آیین نامهها به نفع افراد نوشته میشوند/ انتخابات روسای فدراسیونها درنتیجه انتخابات کمیته تاثیر میگذارد
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۲۸۷۲۹۴
پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک گفت: نباید فراموش کنیم افرادی که آییننامهها را مینویسند به نفع خودشان آن را نگارش میکنند.
هادی ساعی نماینده کمیسیون ورزشکاران در جلسات هیات اجرایی کمیتهملی المپیک در گفتوگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره انتخابات کمیتهملی المپیک گفت: «به هر حال انتخابات کمیته ملی المپیک یکی از مهمترین اتفاقات ورزشی ایران استکه طی آن اعضای مجمع به نامزدی که برنامههای منسجم و دقیق برای ورزش ایران داشتهباشد رای میدهند تا او برای 4 سال مدیریت کمیته ملیالمپیک را در دست بگیرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در پاسخ به این سوال که شائبه دخالت دولت در انتخابات کمیته وجود دارد و این در حالی است که این شائبه در انتخابات دورههای قبلی نیز وجود داشته گفت: «همانطور که گفتم هنوز ترکیب نفرات شرکت کننده در انتخابات مشخص نشده است که بخواهیم در مورد شائبه دخالت دولت در انتخابات کمیته صحبت کنیم. ضمن اینکه کمیته ملیالمپیک یک نهادغیردولتی است و شاید در برخی موارد با وزارت ورزش و جوانان همکاری و هماهنگی داشته باشد اما طبق منشور بینالمللی المپیک دولتها حق دخالت در امور انتخابات را ندارند و از طرفی اعضای مجمع که متشکل از روسای فدراسیونهای ورزشی و قهرمانان و سایر افراد هستند با رای خود ترکیب مدیران جدید کمیته را مشخص میکنند.»
ساعی در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا در گذشته قبل از انتخابات گزینهای به اعضای مجمع سفارش شده بود یا خیر،اظهار کرد: «در این چندسالی که من در مجمع کمیته ملی المپیک به عنوان نماینده ورزشکاران شرکتکردهام هیچ زمانی این اتفاق نیافتاده که به ما اعلام شود به چه کسی رای بدهیم و به چه کسی رای ندهیم. البته که اتئلاف اتفاق میافتد که آن هم طبیعی است و در همه انتخابات ائتلاف به وجود میآید که نامزدها بایکدیگر ائتلاف کنند و این کار،کار بدی هم نیست اما اینکه از قبل کسی سفارش شده باشد به هیچ عنوان اتفاق نیافتاده است.»
نماینده کمیسیون ورزشکاران همچنین در مورد انتخابات روسای فدراسیون و ابقای برخی روسا که کار را برای مهندسی انتخابات کمیته ملی المپیک راحت کرده است؛ عنوان کرد: «به هر حال انتخابات روسای فدراسیونها در انتخابات کمیتهملی المپیک تاثیر میگذارد. امیدوارم با یک انتخاب خوب شرایط ورزش را به بهترین سمت ببریم.»
وی همچنین به آیین نامه کمیتهملی المپیک و ایراداتی که به آن وارد است اشاره کرد و گفت: «انتخابات قرار است با آییننامه قبلی برگزار شود و گویا اصلاحی هم در آن انجام شده است.به هر حال آییننامه گذشته ایراداتی داشته که آیین نامه جدید را نوشتند که البته هنوز به تصویب نرسیدهاست که به همین دلیل قرار بر این شده که طبق آییننامه قبل انتخابات برگزار شود. معمولا افرادی هم که آییننامه را مینویسند به نفع خودشان نگارش میکنند. »
منبع: آنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۲۸۷۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
جدیدترین شماره فیلمنگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیناپس فیلمهای «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن»، فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلمنگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقهمندان سینما و فیلمنامهنویسی عرضه شده است.
در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بیبدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشتهاند. گفتوگو با حسین ترابنژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفتوگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.
پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونههای درام کارآگاهی در سریالهای بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامهنویسی در سریالهای شبکه نمایش خانگی، معضلات سریالسازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفتوگوی جمعی پیرامون فیلمنامهنویسی برای سریال در ایران و ... .
بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علفهای خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز میشود و با نقد و گفتوگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا میکند.
مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.
فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است؛ نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.
انتهای پیام/