Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@05:29:56 GMT

بیشه زار قدم آباد اقلید فارس می سوزد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۲۷۵۰۷

بیشه زار قدم آباد اقلید فارس می سوزد

شیراز- ایرنا- بیشه زار روستای قدم آباد از توابع شهرستان اقلید با وجود عملیات متعدد برای مهار آتش،از هفت روز پیش تا لحظه مخابره خبر(ظهر یکشنبه سوم دی 96)همچنان می سوزد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کمتر از یک هکتار از چمن زار طبیعی روستای قدم آباد از توابع بخش حسن آباد اقلید،هفت روز است که در آتش می سوزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرامت الله چترسیماب افزود: آتش سوزی در عمق 30 سانتی متری زمین با ریشه های چندهزار ساله این چمنزار درگیر است که علت آن خشکی چمنزار ناشی از کاهش قابل ملاحظه آب و عامل انسانی در روشن کردن آتش است.
وی درباره اقدامات انجام شده در مهار این آتش گفت: در همان روز حادثه با همکاری آتش نشانی حسن آباد و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اقلید، عملیات مهار آتش با استفاده از انتقال آب توسط چند دستگاه تانکر انجام شد که با وجود تلاش های فراوان آتش مهار نشد.
وی ادامه داد: برای مهار آتش راه دیگری را انتخاب کردیم و با هماهنگی بخشدار حسن آباد و رایزنی با کشاورزان برای انتقال آب یکی از چاه های کشاورزی نزدیک این بیشه زار به محل حادثه، نتیجه بخش بود ولی برای مهار کامل آتش نیازبه همکاری دوباره کشاورزان است که بخشدار حسن آباد در حال مذاکره با کشاورزان در زمینه انتقال دوباره آب به بیشه زار است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اقلید معتقد است به علت موقعیت مکانی و نوع آتش سوزی در این محل، انتقال آب چاه کشاورزی نزدیک محل حادثه، موثرترین راه مهار آتش در این بیشه زار است.
چترسیماب با اشاره به آمار آتش سوزی منابع طبیعی که هر ساله در شهرستان اقلید رخ می دهد از مردم درخواست کرد که با وجود خشکسالی های ادامه دار این چند سال اخیر از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت انجام چنین اقدامی از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.
بیشه زار قدم آباد با جاذبه گردشگری طبیعی، زیستگاه پرندگان مهاجر،مرغ ماهیخوار، کبک و حیواناتی همانند کفتار،گرگ، روباه وخرگوش است.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
خبرنگار: سید مهدی مرتضوی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9772 / 1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۲۷۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری و تخریب منابع طبیعی از اولویت‌های مجموعه انتظامی است و برخورد با مجرمان این حوزه همواره در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه پس از دریافت خبر تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای بخش رحیم‌آباد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: مأموران آگاهی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام و مشخص شد، متهم ۸ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک و پرچین محصور کرده است.

فرمانده انتظامی رودسر از معرفی متهم ۴۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و با اشاره جمع‌آوری کلیه آثار تجاوز و رفع تصرف اراضی مورد نظر با حکم قضائی، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این زمین‌ها را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر 6091218

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • صعود فرهنگیان ۸ استان جنوبی کشور به کوه بل اقلید
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید