Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-04@13:45:35 GMT

سیستم آبرسانی پایتخت ۶۰ سال قدمت دارد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۲۸۲۹

سیستم آبرسانی پایتخت ۶۰ سال قدمت دارد

عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: نوسازی شبکه‌های آب، برق و گاز در تهران موضوع پیچیده‌ای است و ‌شبکه توزیع آب در تهران دربرخی مناطق بیش از ۶۰ سال قدمت دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر شرایط بحرانی شبکه آب، گاز و برق در تهران، گفت:‌ سیستم آبرسانی در تهران بیش از ۶۰ سال قدمت دارد.

علیرضا رحیمی، با اشاره به شرایط بحرانی و اضطراری شبکه گاز و برق در تهران، گفت:‌ متاسفانه شبکه آبرسانی نیز درشرایط قابل قبولی قرارندارد، آنچه که از اهمیت برخوردار است این بوده که درشرایط عادی مانورهای مدیریت بحران برگزار شود؛ این درحالی است که مانورهای گسترده درحوزه مدیریت بحران کمتر برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود:‌ هماهنگی میان دستگاه‌های خدماتی و اجرایی درعمل باید انجام شود، تا درحوزه انسجام و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های خدماتی و امدادرسانی برای مردم اطمینان حاصل شود؛  به هرحال جای مانورهای اضطراری درشرایط عادی خالی است.

وی تاکید کرد:‌ علی رغم اینکه مسئولان بخش‌های مختلف ازآمادگی صحبت می‌کنند، اما اطمینان بخشی دراین حوزه برای مردم موضوعی است که می تواند اثرروانی بسیار مثبتی درافکارعمومی، خانواده ها و شهروندان داشته باشد؛ به طورحتم موضوع گاز درسایر خدمات ارایه شده به مردم ازاهمیت بسزایی برخوردار است، البته شرایط شبکه گازرسانی در تهران ازاهمیت برق نیزکم نکرده و به همان نسبت به احتمال آتش سوزی دروضعیت لوله های گاز وجود دارد؛ درشبکه برق امکان ایجاد حوادث غیرمترقبه درشرایط بحرانی وجود دارد.

رحیمی با بیان اینکه سازمان های مرتبط با آب، گاز وبرق تهران باید مانورهای عملیاتی برگزار کنند، گفت:‌ضمن اینکه تعامل و همکاری ها میان دستگاه ها باید از اطمینان لازم برخوردار باشد، بنابراین این مسائل باید توسط مسئولان ارشد استان تهران مورد پیگیری قرار گیرد؛ البته این مسائل نیازمند تصویب طرحی درمجلس ویا دولت نیست، بلکه تدبیر مدیران یعنی شهردار و استاندار باید به مسئولیت های خود در این حوزه عمل کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با اشاره به اینکه نوسازی شبکه های آب، برق و گاز در تهران موضوع پیچیده ای است، افزود:‌شبکه توزیع آب در تهران دربرخی مناطق بیش از ۶۰ سال قدمت دارد، البته دربعضی مناطق نوسازی هایی انجام شده است؛ اما مهم تر از موضوع نوسازی شبکه نگهداری از شبکه و سیستم است که باید به شکل استاندارد درهمه مناطق مورد توجه قرار گیرد، البته نوسازی شبکه آبرسانی درتهران درتمام مناطق ۲۲ گانه باید انجام شود که نیازمند اعتبارات کلان است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۲۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کودکان کار در پایتخت 

امانی گفت: حضور کودکان کار در سطح شهر کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، ناصر امانی در رابطه با اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در پایتخت طی مدت اخیر، اظهار کرد: بنده بر اساس آنچه در دو محله‌گردی اخیر مشاهده کردم، شهرداری در این زمینه خوب عمل کرده بود و مردم اذعان داشتند که جمع‌آوری معتادان متجاهر در محلات به خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بازدیدی که از محلات در اسفندماه سال قبل و فروردین ماه امسال داشتم، مردم از جمع‌آوری و ساماندهی معتادان رضایت داشتند اما همچنان این نگرانی برای بازگشت آنها وجود دارد و امیدواریم این بار به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد که جمع‌آوری نهایی را شاهد باشیم و معتادان پس از مدتی به سطح محلات بازنگردند.

امانی با اشاره به فعالیت کودکان کار در سطح شهر نیز گفت: حضور کودکان در سطح شهر کاهش یافته است؛ در گذشته در چهارراه‌ها بیش از این با کودکان روبه‌رو بودیم اما اکنون تعداد آنها بسیار کمتر شده است. امیدواریم ساماندهی کودکان کار نیز به نتیجه برسد و شاهد فعالیت هیچ کودکی در سطح شهر تهران نباشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهردار تهران حکم نمایندگی ویژه رئیس‌جمهور را در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی دارد، یادآور شد: شهردار تهران در همین راستا یک مرکز رصد راه‌اندازی کرده و قرار بر این بوده که ظرفیت تمام نهادهای متولی این موضوع در شهر به کار گرفته شود که نمی‌دانیم تمام این نهادها پای کار آمده‌اند یا خیر؟

به گزارش سایت شهر، وی با اعلام اینکه فعلاً آثار ابتدایی اقدامات در راستای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی که عمدتاً توسط شهرداری تهران انجام شده، قابل مشاهده است، اظهار کرد: در مدت اخیر کلونی‌های بزرگ معتادان را که مدتها قبل بازدید کرده بودم، رصد نکردم، ضمن اینکه گزارشی مبنی بر بازگشت معتادان به این کلونی‌ها نیز دریافت نکردم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • هوای تهران پاک شد  
  • آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • هوای تهران پاک است
  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • مقیمی: مأموریت تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز به دانشگاه تهران واگذار شد