Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: استان تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است که باید برای این مشکل راه‌حل‌های تأثیر گزار و کارساز وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ثریا شارقی در مورد حمایت از زنان آسیب‌دیده اظهار داشت: در شهر تهران زنان و دخترانی وجود دارند که به دلیل بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها هیچ مکانی برای زندگی سالم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: شهرک زنان آسیب‌دیده می‌تواند مکانی برای حمایت و بازتوانی بانوان آسیب‌دیده یا در معرض آسیب باشد که در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد.

شارقی بانوان آسیب‌دیده را نیازمند مکانی همراه با امید دانست و بیان داشت: برخی از زنان و دختران به دلیل مشکلات اقتصادی، اعتیاد، آزادی از زندان و عدم مکان مناسب برای زیستن، دختران فراری، کارتن‌خواب‌ها، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست و… که خانواده و جامعه پذیرای آنان نیست نیازمند به مکانی امن برای بهبود وضعیت زندگی خود می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: به ‌سرعت فضای اجتماعی در سطح جامعه در حال تغییر است و در شهر تهران ساختاری که برای اصلاح تغییرات نیاز است وجود ندارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران در مورد آسیب‌های اجتماعی گفت: متأسفانه استان تهران سرریز از آسیب‌های اجتماعی است که باید برای این مشکل راه‌حل‌های تأثیر گزار و کارساز وجود داشته باشد.

شارقی با اشاره به مدد سراها و نحوه‌ی فعالیت آنان مطرح کرد: توسط گشت شهرداری و گاهی به‌صورت داوطلبانه، زنان بی‌خانمان، معتاد، کارتن‌خواب و… به مدد سرا منتقل می‌شوند که از شب تا صبح وظیفه نگهداری از آنان را دارد، در این راستا خلأ وجود دارد که این بانوان از صبح تا شب مکانی برای استقرار ندارند.

وی ادامه داد: سامان سراها نیز یکی دیگر از مراکز نگهداری برای افرادی است که هیچ‌کس آنان را پذیرش نمی‌کند و معمولاً دارای بیماری‌های روحی، روانی و جسمی هستند؛ این افراد به‌صورت دائم در این مکان‌ها پذیرش می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: در این مکان‌ها افراد از زیر ۱۸ سال تا میان‌سال نگهداری می‌شوند که ازنظر روانی فضای مطلوبی نیست؛ همچنین یک حلقه مفقوده بین مدد سرا و سامان سرا وجود دارد که شهرک حمایت از زنان آسیب‌دیده می‌تواند این خلأ را پر کند.

وی توانمندسازی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی، خدمات پزشکی و سلامت، تفریح، آموزش، فرهنگ‌سازی و… را ازجمله خدمات شهرک حمایت از زنان آسیب‌دیده اعلام کرد.

شارقی در ادامه با تأکید برافزایش امید به زندگی اذعان داشت: بانویی که خانواده پذیرای او نیست و یا اینکه به هر دلیلی شرایط زندگی در منزل را ندارد بجای آوارگی می‌تواند در این شهرک پذیرش شود و با آموزش‌های لازم، افزایش امید به زندگی و استقلال مالی برای بهبود وضعیت زندگی خود تلاش کند.

وی با اشاره به نگهداری از فرزندان زنان آسیب‌دیده گفت: در این شهرک  مهدکودک برای نگهداری از فرزندان افرادی که پذیرش می‌شوند، دایر خواهد بود و همچنین فضای مناسب برای اشتغال زنان فراهم می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران افزود: باید شرایط را ازنظر روحی برای این افراد فراهم نماییم، می‌توانیم با ایجاد هم‌افزایی و متمرکز کردن همه خدمات در این مکان از سرگردانی زنان آسیب‌دیده جلوگیری کنیم.

وی در مورد جلوگیری از رشد فساد خاطرنشان کرد: باید به‌عنوان دولت جوابگو باشیم و مشکلات زنان را رفع کنیم، زمینه پذیرش وزندگی مطلوب آنان را ایجاد نماییم در غیر این صورت فساد رشد خواهد یافت.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۰۸۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مهدی ابراهیمی در گفتگویی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهارکرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم. وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و ۶ درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند. معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند. ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند. ابراهیمی اظهارکرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سواستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند. وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است. 46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901231

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی