Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک با بیان اینکه بیشتر درخواست‌ها برای تغییر نام و نام خانوادگی به دلیل نام‌های قدیمی و خارج از عرف جامعه است، ادامه داد: میانگین ماهانه ۱۵ مورد برای تغییر نام خانوادگی به اداره ثبت احوال شهرستان آبیک مراجعه می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نگاه آبیک، همزمان با هفته ثبت احوال  ظهر امروز(پنجشنبه) نشست خبری مهران نیکخواه رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک با اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهران نیکخواه، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور در سوم دی ماه ۱۲۹۷ با تنظیم اولین سند بنام فاطمه ایرانی در تهران تشکیل شد، اظهار کرد: ساختار ثبت احوال به تدریج در سال‌ ۱۳۰۴ در همه استان‌های کشور شکل گرفت.

وی تصریح کرد: محوری‌ترین و اساسی ترین وظایف ثبت احوال، ثبت رویدادهای ولادت، وفات، ازدواج، طلاق و مهاجرت است و صدور کارت ملی هوشمند، تغییر نام و نام خانوادگی، ارائه خدمات هویتی نیز از جمله وظایف اداره است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک در ادامه به ارائه آخرین آمار رویدادهای حیاتی شهرستان پرداخت و عنوان کرد:طی ۹ ماهه سال جاری  ۸۱۸ مورد ولادت در شهرستان آبیک ثبت شده است که از این میزان ۳۷۸ کودک دختر و ۴۴۰ کودک پسر هستند.

نیکخواه اضافه کرد: میزان ولادت در ۹ ماهه سال گذشته ۹۸۴ مورد بوده که از میزان دختر ۴۷۹ مورد و پسر ۵۰۵ مورد بوده است.

این مسئول افزود: طی ۹ماهه سال جاری ۱۷۷ مورد فوت به ثبت رسیده که از این تعداد ۹۳ نفر مرد و ۸۴ نفر زن بودند.

وی با اشاره به میزان چندقلوزایی در شهرستان آبیک بیان کرد: در سال گذشته ۱۸ مورد دو قلو و یک مورد سه قلو به ثبت رسیده و در سال جاری ۱۱ مورد دو قلوها در شهرستان آبیک به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک با اشاره به فراوانی نام‌های پسر در شهرستان آبیک اعلام کرد: امیرعلی، امیرعباس، ابوالفضل، محمدطاها، علی‌اصغر، امیرحسین، محمدمهدی، حسین، علی و امیررضا بیشترین اسامی استفاده شده برای کودکان پسر در میان خانواده‌های آبیکی است.

نیکخواه افزود: فاطمه، ریحانه، یسنا، زهرا، رها، حلما، آوا، آیلین، کیانا و آنیسا بیشترین فراوانی را در بین نام‌های دختران را در شهرستان  آبیک دارد.

وی با اشاره به درخواست تغییر نام در شهرستان آبیک اظهار کرد:   در اداره ثبت احوال شهرستان آبیک میانگین ماهانه ۲۰ تغییر نام انجام می‌شود که  ۸۰ درصد از مراجعه‌کنندگان بانوان هستند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان آبیک با بیان اینکه بیشتر درخواست‌ها برای تغییر نام و نام خانوادگی به دلیل نام‌های قدیمی و خارج از عرف جامعه است، ادامه داد: میانگین ماهانه ۱۵ مورد برای تغییر نام خانوادگی به اداره ثبت احوال شهرستان آبیک مراجعه می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به  آرشیو الکترونیکی اسناد شهرستان آبیک خاطرنشان کرد : اداره ثبت احوال شهرستان آبیک اولین اداره ای است که آرشیو الکترونیکی اسناد را انجام داده و ۱۲۰ هزار سند مربوط به ولادت و ۲۸ هزار سند وفات  در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شده است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۳۱۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «محمد دبیر سیاقی: احوال و آثار» نوشته مهدی مظفری ساوجی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

این‌کتاب از مجموعه سرگذشت‌نامه‌ها و یادنامه‌هاست که تلاش می‌کند تصویری از زندگی و فعالیت های علمی محمد دبیرسیاقی به عنوان پژوهشگر، لغت شناس و مصحصص متون کهن ارایه کند.

«محمد دبیر سیاقی: احوال و آثار» با ۱۶۶ صفحه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

کد خبر 6098314 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • استقلال چندساعت مانده به بازی خواهان تغییر داور!
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • اجرای بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ متر شبکه‌گذاری در آبیک
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید