Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان - مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از تشکیل موزه اسناد و کتب خطی و نادر در استان همدان خبر داد و گفت: نخستین موزه و مرکز نگهداری کتب خطی و نادر غرب کشور در همدان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال سلسله نشست های مستمر مجمع کتابخانه های تخصصی و بزرگ استان همدان (مکتب) و در راستای اعتلای کتاب و کتابخوانی در استان همدان، هفتمین نشست مکتب ظهر چهارشنبه با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط و به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست که با دستور جلسه ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته مکتب از ابتدا تا کنون، بررسی و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پیرو مصوبات جلسه قبل و بررسی بندهای ۵ و ۱۰ از برنامه های راهبردی ۱۰ گانه برگزار شد، مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور بر برنامه ریزی اجرایی برای آموزش همه کتابداران استان و توسعه کیفی خدمات کتابداری تاکید کرد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور افزود: طی هماهنگی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان و دانشگاه بوعلی سینا و با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله نهاد کتابخانه های عمومی استان، به زودی دوره های آموزشی ویژه کتابداران استان برگزار و به شرکت کنندگان گواهی آموزش ضمن خدمت اعطاء خواهد شد.

وی جلسات مکتب را بسیار تاثیر گذار ارزیابی کرد و افزود: در کنار مجامع و جلسات مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی در استان، مجمع مکتب با توجه به نگاه کلان و راهبردی توانسته مسیر روبه جلویی را برای خود ایجاد کند که تاکنون نتایج خوبی نیز داشته است.

تکلو تشکیل موزه اسناد و کتب خطی و نادر استان را بسیار ضروری ارزیابی کرد و اظهار داشت: با همکاری و حمایت استانداری همدان در حال ایجاد اولین موزه و مرکز نگهداری کتب خطی و نادر غرب کشور در استان همدان هستیم که در کنار مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، به مرکز مطالعات و تاریخ پژوهی غرب کشور تبدیل خواهد شد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور عنوان کرد: با ایجاد این موزه و مرکز نگهداری، بسیاری از کتب خطی و نادر استان که در معرض نابودی است و در دسترس علاقمندان و پژوهشگران هم نیست، مورد حفاظت و بهره برداری اصولی قرار خواهند گرفت.

برنامه ریزی اجرایی دوره های آموزشی کتابداران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان، امضای تفاهم نامه بین مدیریت اسناد و کتابخانه ملی با سایر دستگاه های عضو مکتب در راستای واسپاری منابع غیر کتابی و ارائه راه حل های اجرایی بهبود وضعیت کتاب و توسعه کتابخوانی از سوی اعضاء، از مصوبات این نشست بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد

 زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد در نشست تاریخ یزد که با موضوع تاریخ شفاهی یزد قدیم برگزار شد، گفت: با توجه به اهمیت پرداختن به تاریخ و گذشته، سلسله نشست‌هایی را با عنوان دوشنبه‌های فرهنگی در این مرکز آغاز کرده ایم که تاریخ شفاهی قدیم یزد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها با حضور مفاخر، مشاهیر و نویسندگان یزدی برگزار می‌شود، بیان کرد: این جلسات با موضوعات مختلف تمدنی در حوزه آب، قنات، مباحث فرهنگی و اجتماعی کاملا ثبت و ضبط می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • ثبت و ضبط تاریخ شفاهی یزد قدیم در اولویت مرکز اسناد