Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی نظرپور، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به ضرورت تنوع بخشیدن به درآمدهای آموزش و پرورش، گفت: طرح حذف مدارس فرسوده به صورت پایلوت کشوری در استان یزد اجرایی شود.

ایران آنلاین / محمدتقی نظرپور در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش یزد، با اشاره به ضرورت به روز رسانی آمار مدارس نیازمند بهسازی و مقاوم سازی در استان یزد، اظهار کرد: 80 درصد کلاس‌های استان یزد استانداردهای گرمایشی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر امکانات لازم برای آموزش وجود نداشته باشد، معلمان نمی‌توانند به طور کامل و صحیح مطالب علمی و آموزشی را به دانش آموزان منتقل کنند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سال گذشته 170 میلیارد تومان اعتبار برای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص داده شده که حدود 10 درصد اعتبار یعنی حدود 17 میلیارد تومان جذب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تنوع بخشی به درآمدهای آموزش و پرورش را از جمله راهکارهای مناسب برای رفع نیازهای اقتصادی و بودجه‌ای مراکز آموزشی کشور دانست و بیان کرد: با استفاده از تنوع بخشی درآمدهای آموزش و پرورش تمام اعتبارات لازم برای ساخت و ساز مدارس تخریب شده مناطق زلزله زده تأمین شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این‌که سرانه فضای آموزشی استان کرمانشان به هشت درصد افزایش رسیده است، تصریح کرد: سه میلیارد دلار برای مقاوم سازی مدارس کشور اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مشارکت‌های بین بخشی، تأکید کرد: مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان یزد باید با مشورت همدیگر نسبت به طراحی هنرستان با طرح معماری ماندگار اقدام کنند تا به صورت مشارکت 50 درصدی با خیرین ساخته و تجهیز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حذف مدارس فرسوده از لیست مدارس استان‌ها، گفت: استان یزد به عنوان پایلوت کشوری حذف مدارس فرسوده از آمار مدارس کشور پیش قدم شود.

نظرپور با بیان این که بحث صندلی برای دانش آموزان یکی از برنامه‌های مستمر سازمان نوسازی مدارس کشور است، خاطرنشان کرد: ایجاد اتاق بهداشت از جمله مواردی است که در طراحی و ساخت مدارس جدید دیده می‌شود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود با بیان این‌که حدود 800 سالن ورزشی نیمه کاره و 250 استخر نیمه کاره در سطح کشور وجود دارد، گفت: عملیات ساخت دو مدرسه 18 کلاس با مشارکت خیرین و تأمین اعتبار دولتی در استان یزد آغاز شود.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نظرپور همچنین در جریان سفر خود به یزد در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، گفت:  استان یزد از نظر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان این‌که 13 میلیون دانش آموز در سطح استان های کشور مشغول به تحصیل هستند و تا پایان برنامه ششم توسعه این جمعیت به 14 میلیون نفر می‌رسد، اظهار کرد: سرانه استاندارد فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش آموز به حدود 250 هزار کلاس درس و 37 میلیون متر مربع فضا با اعتباری بالغ بر 46 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظرپور با بیان این ‌ که سرانه فضای آموزشی 12 استان کشور پایین تر از سرانه متوسط است، افزود: استان یزد از نظر سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به شرایط استاندارد فضای آموزشی در سطح کشور به حدود 34 هزار کلاس درس با پنج میلیون متر مربع فضا نیازمندیم که این مهم به حدود 6000 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظرپور در ادامه تصریح کرد: در مهر ماه 96 حدود 5400 کلاس درس به بهره برداری رسیده که از این تعداد 145 هزار کلاس درس در استان یزد بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرانه مدارس به ازای هر دانش آموز پنج و 16 صدم است در حالی که سرانه استاندارد فضای مدارس معادل هشت و 39 صدم متر مربع است و ما الان از این میزان عقب هستیم به علاوه این ‌ که در 12 استان سرانه پایین‌تر از حد میانگین فعلی کشور هم هستند.

نظرپور به افزایش مشارکت خیران در مدرسه سازی اشاره کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تا سال 92 میزان 20 درصد از مدارس کشور و از سال 92 تا 95 میزان 36 درصد از مدارس توسط خیران ساخته شده و این روند با افزایش بسیار قابل توجهی در امسال به 50 درصد رسیده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این‌که حدود 30 درصد از مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی یا تخریب و بازسازی هستند، اظهار کرد: برای بازسازی مدارس فرسوده در کشور 11 هزار میلیارد تومان، برای مقاوم سازی پنج هزار میلیارد تومان و برای استاندارد سازی وسایل مدارس 750 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی به کمبود 37 میلیون متر مربعی مدارس در کشور برای رسیدن به سرانه استاندارد اشاره کرد و گفت: برای این منظور هم نیاز به 46 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان سخنان خود با بیان این‌که بیش از 120 میلیارد تومان برای ساخت و ساز فضاهای تخریب شده در مناطق زلزله زده نیاز است، خاطرنشان کرد: 66 طرح با مشارکت خیرین و 16 طرح با بنیاد برکت و 46 طرح با مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف در دستور کار ساخت و ساز قرار گرفتند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۷۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ زمانی گفت: نان لواش زنجان امتیاز ۹۷.۶، تافتان ۱۰۰، نان بربری ۹۷ و سنگک امتیاز ۹۸ کسب و در مجموع در بخش تافتان و بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری در اسفند ماه سال گذشته قرار گرفت.

وی افزود: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش ۸۴.۸۱، تافتان ۸۵.۲۲ و بربری ۸۵.۹۶، و سنگگ ۸۷.۹۱ لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز همه نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند سال گذشته نمره ۹۸.۱۵ بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: مرکز پژوهش‌های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان‌های سنتی) وضعیت کیفی نان‌های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می‌کند.

زمانی گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور همه نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.


دیگر خبرها

  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری