Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:28:22 GMT

طرح شورای اجتماعی محلات همدان تعیین تکلیف شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۳۰۸۰۸

طرح شورای اجتماعی محلات همدان تعیین تکلیف شود

همدان - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان تاکید کرد: اجرای طرح شورای اجتماعی محلات همدان هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان سلماسی ظهر یکشنبه در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان افزود: طرح شورای اجتماعی محلات از مصوبات دوره چهارم شوراست که بخشی از اقدامات آن انجام شده و باید به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلماسی با اشاره به اینکه شهرداری تاکنون برای شورای اجتماعی محلات زحمات فراوانی متقبل شده است، اضافه کرد:  باید از فرصت سوزی پرهیز کرده و پیگیر اجرایی شدن طرح بود چرا که این طرح می تواند بازوی کمکی مدیریت شهری در اداره امور شهری باشد.

وی همچنین به طرح شورای اجتماعی محلات در دیگر شهرهای کشور از جمله مشهد مقدس اشاره کرد و یادآور شد: باید برای شناسایی آسیب ها و فرصت های این طرح از تجربیات دیگر استانها نیز بهره گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ادامه داد: همچنین می توان ضمن بازدید از استان های موفق در اجرای طرح شورای اجتماعی محلات از طریق ویدیو کنفرانس با این استانها به تبادل اندیشه و کسب اطلاعات در این زمینه پرداخت.

رضوان سلماسی به فعالیت فرهنگسراها نیز اشاره کرد و افزود: فرهنگسراها نیز بازوی اجرایی شورای اجتماعی محلات هستند  و نحوه مدیریت این فرهنگسراها هم باید مشخ شود.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: در مباحث فرهنگی باید از تجربیات دیگر استانها و شهردها بهره گرفت.

سید مسعود عسگریان اضافه کرد: در مباحث فرهنگی اگر الگوی بارز و مشخصی وجود داشته باشد بهتر می توان آسیب ها را شناخت و کاهش داد.

عسگریان یادآورشد: می توان با الگوگیری از برنامه های فرهنگی دیگر استانها آنها را بومی سازی کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۳۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس

یونس طرهانی معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران گفت: در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی رئیس کل دادگستری استان تهران برای کاهش جمعیت کیفری و تعیین تکلیف محکومان زندانی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، یک زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس با صدور حکم اعسار مطلق آزاد شد.

طرهانی اظهار داشت: در ارتباط ویدئو کنفرانس با یک زندانی، که به اتهام ایراد ضرب و جرح به پنج سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده بود و از سال ۸۸ به علت عدم رضایت شکات و مراجعه آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برد موجب صدور دستورات لازم برای تعیین تکلیف وی و صدور حکم قضائی در شعبه مربوطه شد.

معاون قضائی رئیس کل در امور زندان‌ها و کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان تهران افزود: با توجه به اینکه محکوم علیه حبس خود را به اتمام رسانده بود و قریب ۱۰ سال پس از اتمام محکومیت، صرفاً به دلیل عدم توان مالی برای پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد و هیچ اقدامی نیز توسط شکات صورت نگرفته و حتی طی این مدت از یک روز مرخصی نیز استفاده نکرده بود، پرونده وی در راستای اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت کیفری دستگاه قضائی مورد بررسی و تعیین تکلیف نهایی قرار گرفت.

وی در پایان در خصوص آزادی زندانی تصریح کرد: با هماهنگی بین مرجع قضائی مربوطه و دادسرای مجری حکم، زندانی پس از تحمل نزدیک به ۱۵ سال حبس، با صدور حکم اعسار مطلق، از زندان آزاد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • جزئیات جریمه قطعی بدحجابی از زبان عضو کمیسیون ویژه لایحه عفاف و حجاب
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود