Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مراسم افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی و معارفه مسئول این دفتر در شهر اقبالیه و افتتاح همزمان کانون خادمیاری در سه مسجد سید الشهدا(ع)، فاطمه الزهرا(س) و امام رضا (ع) با حضور مسئولین نمایندگی آستان قدس رضوی، مسئولین استانی و شهری در ساختمان شورای شهر اقبالیه صبح امروز برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین وحید مهری به عنوان مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهر اقبالیه معارفه و دفتر این نمایندگی در پاساژ امام رضا (ع) شهر اقبالیه واقع در خیابان امام رضا(ع) این شهر توسط مسئولین افتتاح گردید.
دکتر نبیئی سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین در مورد اهداف این کار گفت : ۱۷ اسفند سال ۱۳۹۴ مقام معظم رهبری حکمی را صادر کردند که این حکم معروف شد به توصیه های هفت گانه به تولیت جدید آستان قدس امام رضا(ع) . این حکم هفت گانه به نکاتی همچون زائر محوری و محرومیت زدایی و خدمات رسانی توسط آستان قدس رضوی به سطح تمام کشور تاکیدات فراوانی شد.
نبیئی در ادامه بیان کرد : طبیعی است برای عمل به این حکم لازم بود تغییراتی در چارت آستان قدس رضوی اعمال شود که برای این موضوع، تشکیلات استانی آستان قدس رضوی در سراسر ایران در مراکز استان ها از جمله استان قزوین شکل گرفت .
وی در ادامه تصریح کرد : این کار جدای از موضوع موقوفات آستان قدس بوده و هدف اصلی آن موضوع محرومیت زدایی می باشد . با تغییرات حاصله در برنامه ریزی ها و سیاست های جدید آستان قدس با توصیه ها و اجازه ی مقام معظم رهبری قرار شد موقوفاتی که نیات واقفین قابل تغییر باشد درآمد موقوفات در همان شهر و استانی که وقف شده است خرج بشود.
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قزوین در ادامه افزود : برای اینکه بتوانیم این کار را در سطح شهر های کشور به عنوان سرپنجه های اجرایی این توصیه های هفت گانه به مرحله عمل برسانیم ،دفاتر رابطین آستان قدس رضوی را در شهر های هر استان که یکی از آن ها اقبالیه است افتتاح کردیم.
در پایان حسنعلی نوروزی مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی قزوین در رابطه با خدمات نمایندگی آستان قدس رضوی در شهر اقبالیه بیان کرد : شناسایی محرومین و زائر اولی ها و هماهنگی با نهاد های مختلف همچون کمیته امداد و … خدمات رسانی به به خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست شهر، برخی از خدمات خادمین این مجموعه خواهد بود.
4001/پ30/ب

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار زائر و مجاور در فروردین امسال از موزه‌ های حرم مطهر رضوی دیدن کردند.   عبدالحسین ملک‌ جعفریان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین پارسال بوده است.   وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.   رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌ اند.   ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌ های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌ اند.   موزه‌ های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ ها است.   ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • دستگاه‌ها در اجرای مصوبات روستایی سفر‌های شهرستانی استاندار فارس کوتاهی نکنند