Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،محمد علی نجفی روز شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان البرز با حضور وزیر ارتباطات اطلاعات و فناوری افزود: این امر مهم در تحقق اشتغال استان البرز تاثیر گذار است و بنابراین نیازمند مساعدت هرچه بیشتر وزارتخانه هستیم.
وی گفت: تراکم جمعیت در البرز 669 نفر در هر کیلومتر مربع است اما در کشور 46 نفر می باشد در حالیکه در شهر کرج به 891 نفر یعنی 19 برابر کشور می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی اظهار داشت: متوسط سرانه فضای آموزشی کشورکه بالای 5 مترمربع بوده در استان البرز دو ونیم مربع است که مدارس دو نوبتی در البرز با جمعیت بالای دانش آموزی همراه است.
استاندار البرز تاکید کرد: مشکلات البرز جدا از تهران نیست ، 14 استان گذر از البرز دارند که باید نگاه ویژه داشت .
وی یکی دیگر از نیازهای البرز را تکمیل بزرگراه شهید همت دانست و خواستار در تسریع در انجام این پروژه شد.
نجفی گفت: زندان ها یکی از مشکلات اصلی است که دو زندان بزرگ کشور در این استان قرار گرفته و باید به آن توجه داشت که انتقال زندان ها دراین زمینه مهم است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: درسال جاری در بحث اشتغال و ستاد تسهیل و رفع موانع اقداماتی انجام شده ولی کافی نیست انتظار می رود وعده ها در تحقق سهمیه 33 هزار نفری حداقل به 45 هزار نفر ارتقایابد .
وی تاکید کرد: استقبالی که سرمایه گذاری دارد قابل توجه است که مشکلات شعاع 120 کیلومتری قبلا قول داده شده بود ولی رفع نشده است .
نجفی افزود: نگاه مالیاتی کشور به تولید کننده باید در راستای اقتصاد مقاومتی قرار گیرد و درسالی که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی نامگذاری کرده اند با نگاه ویژه به تولید و اشتغال می بینیم متاسفانه پرونده های چند سال قبل به میدان می آید.
استاندارالبرز ، مشکلات صنایع و تولیدات همراه با طرح های اشتغاالزایی را نیز از دیگر مسائلی عنوان کرد که دنبال می شود.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده : محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری