستاد مبارزه با دوپینگ نادو وجود ندارد و اگر در آن سال شورای مرکزی نادو درباره حسین عسگری چنین تصمیمی را گرفت، برای او استثناء قائل شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: ورزشکار مجرم حق هیچ گونه فعالیت ورزشی رسمی در مسابقات داخلی و خارجی و حتی مربیگری تا پایان مدت محرومیت خود ندارد.

او درباره مربیگری حسین عسگری بعد از محرومیت ۴ سال او و اینکه از نظر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ این مساله نوعی تخلف محسوب می‌شود، اظهار کرد: حکم مربیگری حسین عسگری توسط فدراسیون دوچرخه سواری زده شده و ما نیز موضوع مربیگری او را به صورت شفاهی شنیدیم و در همین راستا تذکر هم داده شد.

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ همچنین تاکید کرد: پرونده حسین عسگری در بخش حقوقی وادا در حال بررسی است.

وی در پایان گفت: در پایان سال ۲۰۱۷ اسامی کلیه ورزشکارانی که به دلیل دوپینگ محروم شده‌اند را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۵۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فراخوانده شدند

کمیته انضباطی فدراسیون اعلام کرد: نمایندگان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان جهت ادای توضیحات بابت رفتار تماشاگران منتسب به دو تیم در بازی روز چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲، به کمیته انضباطی فدراسیون فراخوانده شدند.

بازی دیروز پرسپولیس و سپاهان با تساوی بدون گل به پایان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • پرسپولیسی‌ها و سپاهانی‌ها در کمیته انضباطی
  • نمایندگان پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • احضار نمایندگان پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • آیین گرامیداشت حاج حسین ندیم پدر شهیدان احمد و اسماعیل ندیم
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • حضور مالک جدید باشگاه استقلال در فدراسیون کشتی
  • دیدار مالک باشگاه استقلال با رئیس فدراسیون کشتی
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده