Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده و بر اساس شاخص‌های کشوری از ۶۷ نقطه در اولویت، ۱۳ نقطه بررسی و ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، داریوش امانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین زیربناهای توسعه مسئله حمل و نقل است، اظهار داشت: استان اصفهان در مرکز کشور قرار داشته و شاهراه کلیدی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استقرار 9 هزار واحد صنعتی در این استان و جابجایی تولیدات این صنایع اهمیت حمل و نقل اصفهان را دوچندان می‌کند، با این وجود اصفهان همه ساله رتبه یک کشوری در جابه‌جایی بار را داشته و پس از استان اصفهان، استان‌های جنوبی به سبب جابجایی بارهای وارداتی قرار دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به نظارت و کنترل حمل و نقل مسافربری به ویژه در ایام اربعین گفت: استان اصفهان در زمینه مسافربری جزء بهترین‌هاست و از حیث تعداد ناوگان‌ها رتبه 4 کشوری را دارد.

وی بیان کرد: در ایام اربعین علاوه بر مرز مصوب شلمچه و چزابه، مرز مهران را پوشش می‌دهیم و امسال به صورت همزمان نیروها در مرز شلمچه و مهران مستقر بودند، همچنین در زمینه ماشین آلات راهسازی در این ایام استان اصفهان معین ایلام بود و با شکایات کمتری نسبت به سال گذشته درمورد افزایش کرایه و دسترسی ماشین‌ها ایام اربعین سپری شد.

اعزام 800 تریلر به مناطق زلزله زده

امانی با اشاره به عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زلزله کرمانشاه تصریح کرد: از دقایق اولیه که شورای هماهنگی بحران در استانداری تشکیل شد اداره راهداری حضور داشت و برای ارسال آذوقه و کمک‌های امدادی برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: 800 دستگاه کامیون و تریلر به کرمانشاه اعزام شده که بخشی از آن‌ها بلاعوض بود و کانون شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان نیز به صورت خودجوش 2 کامیون تجهیزات و کمک‌های مردمی به این مناطق ارسال کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون 2 مورد برف‌روبی در جاده‌های برف‌گیر شمال غرب و غرب استان انجام شده، گفت: راهدارخانه قرقچی سال گذشته به عنوان بهترین راهدارخانه معرفی شد و در تلاش هستیم در مابقی محورهای ترددی نیز راهدارخانه‌های مطلوب  و اصلی داشته باشیم.

پرداخت حقوق معوقه راهداران تا پایان سال

وی درباره  ادغام اداره راه و شهرسازی با این اداره بیان کرد: از سال 71 تاکنون چندین بار موضوع انتقال پایتخت و وزارت راه به استان اصفهان مطرح و همین موضوع سبب تفکیک و ادغام چندباره حمل و نقل و پایانه‌ها با وزارت راه شده است.

امانی افزود: درنهایت سال گذشته با ادغام صوت گرفته مشکلات و 7 ماه حقوق معوقه راهداران اداره قبلی به این اداره منتقل شد، تاکنون این حقوق معوقه با مبلغ 7.5 میلیارد به 5 ماه کاهش یافته و درصدد پرداخت و تسویه کامل آن تا پایان سال هستیم.

وی تصریح کرد: 323 کیلومتر با اعتبار 64 میلیارد تومان روکش آسفالت، 250 کیلومتر سطح شیب‌دار، 15 هزار مورد نصب علائم و 2 هزار و 300 کیلومتر خط‌کشی و ایمن سازی 2 هزار و 300 کیلومتر از جاده‌های استان ازجمله اقدامات سال گذشته بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان درباره بودجه این اداره در سال جاری خاطرنشان کرد: سال گذشته 26 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که با تلاش‌های بعدی برای سال جاری با 115 درصد افزایش به 57 میلیارد تومان رسیده است، اعتبارات ملی 100 میلیارد تومان بوده که 40 درصد آن تخصیص یافته است.

ایمن‌سازی 67 نقطه حادثه‌خیز در استان

وی با بیان اینکه 109 نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده، اظهار داشت: بر اساس مصوبه و شاخص‌های کشوری از این نقاط شناسایی شده 67 نقطه در اولویت قرار گرفتند که تاکنون 13 نقطه بررسی و ایمن سازی شده و مابقی نقاط در دستور کار قرار دارد.

امانی تصریح کرد: برخورد با بارهای بدون بارنامه 300 درصد افزایش یافته و سال گذشته پلیس 200 مورد تخلف را اطلاع داد که امسال به 2 هزار و 600 مورد افزایش یافته است. سال گذشته 13 میلیون تن بار بدون برنامه شناسایی شد و این مورد صرفاً جنبه درآمدی نداشته و می‌توان اضافه تناژ یا قاچاق هم در بین آن‌ها یافت و عمدتاً مصالح ساختمانی و سنگ است که غیرمجاز جابجا می‌شود.

وی با بیان اینکه در 8 ماه نخست امسال، 785 هزار سفر جاده‌ای استان و 9 میلیون و 770 هزار نفر مسافر تردد داشتند، تصریح کرد: یک میلیون و 800 هزار بارنامه صادر، 31 میلیون تومان تناژ حمل کالا بوده و تعداد متوفیان جاده‌ای با 403 نفر 6 درصد کاهش داشته است.

افزایش ایمن‌سازی مدارس در حاشیه راه‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: تلفات جانی راه‌های روستایی با 70 درصد افزایش کشته به 17 نفر رسیده درحالیکه سال گذشته استان اصفهان در کاهش کشتگان جاده‌ای رتبه نخست را داشت.

وی بیان کردد: در 45 مدرسه حاشیه راه با 37 درصد رشد، آموزش‌های ایمنی داده شده و 6 هزار و 500 دانش آموز آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و 60 مدرسه نیز از نظر فیزیکی ایمن سازی شدند که نمایانگر 106 درصد رشد است.

امانی درباره هوشمندسازی جاده‌ها بیان کرد: 4 دوربین کنترل سرعت  در استان اصفهان است که 8 درصد میزان کل کشور را شامل می‌شود، دوربین‌های نظارت تصویری نیز 640 دوربین است که 7 درصد تعداد دوربین‌های کشوری است و 4 باسکول درحال حرکت نیز که برای نخستین بار توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان کاشان ساخت و راه اندازی شد در این استان قرار دارد که از افتخارات ملی ماست.

اجرای «سیستم سپهتن» در جاده‌های استان اصفهان

وی با بیان اینکه نرخ تردد در 9 ماهه امسال 15.4 درصد در استان و 10.7 درصد در کشور افزایش داشته، گفت: ایمن سازی در اولویت‌های ماست و گشت‌های نامحسوس درپایانه‌های مسافربری نظارت سرزده و کنترل را برعهده دارند و پلیس در 8 ماه نخست امسال با 3 هزار و 805 مورد تخلف برخورد کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد: اتوبوس‌ها تنها در مبدا و مقصد برای ثبت ساعت تردد خود به پاسگاه پلیس مراجعه می‌کنند اما با اجرای «سیستم سپهتن» در جاده‌های استان این گزینه‌ها برداشته خواهد شد و به صورت آنلاین همه چیز ثبت و کنترل می‌شود.

وی افزود: این سیستم در کف جاده نصب شده و با عبور از روی آن از یک کیلومتر قبل از پاسگاه تخلفات و جزئیات تردد اتوبوس به پاسگاه اطلاع رسانی خواهد شد و درصورتی که تخلفی سر زده باشد اتوبوس را متوقف می‌کنند همچنین برای رسیدگی به وضعیت کامیون و تریلرها نیز از این سیستم استفاده خواهد شد.

رسیدگی به ناوگان حمل و نقل فرسوده اولویت اداره راهداری

امانی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ایمن سازی جاده‌های معروف به مرگ در استان گفت: مسیر بروجن- شهرضا و مبارکه بیشترین تلفات را در سال گذشته داشت، 3 درصد از تصادفات متعلق به ناوگان حمل و نقل عمومی است که با 6 درصد کاهش روبرو بوده و عمده تلفات مربوط به سواری‌های شخصی است.

وی افزود: استان اصفهان با 399 کیلومتر طول آزادراه، یک هزار و 695 کیلومتر طول بزرگراه، 26 پایانه مسافربری استان  6 پایانه حمل کالا و 459 حمل بار از شرکت‌ها رتبه نخست کشوری را داراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان درمورد ناوگان حمل و نقل فرسوده استان خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی استان در وضعیت مطلوب است اما مینی بوس‌ها وضعیت خوبی ندارند و فرسوده هستند که رسیدگی به آن‌ها در اولویت ماست.

انتهای پیام/

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته

به گزارش مدیسن نت، محققان نتیجه گرفتند که ایمن سازی از طریق واکسیناسیون بیش از هر پیشرفت پزشکی دیگری به سلامت و بقای نوزادان کمک کرده است.

به گفته محققان، واکسن سرخک بیشترین تأثیر را در کاهش مرگ و میر نوزادان داشته است و ۶۰ درصد (۹۴ میلیون) از زندگی‌های نجات یافته توسط ایمن سازی را تشکیل می‌دهد.

این مطالعه می‌گوید به طور کلی، واکسن‌ها در نیم قرن گذشته در هر دقیقه جان ۶ نفر را نجات داده‌اند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری سازمان گفت: «واکسن‌ها یکی از قدرتمندترین اختراعات تاریخ هستند که بیماری‌هایی را که زمانی قابل ترس بودند قابل پیشگیری کردند.»

گبریسوس گفت: «به لطف واکسن‌ها، آبله ریشه‌کن شده است، فلج اطفال در آستانه ریشه کنی است و با توسعه جدیدتر واکسن‌ها علیه بیماری‌هایی مانند مالاریا و سرطان دهانه رحم، ما مرزهای بیماری را به عقب می‌رانیم. با ادامه تحقیقات، سرمایه گذاری و همکاری، می‌توانیم جان میلیون‌ها نفر را امروز و در ۵۰ سال آینده نجات دهیم.»

محققان دریافتند طی پنج دهه گذشته، واکسیناسیون علیه ۱۴ بیماری به طور مستقیم به کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر نوزادان در سراسر جهان و بیش از ۵۰ درصد در منطقه آفریقا کمک کرده است.

این واکسن‌ها با دیفتری، آنفولانزا، هپاتیت B، آنسفالیت ژاپنی، سرخک، مننژیت A، سیاه سرفه، بیماری ذات الریه مهاجم، فلج اطفال، روتاویروس، سرخجه، کزاز، سل و تب زرد مبارزه می‌کنند.

به گفته محققان، این دستاوردها اهمیت ترویج واکسیناسیون را، به ویژه در میان ۶۷ میلیون کودک تخمین زده شده که در طول سال‌های همه گیری یک یا چند واکسن را از دست داده اند، برجسته می‌کند.

این مطالعه به مناسبت پنجاهمین سالگرد برنامه توسعه یافته ایمن سازی است که در سال ۱۹۷۴ توسط مجمع جهانی بهداشت برای ترویج واکسیناسیون کودکان در سراسر جهان تأسیس شد، انجام شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • انحراف پراید از جاده در محور نطنز ۲ کشته و ۴ مصدوم داشت
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • انشعاب برق ۱۶۰ مرکز تجاری در محدوده بازار تهران ایمن سازی شدند
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد