Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نور گفت: امسال اداره بهزیستی شهرستان نور یک میلیارد و 350 میلیون تومان وام اشتغال به 72 نفر تحت پوشش بهزیستی و وام بلاعوض مسکن برای 11 خانواده دومعلول پرداخت کرد. به گزارش بلاغ به نقل از سرای نور، معلویت به همانند پدیده‌ای زیستی و اجتماعی، واقعیتی است که تمام جامعه، صرف نظر از میزان توسعه یافتگی، اعم از کشورهای صنعتی و غیرصنعتی با آن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین روز به روز بر شمار جمعیت میانسال و کهنسال که گروه کم توان‌های حرکتی را تشکیل می‌دهند با افزایش امید به زندگی در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از جمله در کشور ما افزوده می‌شود.

گروه‌هایی که توجه به نیازهای زیستی آنان در محیط اجتماعی یعنی در فضاهای عمومی شهری می‌تواند امکان حرکت مستقل فارغ از کمک دیگران را برای ایشان فراهم آورد و در نتیجه بر پویایی زندگی این گروه‌های جمعیتی تأثیری در خور توجه بر جای بگذارد.

بنابراین ساماندهی و مناسب سازی فضاهای عمومی شهری با توجه به نیازهای معلولان و کم توان‌های حرکتی، یکی از ضروریات هر جامعه، به ویژه جامعه ما است که بعد از جنگ علاوه بر دو گروه یادشده با شماری از جانبازان نیازمند این توجه مواجه شده است.

شهری ایده آل و مناسب باید که تمامی تعاریف فوق را در طراحی شهری خود داشته و نیز به گونه‌ای طراحی شود که فعالیت تمامی افراد جامعه از هر قشر و با هرمحدودیتی را فراهم کند.

بهرام شریفی در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار سرای نور، اظهارکرد: طراحی، یکی از شاخصه‌های عمده یک شهر می‌باشد و در طراحی شهری باید حداقل خدمات و امکانات شهری بصورت یکسان در اختیار تمام اقشار قرارگیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه 10 درصد از جمعیت، به عنوان معلول یا سالمند محسوب می‌شوند، مناسب سازی باید طوری باشد که همه جا فضا برای معلولان فراهم شود و برای دسترسی آسان معلولان مدیران باید در همکف ساختمان اداری قرار بگیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان نور تصریح کرد: در شهرهای ساحلی باید شرایطی فراهم شود که سالمندان یا معلولان بتوانند همانند شهروندان دیگر از دریا استفاده کنند.

این مسئول افزود: این شرایط باید فرهنگ سازی شود زیرا ممکن است هر شخصی در اثر حادثه یا سالمندی در این شرایط قرار بگیرد.

شریفی خاطرنشان کرد: مناسب سازی فضای شهری باید در تمام اماکن، کتابخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، بانک‌ها، ادارات، اماکن مذهبی، پارک‌ها و ... فراهم شود.

وی گفت: در شهرستان نور 20 درصد مناسب سازی اماکن انجام شده و در سال 96 در این زمینه 6 جلسه برگزار شد که در پی مصوبات آن برخی ادارات که مناسب سازی نبودند پیگیر این مسئله هستند از جمله اداره اوقاف شهرستان نور پیگیر مناسب سازی فضای اداری و امام‌زاده‌ها و اماکن متبرکه و گلزار شهدا است.

رئیس اداره بهزیستی نور با اشاره به خدمات اداره بهزیستی اظهار کرد: ما دارای چند واحد در بهزیستی هستیم، واحد پیشگیری که آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت، معتادین پاک شده و... است، واحد توانبخشی که واحد ارائه خدمات به معلولان است، واحد اجتماعی که واحد ارائه خدمات ایتام و زنان بد سرپرست، بی سرپرست و خود سرپرست و خانواده‌های بی سرپرست و... است و واحد اورژانس اجتماعی که برای پیشگیری و کاهش آسیب در جامعه است.

این مسئول افزود: در سال 96 اداره بهزیستی شهرستان نور یک میلیارد و 350 میلیون تومان وام اشتغال به 72 نفر تحت پوشش بهزیستی و وام بلاعوض مسکن برای 11 خانواده دومعلول، هفت وام روستایی و چهار وام شهری پرداخت کرد.

شریفی گفت: اداره بهزیستی 150 خدمات مختلف ارائه می‌دهد که امسال هزار و 200 قلم وسایل توانبخشی به طور رایگان در اختیار خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی قرار گرفت، شیر خشک رایگان به خانواده چند قلو، هدیه بلاعوض برای ازدواج و اهدا جهزیه کامل 18 میلیون تومانی به یک عروس تحت پوشش، پرداخت شهریه دانشجویی و دانش آموزی، پرداخت هزینه معلولان شهرستان نور که در مراکز شبانه روزی نگه داری می‌شوند، تهیه سبد غذایی، بیمه زنان سرپرست خانوار و ... که تحت پوشش اداره بهزیستی قرار دارند.

وی افزود: شماره حساب بانک ملت برای مشارکت‌های مردمی 2345500424 با شناسه پرداخت 756 آماده دریافت کمک‌های نقدی برای شهرستان نور است.

رئیس بهزیستی شهرستان نور در پایان گفت: کارفرمایانی که از معلولان یا خانواده تحت پوشش بهزیستی را استخدام کنند تا پنج سال حق بیمه سهم کارفرما را بهزیستی پرداخت می‌کند و 20 میلیون وام 4 درصد نیز برای تشویق به کارفرما پرداخت می‌شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند