Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - بخشدار مرکزی ابرکوه با بیان اینکه دولت دوازدهم به توسعه مناطق روستایی توجه ویژه ای دارد، گفت: دولت با پرداخت تسهیلات کم بهره ، برای توسعه و اشتغال روستاییان و عشایر از آنها حمایت ویژه می کند.

محمد جواد آقایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست کمیته اشتغال روستایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال 96 به اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال افزود: برای سرمایه گذاری در روستاهای بخش مرکزی ، دولت تسهیلات با سود 6 درصد پرداخت می کند که فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در روستاهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در میزان پرداخت تسهیلات محدویتی وجود ندارد، ادامه داد: توجه به توسعه تولید فرش دستباف، صنایع دستی، محصولات کشاورزی با استفاده از ظرفیت های موجود و آبیاری نوین و توسعه صنعت گردشگری در روستاها مد نظر است، افراد جویای کار بویژه جوانان تحصیل کرده دانشگاهی روستایی می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
آقایی افزود: اولویت و هدف در حوزه اشتغال، حفظ اشتغال موجود و در مرحله بعد ایجاد شغل های پایدار برای کاهش میزان بیکاری است.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش مرکزی ابرکوه در ایجاد اشتغال در حوزه های صنایع دستی و صنعت گردشگری، یادآور شد: با وجود ظرفیت های بالقوه در مناطق روستایی ، مسئولان نیز باید با عزم جدی برای تحقق افزایش اشتغال تلاش مضاعفی داشته باشند.
به گفته بخشدار مرکزی ابرکوه ، کمیته اشتغال روستایی در فرایند اشتغال نقش تاثیر گذاری دارد، اداره ها و ارگانها با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در راستای ارتقای شاخص های توسعه روستایی همکاری کنند .
وی همچنین از واریز بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و 20میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری های این بخش در سال 96 خبر داد و یادآورشد: این مبلغ برای اجرای امور عمرانی و خدماتی در روستاها هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، نشست مشترک کمیته اشتغال روستایی باحضور رئیسان اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و بانک های عامل شهرستان ابرکوه برگزار شد .
بخش مرکزی ابرکوه دارای 19 روستا با جمعیتی بیش از 10 هزارنفر است و شغل اکثر ساکنان آن کشاورزی و دامداری است.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد
7540/2047/*خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

هاشمی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان  با بیان اینکه از پتانسیل روستاها و با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های تعاونی و مشارکت مردم برای کاشت محصولات کم آب بر و گیاهان دارویی استفاده شود، گفت: توجه به روستاها با اولویت کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان از اولویت‌های ما در پرداخت تسهیلات در سطح استان است.

استاندار سمنان گفت: پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور امری حائز اهمیت و اولویت دار است که دستگاه‌های اجرایی باید کارشناسی را ویژه این مهم تعیین و کمیته پیگیری مصوبات تشکیل و طی جلسات مستمر این امر محقق شود.

هاشمی همچنین بیان کرد: نظارت بر بازار نباید مختص زمان خاص همچون ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان باشد، لذا تقویت نظارت در طول سال امری حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!