Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی گسترده در آمریکا نشان داد دانش‌آموزانی که به طور مرتب از نوشیدنی‌های شیرین به خصوص آبمیوه‌های غیر طبیعی استفاده می‌کنند، ۷۹ درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند.

به گزارش فارس، یک مطالعه جدید که در نوع خود اولین است، نشان داد دانش‌‌آموزانی که نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کنند بیش از دیگران مستعد ابتلا به آسم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی تأکید می‌کند، مادرانی که در طول دوره بارداری نیز نوشیدنی شیرین مصرف می‌کنند، در افزایش احتمال ابتلای کودکانشان به آسم نقش پررنگی دارند.

محققان دانشگاه هاروارد با بررسی بیش از هزار مادر و کودک دریافتند، دانش‌آموزانی که به طور مرتب از نوشیدنی‌های شیرین به خصوص آبمیوه‌های غیر طبیعی استفاده می‌کنند، به نسبت کسانی‌که آب معمولی اصلی‌ترین نوشیدنی آنهاست، 79 درصد بیشتر در معرض ابتلا به آسم قرار دارند.

این پژوهش همچنین ثابت می‌کند، فرزندان مادران بارداری که در طول این دوره از نوشیدنی‌های شیرین استفاده کرده‌اند، 70 درصد بیشتر ممکن است مبتلا به آسم شوند.

شیمان، سرپرست و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید:‌ «علاوه بر چاقی و افزایش احتمال دیگر بیماری‌ها با مصرف نوشیدنی‌های شیرین، حالا مطمئنیم که شکر موجود در آبمیوه‌ها کودکان را به شدّت در معرض ابتلا به آسم قرار می‌دهد».

دکتر لیدا چاتزی، محقق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در پایان گفت: «الگوی غذایی سالم در دوران بارداری شامل انواع مختلفی از گروه‌های غذایی، از جمله میوه‌ها و سبزیجات، نان و غلات، منابع پروتئینی و محصولات لبنی است که مصرف به اندازه و متعادل آن در سلامتی دوره‌های مختلف زندگی نوزاد نقش بسزایی دارد».

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد و تا پایان خرداد ادامه دارد.
برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir در نظر گرفته شده است.
قیمت کتاب‌های درسی به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
دانش آموزان می‌توانند برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) سفارش خود را ثبت کنند.
ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیر آغاز می‌شود و تا ۹ شهریورادامه دارد.
دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم هم از ۱۰ تیر باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • اعتیاد به کافئین را بی دردسر ترک کنید
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید