Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهندس محمود شریعتی نیاسر، در حاشیه دیدار با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با موضوع استفاده از ظرفیت های بخش صنعت در حوزه فرهنگ در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:هدف ما از اجرای برنامه ها با محتوای کتاب در شرکت ترویج فرهنگ کتابخوانی و مشارکت در توسعه خدمات جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، ترویج کتابخوانی را یک اصل توسعه برای یک کشور دانست که امروز در جامعه روبه فراموشی است.

 

به گفته وی، اخلاق مداری و مثبت اندیشی را در جامعه با فرهنگ مطالعه می توان افزایش داد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت استفاده از الگوهای اجتماعی کشورهای با سرانه مطالعه بالا گفت: همواره تلاش می کنیم برنامه های سالیانه خود برای۴۰۰ نیروی انسانی در شرکت هامون نایزه را  خود با محتوای کتاب برگزار کنیم.

 

شریعتی نیاسر در پایان تصریح کرد: طرح هایی چون قراردادن کتاب در سبد غذایی خانوارها، برگزاری سمینارهایی برای کارکنان با محوریت کتاب و دعوت از اساتید این حوزه و تخصیص بن خرید سالیانه کتاب و عیدی دادن کتاب از جمله برنامه های این شرکت با محتوای کتاب است که قابلیت الگوبرداری در سراسر ایران را دارد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، نیز در ادامه استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه فرهنگ در توسعه مباحث فرهنگی جامعه بویژه ترویج کتاب و کتابخوانی را تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی بویژه در حوزه صنعت نباید تنها از نظر فیزیکی به انسان نگاه کند بلکه باید به روحیات آنان که وابستگی به فرهنگ، هنر، دین و عرفان دارد توجه ویژه داشته باشد.

 

مصطفی جوادی مقدم، با اشاره به نامزدی کاشان برای پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: استفاده از بخش خصوصی یکی از طرح های مهمی که شهرهای شرکت کننده در گرفتن این عنوان با یکدیگر رقابت می کنند است.

 

وی افزود: در حالی امسال  کاشان در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران نامزد شده که در سالیان قبل در شهرهای منتخب بخش خصوصی حضور چشمگیر داشته و از طرح های ترویج کتابخوانی حمایت های خوبی کرده است.

 

به گفته وی، طرح های نوآورانه و بدیع در حوزه کتابخوانی مانند نذر کتاب، صبحگاه مدارس، پاتوق کتاب، رونمایی از کتاب در هیئات مذهبی، باشگاه های کتابخوانی از موارد مهمی است که در کاشان برای گرفتن عنوان پایتخت کتاب ایران انجام شده است.

 

شایان ذکر است:مصطفی جوادی مقدم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در پایان این دیدار از طرح های شرکت هامون نایزه کاشان به عنوان یک بخش خصوصی صنعت در حوزه ترویج کتابخوانی تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۶۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در دیدار با محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه شهرستان دامغان با اشاره به ساختار دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بخشنامه و آیین‌نامه‌های دقیق، ساختار خوب، کارکنان و اعضای هیئت علمی توانمند از دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی پویا و قانونمند ساخته که با توجه به رعایت قوانین کمترین معضلات را در آن شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های دانش‌بنیان به‌عنوان یک مفهوم مهم در جامعه علم و فناوری دارای اهمیت بالایی است و این فعالیت‌ها نه‌تنها به توسعه علم و فناوری کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان متذکر شد: یکی از دستاورد‌های دانش‌بنیانی از زیست‌بوم علم و فناوری کشور است و این دستاورد نشان‌دهنده توانایی دانش‌بنیان‌ها در تجهیزات پیشرفته و مقابله با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی است.

افشاری متذکر شد: همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان بر پایه نوآوری و دانش‌افزایی سریع عمل و با تجاری‌سازی محصولات خود به توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و می‌تواند در توسعه جامعه و اقتصاد کشور اثربخش باشد.

دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: راهی به جز حرکت به سوی کار و تولید نیست و با توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی نیازمند تلاش‌های جدی و نهادینه‌سازی آن در جامعه هستیم، آموزش و ترویج مفاهیم کارآفرینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی می‌تواند نقش مهمی در توسعه این فرهنگ داشته باشد.

افشاری تأکید کرد: آموزش مهارت‌های کارآفرینی به جوانان و دانشجویان می‌تواند آینده‌ی کاری آنها را تحت تأثیر قرار دهد و با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در توسعه کشور، تلاش‌های جدی برای ترویج این فرهنگ و ایجاد محیط‌های حمایتی برای کارآفرینان در برنامه‌های ما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است