Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:38:29 GMT

سودهای بانکی رونق تولید را با مشکل مواجه کرده است

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۷۴۵۴۸

سودهای بانکی رونق تولید را با مشکل مواجه کرده است

همدان - معاون استاندار همدان گفت: سودهای بانکی در تسهیلات و سپرده‌گذاری‌ها رونق تولید را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمودرضا عراقی شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از خدمات و تلاش‌های خانواده حمل و نقل و راهداران استان همدان با اشاره به اینکه حرف زدن آسان و در عمل به کار بسیار پیچیده است، درباره خواسته صنف رانندگان مبنی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل گفت: در ارتباط با نوسازی ناوگان حمل و نقل از ۶ تا ۱۰ درصد سقف سود تسهیلات با باز پرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هیچ بانکی سود خود را از درصدی که رسما اعلام شده کمتر نمی‌آورد و کمبود سودهای کم بانکی را دولت باید جبران کند، تاکید کرد: در شرایط سختی قرار داریم اما افرادی که امکان پرداخت ۵ ساله تسهیلات دارند باید نسبت به نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار همدان بابیان اینکه سودهای بالای بانکی در تسهیلات و سپرده‌گذاری باعث شده تولید با مشکل مواجه شود، ادامه داد: نظام بانکی به مرور زمان باید اصلاح شود و ارائه سود به سپرده‌ها و تسهیلات باید کمتر شده تا چرخ اقتصاد بچرخد.

عراقی با بیان اینکه همدان استانی گردشگری است و رانندگان و راهداران سفیرانی از همدان هستند که ادب و اخلاق آنها بیانگر شخصیت و هویت تاریخی و مذهبی آنها است، عنوان کرد: آموزش‌های لازم مرتبط به مردم در تمام زمینه‌های گردشگری و خدمات باید ادامه داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز بابیان اینکه راهداران در گرما و سرما در کنار اورژانس و هلال احمر فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: بین اداره کل حمل و نقل جاده‌ای و پلیس همدلی بسیار خوبی وجود دارد.

محمد رودباری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را مجموعه‌ای گسترده دانست و با بیان اینکه نگهداری و بهره‌برداری از زیرساخت‌های بر عهده این اداره کل است، افزود: موقعیت استان همدان ویژه بوده و با ۶ استان همسایه است.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری همدان با بیان اینکه استان همدان کریدور غرب کشور و مناسب‌ترین راه ارتباطی با جنوب کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: راه آهن و فرودگاه به بهره برداری رسیده اما حمل و نقل جاده‌ای اهمیت ویژه دارد و قسمت اعظم بار و مسافر از طریق جاده‌ها جابجا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳.۵ درصد آزادراه‌های کشور و ۳.۹ درصد بزرگراه‌های کشور در استان همدان قرار دارد، افزود: عمده کالا و مسافر در راه‌های استان همدان جابجا می‌شود.

رودباری با بیان اینکه در استان همدان ۶۶ دستگاه ترددشمار وجود دارد و در ۸ ماه گذشته ۱۰۲ میلیون تردد را ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: از ترددشمارها در توسعه راه‌ها می‌توان استفاده کرد.

رودباری با بیان اینکه به زودی عملیات نصب دو دستگاه سیستم WIM در محور کرمانشاه به همدان و ملایر به همدان اجرایی خواهد شد، افزود: ۱۲ مورد دوربین ثبت سرعت غیرمجاز در استان همدان وجود دارد که اکنون به ۳۴ دوربین افزایش پیدا کرده و ۹ دوربین هنوز کد پلیس دریافت نکرده است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه دوربین‌های ثبت سرعت غیر مجاز در استان همدان به ۶۶ مورد افزایش پیدا می کند، ادامه داد: دوربین‌های ثبت سرعت غیر مجاز در ۸ ماه گذشته ۱۱۸ هزار تخلف را به ناجا منتقل کردند.

وی با بیان اینکه در ۸ ماه گذشته ۴۶ هزار کارت معاینه فنی صادر شده است، ادامه داد: از این تعداد ۴۰ هزار مورد معاینه فنی اخذ کرده و ۶ هزار مورد موفق به اخذ برگه معاینه فنی نشدند.

نماینده انجمن صنفی رانندگان استان همدان نیز گفت: بزرگترین چالش حمل و نقل استان همدان و به خصوص رانندگان موضوع فرسودگی ناوگان حمل و نقل باری بوده که در این زمینه رتبه نخست کشور را داریم.

هاشم مظاهری بابیان اینکه مصرف بهینه سوخت، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری، ایمنی و در جاده‌ها و آرامش و آسایش رانندگان از اهداف نوسازی ناوگان است، عنوان کرد: با ورود کامیون‌های غیراستاندارد و برند و ماشین‌های بی‌کیفیت چینی در استفاده بهینه از سوخت به جایی نرسیدیم.

وی با بیان اینکه مصرف سوخت یک کامیون چینی از یک کامیون با عمر ۵۰ سال چهار لیتر بیشتر است، افزود: کامیون چینی در همان سال نخست هزینه تعمیر و نگهداری دارد و در ایمنی هم ندارد.

وی عنوان کرد: سیاستگذاران ما روندی را دنبال می‌کنند که هیچ موقع رانندگان ۱۴۶ هزار دستگاه کامیون فرسوده باری به صورت ایده‌آل کامیون برند و استاندارد را به خود نخواهند دید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه

اکرمی مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات گفت: از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سرگرفته شده است، اما همچنان مشکل تامین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

تامین خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که بعلت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تامین می‌شود و این شرکت توان رقابت با دیگر شرکت‌ها را ندارد.

معاون اول رئیس قوه قضائیه هم گفت: ما از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی افزود: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر، و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • راننده نیسان زیر چرخ‌های کامیون در همدان جان باخت
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد
  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود