Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@14:46:51 GMT

برای حفظ شهر به شهرسازها اعتماد شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۳۰۷۴

برای حفظ شهر به شهرسازها اعتماد شود

یک کارشناس شهرسازی بر ضرورت ایجاد مدیریت واحد شهری تاکید کرد و گفت: اگر در شهر مدیریت واحد ایجاد شود به طور حتم به توسعه متوازن و پایدار دست خواهیم یافت.

احمد دادور در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در حال حاضر فعالیت ارگانهای مرتبط با شهرسازی در شهر هماهنگ نیست و همین باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد از جمله ترافیک و افزایش هزینه‌ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط فعلی ضرورت ایجاد مدیریت واحد شهری بیش از پیش احساس می شود، اگر در شهر مدیریت واحد ایجاد شود به طور حتم به توسعه متوازن و پایدار دست خواهیم یافت.

استاد شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد:  در مدیریت واحد، تمام نهادهای شهری باید به صورت یکپارچه برنامه ریزی کنند در این صورت اگر مشکلی هم به وجود آید، به راحتی در یک نهاد قابل حل است.

دادور بر لزوم توجه به مهندسان شهرساز تاکید کرد و گفت: نظام مهندسی ساختمان دارای مهندس سازه، معمار، مهندس تاسیسات و شهرساز است، اما متاسفانه از شهرسازها حتی مشورت هم گرفته نمی شود در حالی که باید برای حفظ شهر اصفهان به گروه شهرسازها توجه ویژه ای شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش صدای ایران از  ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده روز چهارشنبه با بیان این مطلب در دیدار با مدیرکل دفتر معماری و شهرسازی شرکت عمران شهر‌های جدید وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: طرح هم‌پیوندی استان خراسان جنوبی برای ایجاد شهرک مسکونی ساحلی با اولویت سواحل مکران در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مصوب شده است.

وی با اشاره به مزایای ایجاد این شهرک ساحلی، تصریح کرد: ایجاد ظرفیت و بازار جدید برای محصولات خراسان جنوبی، توسعه صادرات و عرضه محصولات استان در بازار‌های جهانی از مزیت‌های ایجاد شهرک ساحلی در سواحل جنوبی است.

عباس زاده یادآور شد: استان آمادگی اجرای این مصوبه و بهره برداری از ظرفیت مرز‌های دریایی در جنوب کشور را دارد.

 در راستای تحقق برنامه هفتم توسعه مبنی بر رشد سالانه یک درصدی اقتصاد دریا احداث ۲۷ سکونت‌گاه ساحلی در قالب شهر‌های جدید در چهار استان ساحلی سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان و خوزستان مصوب شد.

با ایجاد این ۲۷ شهر جدید، استان‌هایی که اتصال مستقیم به دریای جنوب ندارند هم به واسطه طرح هم‌پیوندی قادر به استفاده از توانمندی‌های اقتصادی خود می‌شوند.

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است