Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون در شهرستان اهواز، حدود ۱۷ منطقه حاشیه و سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پورسلان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر توسعه محله (تسهیلگری) در کوی علی آباد اهواز اظهار کرد: در سال گذشته دفتر توسعه محله در منطقه منبع آب را راه اندازی کردیم، آنجا شرایطی بحرانی دارد و متأسفانه با کمترین نوسان اقلیمی و تنش محیطی برخی مواقع خانه ها بر سر اهالی آوار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اساسا شکل گیری این مناطق در یک پروسه و روند کنار قانون و به دور از رعایت قوانین اتفاق افتاده لذا هدف ما در مناطقی که وضعیت بحرانی یا حاد نیست و از پهنه خطر دور هستند، تثبیت و ساماندهی است. در مناطقی که وضعیت بحرانی است یا در پهنه های خطر سکونتگاه ایجاد شده وظیفه  اسکان مجدد را برعهده داریم. 

پورسلان عنوان کرد: تاکنون در شهرستان اهواز حدود ۱۷ منطقه حاشیه و سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است. تا این لحظه اشکال بزرگ این است که مطالعات کاملی در ارتباط با سکونتگاه های غیررسمی در اختیار نداریم، لذا تأکید اول برای ما انجام مطالعات کامل است، یعنی اگر بخواهیم شناسنامه خوزستان را در زمینه سکونتگاه های غیررسمی یا بافت غیرفرسوده و حاشیه نشینی ارائه دهیم باید اطلاعاتی دقیق، درست، مستند، علمی و کامل داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه آنچه که امروز در مورد آن حرف می زنیم مبنی بر اطلاعات ناقص است، گفت: برای حدود ۲۹ شهر بزرگ و کوچک در استان خوزستان فقط محدوده بافت فرسوده داریم، یعنی فقط خطی دور آنها مشخص شده و اطلاعات ریز یا طرح تفصیلی برای این مناطق نداریم.

پورسلان افزود: برای ۱۱ شهر از جمله اهواز (سه بخش غرب، شرق و مرکز) مطالعاتی انجام و طرح های نیمه تمامی از آنها داریم که باید تکمیل شوند. شاید برخی شهرها طرح کامل شده ولی ابلاغ نشده باشد، به هر حال از نظر ما پروسه تکمیل طرح ناقص و نیمه تمام است.

وی ادامه داد: تمام هدف ما از راه اندازی دفاتر توسعه محله انجام اقدامات اداری در راستای ارتقا و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سکونتگاه های غیررسمی است. در کنار آن مسائل اداری، تثبیت اسکان یا اسکان مجدد نیز در دستور کار قرار دارد. در این راستا قرادادهایی منعقد و مشاورانی هم با ما همکاری دارند که وظیفه کلان آنها تهیه سند توسعه و استقرار دفتر توسعه محل در این سکونتگاه های غیررسمی است.

پورسلان تصریح کرد: حساس سازی و اطلاع رسانی در منطقه، بسترسازی و اعتمادسازی، جلب همکاری افراد معتمد و تأثیرگذار در منطقه در راستای ارتقای وضعیت موجود، گروه سازی و ارتقای ظرفیت آنها با هدف راه اندازی رسمی مرکز توسعه محله، حمایت و مشارکت دست اندرکاران سطوح بالاتر از جمله وظایف متولیان این دفتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه انجام همه کارها از سوی راه و شهرسازی به تنهایی امکان پذیر نیست و مشارکت همه دستگاه ها را می طلبد، گفت: برنامه ریزی مشارکتی و تهیه سند برنامه ریزی بازآفرینی، شناسایی منابع سرمایه ها و دانش بومی محلی، اقدام، پایش و ارزشیابی مشارکتی نیز از دیگر وظایف متولیان این دفتر است.

پورسلان افزود: در برنامه ششم توسعه یک حساسیت ویژه ای برای بازآفرینی شهری ایجاد شده و وزارت راه نیز در زمینه جایگزینی موضوع مسکن مهر و اجتماعی یا اصلاح بافت فرسوده نیز همکاری لازم را دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: عملیات خاکریزی، تسطیح و بستر سازی فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی در منطقه ۱۹ تهران آغاز شد.

علی نایبی افزود: این عملیات به مساحت هزار متر مربع به منظور ایجاد چشم انداز زیبا در سیمای شهر، با خاکریزی ۴۵ کامیون به حجم ۹۰۰ تن خاک مناسب کاشت در بزرگراه آزادگان تا پل شهید صنیع خانی آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۱۹ گفت: در مرحله بعدی خاک تخلیه شده با لودر تسطیح و برای بستر سازی و کاشت درخت و درختچه آماده می‌شود.

علی نایبی افزود: با هدف توسعه و افزایش سرانه فضای سبز شهری و ایجاد فضایی دلپذیر و با طراوت برای شهروندان، ۳۰۰ اصله درخت و هزار و ۷۰۰ عدد درختچه در این محدوده برای توسعه فضای سبز شهری کاشته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • مردم از تردد و توقف در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • تشییع پیکر دو شهید خوزستانی شناسایی‌شده پس از ۴۰ سال