Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از هدي بانکي: همه‌ي ما مي‌دانيم که ارتباط موثر براي ايجاد رابطه‌اي موفق، لازم است. ازدواج‌هايي که با شکست مواجه مي‌شوند معمولا ريشه در عدم ارتباط موثر بين همسران دارند، در محيط کار نيز، روابط ممکن است به همين دليل ناموفق و ناکارآمد بشوند.

سوء تفاهم‌ها و تفاوت‌هايي که در ايده‌ها و نظرها وجود دارد مي‌تواند بين رئيس و کارمند بي‌اعتمادي ايجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر چنين اتفاقي بيفتد، جريان کاري مختل شده و موفقيت کسب و کار نيز دچار افت قابل توجهي خواهد شد. براي جلوگيري از هر کدام از اين رويدادها بايد هر دو طرف، اهميت ديدارها و رودررو شدن را درک کنند.
وقتي که ارتباط مکرر با رئيس ممکن نيست
براي بسياري از کارمندان اين امکان وجود ندارد که با رئيس خود پيوسه ديدار رودررو داشته باشند. علتش هم مي‌تواند برنامه‌هاي پُرمسئوليت و شلوغ و ضرب العجل‌هاي خاصي باشد که اهميت بسيار زيادي دارند. براي بعضي از کارمنداني که در دفتر يا سايت کاري مجزايي مشغول هستند نيز ارتباط مکرر با رئيس عملا ممکن نيست.
با وجود چنين شرايطي، ديدار با رئيس همچنان بايد الويت داشته باشد چون يکي از موثرترين راهها براي در جريان گذاشتن رئيس نسبت به تازه ترين‌هاست.
اگر شما جزو کارمنداني هستيد که دور از دفتر اصلي کار مي‌کنيد يا شرايط ديدار با رئيس خود را نداريد، مي‌توانيد از تکنولوژي کمک بگيريد. اينترنت، ابزارهاي ارتباطي زيادي در اختيارتان مي‌گذارد که بتوانيد فاصله‌هاي فيزيکي را پشت سر گذاشته و همديگر را ملاقات کنيد. مي‌توانيد از کامپيوتر و موبايل‌تان براي ارتباط مکرر با رئيس استفاده کنيد.
چيزهايي که بايد در موردشان با رئيس خود صحبت کنيد
براي اينکه رئيس‌تان را در جريان امور جاري سازمان قرار دهيد توصيه مي‌کنيم راههاي ارتباطي خود با او را پيوسته باز نگه داريد. يکي از کارهايي که مي‌توانيد انجام دهيد اين است که ملاقات هفتگي با رئيس‌تان داشته باشيد.
چيزهايي که بايد در مورد آنها با رئيس خود گفتگو کنيد:
وضعيت پروژه
خيلي مهم است که هميشه رئيس‌تان را در جريان تازه ترين شرايط و وضعيت پروژه‌اش قرار دهيد. هميشه آماده باشيد تا گزارشي کامل و گويا به او ارائه دهيد، نه اينکه منتظر بمانيد تا از شما سوال کند.
اهداف
رئيس بايد بداند شما تا چه حد در راستاي اهداف تيم، خوب عمل مي‌کنيد. ديدار با رئيس به طور مکرر باعث مي‌شود او نسبت به روند کار و پيشرفت پروژه آپديت باشد. درست است که گزارش‌هاي مکتوب، جزئيات روند کار را ارائه مي‌دهند اما اگر بتوانيد گزارش کار را شفاهي ارائه دهيد و در موردش بحث کنيد، بسيار بهتر و موثرتر است.

اهداف شخصي
يک رئيس خوب بايد کارمندانش را با انگيزه نگه دارد، بنابراين بايد در مورد اهداف شخصي کارمندان خود آگاه‌تر باشد. اين موضوعات در ديدارهاي رودررو، بهتر از هر زمان ديگري مطرح مي‌شوند.
مسائل جاري
بيشتر رئيس‌ها ترجيح مي‌دهند در مورد مشکلات و مسائلي که روي مي‌دهد باخبر باشند و بدانند براي رفع اين مسائل چه اقداماتي در دست اجراست. ملاقات منظم با رئيس مي‌تواند از اين جنبه نيز او را آگاه و مطلع نگه دارد.
مطرح کردن مشکلات احتمالي قبل از به وقوع پيوستن
هيچ رئيسي دوست ندارد ناگهان در شرايط بدي گير کند و با خبرهاي بد غافلگير شود. رئيس شما بايد در مورد چالش‌هاي بالقوه‌اي که ممکن است در آينده‌ي نزديک بروز کنند آگاه باشد تا تدابير لازم را بينديشد و مجهز باشد. بنابراين به طور مکرر با رئيس خود ديدار کنيد و او را در جريان هر اتفاق و خطري که کارمندان را تهديد مي‌کند قرار دهيد.
درخواست‌هايي که در آخرين ديدارتان مطرح شده پيگيري کنيد
شايد نيازي به اين توصيه نباشد اما واقعيت اين است که معمولا کارمندان آنچنان درگير مشغله‌ها و مسائل کاري و روزمره مي‌‌شوند که ممکن است فراموش کنند در آخرين ديداري که با رئيس داشتند، در مورد چه چيزهايي
گفتگو کردند و قرار شد چه کارهايي انجام دهند.
يادداشت‌هاي مربوط به ديدارهاي‌تان را هر چند وقت يکبار مرور کنيد تا در ديدار بعدي با رئيس‌تان، در مورد درخواست‌هايي که مطرح شده، جوابي براي ارائه دادن داشته باشيد.
نيازها و خواسته‌ها
تا زمانيکه شما به رئيس‌تان نگوييد به چه ابزارها، منابع و يا امکاناتي براي پيشبرد کار نياز داريد او از نيازهاي شما با خبر نخواهد شد. احتمالا فکر مي‌کند همه چيز خوب و روبراه است مگر اينکه چيز ديگري بشنود. اگر درخواست يا نيازي داريد، در مطرح کردن آن طي ديدارهاي‌تان ترديد نداشته باشيد.
ايده‌ها و پيشنهادهايي را که براي سازمان داريد مطرح کنيد
ملاقات با رئيس، فرصتي بسيار خوبي براي به اشتراک گذاشتن افکار و ايده‌ها در مورد اتفاقاتي است که در سازمان روي مي‌دهد. در ديدار با رئيس‌تان مي‌توانيد او را از چيزهايي که فکر مي‌کنيد به ضرر سازمان هستند آگاه کنيد و نظر شخصي خود را بگوييد. بحث‌هاي صادقانه‌اي که با نيت خوب، ايده‌ها را مطرح مي‌کنند و تبادل نظرهايي که بين رئيس و کارمندان انجام مي‌شود مي‌تواند به موفقيت سازمان کمک بسيار زيادي بکند.
ايجاد اطمينان
ملاقات‌هاي پياپي، اطمينان و احترام متقابل ايجاد مي‌کند. ضمنا کارمندان هر چه بيشتر با رئيس خود ديدار کنند، اضطرابي که ممکن است در اين رودررويي‌ها دچارش شوند کمتر خواهد شد. از طرفي ديگر رئيس هم راحت‌تر مي‌تواند به کارمندان خود اعتماد کند چون مي‌داند که آنها کار خود را به بهترين نحو انجام مي‌دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۶۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات

بلینکن و رئیس جمهور چین بر اهمیت مدیریت مسئولانه اختلافات بین آمریکا و پکن تاکید کرده و درباره یک سری مسائل از جمله امور جهانی، منطقه‌ای و دوجانبه صحبت داشتند.

به گزارش ایسنا، گفت‌وگوها بین دو کشور در ماه‌های اخیر و در حالی افزایش یافته که اختلافات نیز همچنان زیاد است.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نگرانی خود را درباره حمایت پکن از روسیه و حمله به اوکراین و همچنین مسائل مربوط به تایوان و دریای چین جنوبی، حقوق بشر و تولید و صادارت مواد مورد نیاز برای تولید مواد مخدر صنعتی ابراز داشت.

بلینکن همچنین گفت در یک سری موارد همکاری دوجانبه با چین پیشرفت‌هایی داشته که شامل ارتباطات نظامی، مقابله با مواد مخدر و هوش مصنوعی می‌شود و دو طرف همچنین توافق کردند تا مذاکراتی را درباره کاهش خطرات ناشی از این فناوری هوش مصنوعی آغاز کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «ما به حفظ و تقویت خطوط ارتباطی برای پیشبرد در این حوزه و دستیابی به توافقی برای رسیدگی به اختلاف‌نظرها به منظور اجتناب از هرگونه سوءتعبیر، برداشت‌های نادرست و ارتباطات اشتباه ادامه می‌دهیم و متعهدیم.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی همچنین تاکید کرد: «با اینکه ما به دنبال تعمیق همکاری هستیم که به نفع دو طرف است، آمریکا درباره چالش‌هایی که توسط چین ایجاد شده، به شدت هوشیار است. واشنگتن همیشه از منافع اصلی و ارزش‌های خود دفاع می‌کند.»

وی همچنین به‌ویژه نگرانی خود را درباره تامین قطعاتی از جمله ابزارآلات و قطعات میکرو الکترونیک برای مسکو ابراز داشت و پس از دیدار با رئیس جمهور چین به خبرنگاران گفت: «روسیه بدون حمایت‌های چین برای حفظ حملاتش علیه اوکراین به مشکل برمی‌خورد. تامین صنایع دفاعی روسیه هم تهدیدی علیه اوکراین و هم تهدیدی علیه امنیت اروپاست.»

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین با شی جین‌پینگ درباره مانورهای دریایی چین در دریای چین جنوبی صحبت و بر حمایت قاطع آمریکا از فیلیپین تاکید کرد.

رئیس جمهور چین نیز تاکید کرد که چین و آمریکا باید به جای دخیل شدن در رقابتی شرورانه به دنبال همکاری در مسیری مشترک باشند.

وی افزود: «چین از دیدن یک آمریکای مطمئن، باز، موفق و پر رونق خوشحال می‌شود. ما امیدواریم که آمریکا هم به دنبال توسعه چین در مسیری روشن و مثبت باشد. این یک مساله نهادی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.»

دیدار بین بلینکن و رئیس جمهور چین در پایان سفر سه روزه وزیر خارجه آمریکا به این کشور آسیایی انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • توخل انتقاد هوینس را توی صورتش زد!
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • در حاشیه دیدار مردم جنوب غرب تهران با رئیس جمهور
  • دیدار رئیس جمهور با شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح