Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-04@15:36:02 GMT

عوارض خروج از کشور صرف توسعه گردشگری شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۶۴۰۹۹

عوارض خروج از کشور صرف توسعه گردشگری شود

تین‌نیوز | 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر درآمد حاصل از عوارض به منظور حمایت از تورهای ورودی و توسعه گردشگری در داخل کشور تاکید کرد.

علی اصغر مونسان در این باره تصریح کرد: در خواست سازمان از سازمان برنامه و بودجه این است که عوارض به اندازه منطقی افزایش یابد و آن مبلغ هم کاملا صرف توسعه گردشگری در بخش زیرساخت و مشوق‌ها شود، چرا که کشورهای پیشرو در گردشگری همچنان برای مسیرهای جدید به آژانس‌های خود کمک مالی مستقیم می‌کنند و مشوق می‌دهند، ما که در آن جایگاه به سر نمی‌بریم، باید خیلی بیشتر تشویق کنیم، ولی واقعیت این است که دست‌مان خیلی خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این عدد در سرجمعِ بودجه سازمان لحاظ شد، درحالی‌که اکنون پیشنهاد ما این است که ردیف مشخصی برای عوارض تعیین کنند. وقتی از خروج مسافر عوارض گرفته می‌شود، اعتبارِ آن نیز باید کاملاً در ردیف بودجه گردشگری ورودی تعریف شود، نه این که آن اعتبار را در سرجمع درآمدهای سازمان لحاظ کنند و آن هم خرج مرمت و کاوش شود. درآمد حاصل از عوارض باید صرف حمایت از تورهای ورودی و توسعه گردشگری در داخل کشور شود.

مونسان با اشاره به این که تبلیغات گردشگری یکی از بخش‌هایی است که باید از این اعتبارات سهم ببرد، به وضعیت موجود اشاره کرد و گفت: پایه گردشگری بر تبلیغات و معرفی است، درحالیکه ما آن طرفِ آب کاری برای معرفی و تبلیغات انجام نداده‌ایم، چگونه انتظار داریم گردشگر خارجی به کشورمان وارد شود؟

این مقام مسئول اضافه کرد: واقعا در تبلیغات خیلی ضعیف کار کرده‌ایم. جدی‌ترین دلیل هم نداشتن اعتبار برای تبلیغات گردشگری بوده است. اعتبارات برای تبلیغات داخلی بسیار ناچیز است، چه برسد به تبلیغات فرامرزی.

او برای اعلام رقم دقیق اعتبار تبلیغات گردشگری مقاومت نشان داد و گفت: این رقم خیلی ناچیز است، در حدی که اعلام آن ممکن است شما را افسرده کند.

بر طبق گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری معاون رئیس‌جمهوری در تأیید یا رد این نکته که سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رقم تبلیغات برای جذب هر گردشگر خارجی را ۲۰ سنت اعلام کرده بود، اظهار کرد: این اعداد معمولاً به برنامه توسعه گردشگری هر کشور برمی‌گردد. ما هم بنا به اهدافی که در معاونت گردشگری کشورهای هدف را تعیین کرده‌ایم، درخواست بودجه تبلیغات داشته‌ایم، ولی فاصله خیلی خیلی زیاد است.

او بیان کرد: امیدواریم با دستور دکتر جهانگیری، سازمان برنامه و بودجه به سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کمک کند، البته نگاه آقای نوبخت به گردشگری خوب است و اعتقاد دارند گردشگری در شرایط حال حاضر کشور به ارتقای درآمد خواهد کرد.  

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور

طبق اعلام یکی از مدیران آزادراه‌های کشور و براساس جدید‌ترین جداول ارائه شده پرداخت عوارض در سکو‌های پرداخت اینترنتی آزادراه‌ها با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شده است.

به گزارش انتخاب؛ طبق قانون هرساله با توجه افزایش هزینه‌های نگهداشت آزاد راه‌ها و با توجه به آنکه باید بازگشت سرمایه‌های پیمانکاران انجام شود هرساله با دستور وزیر راه وشهرسازی و طبق تصویب آن در شورای عالی نرخ عوارض آزاد راه‌های کشور افزایش می‌یابد که پیش از این خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور گفته بود در صورت افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها به طور قطع سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان‌های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه‌ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران به دلیل عدم بازگشت سرمایه انگیزه‌ای برای ورود و سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید را ندارند چراکه با افزایش نرخ جدید آزادراه‌ها موافقت نشده بود گفت: بسیاری از آزاد راه‌ها پس از ساخت نیاز به نگهداری دارند که هزینه‌های نگهداری از آن‌ها باید از طریق عوارض بازگردد.

براساس این گزارش روز گذشته یکی از مدیران آزاد راه از افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض خبر داد و گفت: این افزایش آزادراه‌ها بنا بر قانون و بندی که در آیین نامه وجود داشت انجام شده است.

وی افزود: طبق این آیین نامه سالانه باید افزایش نرخ عوارض به داشته باشیم که طبق روال هر سال این کار انجام شده است.

گفتنی است: یکی از اقدامات و دلایل اصلی برای افزایش کیفیت آزاد راه‌ها افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها است که خود نقش اصلی در نگهداشت آزاد راه‌ها دارد.

یکی از دلایلی که آزاد راه‌های ما کیفیت مناسب ندارد به علت آن است عوارض آن کم است چراکه شرکت آزاد راه‌ها و سرمایه گذار اعلام می‌کند که سقف پانزده درصد از عوارض برای نگه داری از آزاد راه‌ها انجام میشود و زمانی که بازگشت سرمایه‌ای برای پیمانکاران و سرمایه گذاران آزاد راه وجود نداشته باشد امکان حضور آن‌ها در پروژه‌ها وجود ندارد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • عکس/پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
  • منطقه گردشگری کولیدر بروجرد مهیای توسعه و سرمایه گذاری
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست