Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری گفت:رسانه ها نیز با آگاهی بخشی، انعکاس خوب مطالب و تقویت ارزش های دینی در رفع آسیب های اجتماعی، سهم تاثیرگذاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حمیدرضا عشریه، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساری در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان ظهر امروز (29 آذر) در سالن اجتماعات فرمانداری مرکز استان مازندران گفت: جلسات متعددی در راستای فرهنگ عمومی در فرمانداری ها، تشکیل می شود اما جلسه شورای فرهنگ عمومی با توجه به سیاست های خود از اهمیت والایی، برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: مدیریت برنامه ها در حیطه کاری دستگاه های اجرایی که ارائه می دهند باید نقاط قوت آنها را برجسته کرد و نکات منفی را رفع نمود و نقاط مثبت و ضعف در کنار یکدیگر، مورد بررسی قرار داد.

 

عشریه با اشاره به اینکه با ورود کارشناسان مربوطه می توان به ارائه راهکارهای درمانی و لازم دست یافت، بیان کرد: آسیب های اجتماعی در طی سال ها، بوجود آمدند و تشکیل شدند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساری ابراز کرد: سه دهه قبل با مشاهده آسیبی در محلی با فشارهای روانی و حضور ریش سفیدهای آن محل، آسیب مورد اصلاح و رفع قرار می گرفت.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)،چندین جلسه با سران قوا درباره آسیب های اجتماعی داشتند و راهکارها و پیشنهاد هایی جهت رفع این موضوع مهم، ارائه دادند.

 

عشریه اظهار کرد: تنوع در مصادیق آسیب های اجتماعی بسیار زیاد است و برخی از آنها در حد بحران قرار دارد و تعدادی دیگر نظیر سیگار کشیدن و انداختن زباله در خیابان، مورد توجه قرار نمی گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ردیف اعتباری خاصی در لایحه بودجه 97 برای آسیب های اجتماعی، تخصیص یافته است، بیان کرد: جهت رفع آسیب های اجتماعی باید شیوه های درمانی، ارائه شود و همانطور که زلزله، خانه را خراب می کند این مشکلات نیز خانواده را به اضمحلال و نابودی، می کشاند.

 

عشریه با بیان اینکه عدم استفاده صحیح از فضاهای اجتماعی از جمله مباحثی است که در آسیب های اجتماعی وجود دارد، ابراز کرد: شناخت عوامل و علت های آسیب های اجتماعی، لازم است اما پیشگیری و ورود دستگاه ها و مشارکت در رفع آنها، ضرورت دارد چرا که فعالیتی اجتماعی به شمار می آید.

 

وی گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی برای کاهش آسیب های اجتماعی، ضرورت دارد و در این میان، دستگاه های مختلفی نظیر حوزه های علمیه، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، نقش دارند و رسانه ها نیز با آگاهی بخشی، انعکاس خوب مطالب و تقویت ارزش های دینی در رفع آسیب های اجتماعی، سهم تاثیرگذاری دارند.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: براساس آمارهای سال گذشته، تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده، مثبت بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مهدی ابراهیمی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهار کرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و شش درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته است و در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی اظهارکرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

کد خبر 749308

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • دریادار سیاری: تزریق فرهنگ استکباری برای جلوگیری از پیشرفت است
  • اجرای طرح چهارشنبه‌های اجتماعی در پنج محله گرگان
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند