Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:35:41 GMT

بهبود شرایط بازار سرمایه با گذر اقتصاد از رکود

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۴۳۳۹۶۸

بهبود شرایط بازار سرمایه با گذر اقتصاد از رکود

یک فعال اقتصادی گفت: یکی از موضوعات مورد توجه در خصوص بازار سهام بهبود شرایط اقتصادی کشور و گذر آن از دوران رکود است که تاثیر خود را نیز بر صنایع مختلف خواهد گذاشت. ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ اقتصادی بورس نظرات

محسن طیبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: در چند ماه گذشته عواملی چون افزایش نرخ دلار، رشد قیمت جهانی نفت، بهبود وضعیت جهانی کالاها و کاهش نرخ سود بانکی موجب ورود نقدینگی جدید به بازار سهام و در پی آن رشد شاخص بورس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که از ابتدای زمستان امسال بازار سرمایه در شرایط اصلاح و استراحت قرار گرفته که بخشی از آن مربوط به اقدام برخی سهامداران به فروش سهام خود برای شناسایی سود است.

این فعال اقتصادی در ادامه با اشاره به این که پیش بینی می شود تا پایان سال شاهد وضعیت متعادل در بازار سرمایه باشیم اذعان داشت: یکی از موضوعات مورد توجه در خصوص بازار سهام بهبود شرایط اقتصادی کشور و گذر آن از دوران رکود است که تاثیر خود را نیز بر صنایع مختلف خواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد عنوان کرد: به عنوان مثال با توجه به ضعف نقدینگی و مشکلات شرکت در تامین مواد اولیه در سال‌های گذشته، بیش از 60 درصد از ظرفیت تولیدی شرکت بلااستفاده بوده است، با این حال در سال گذشته، با جذب 236 هزار تن چغندر، از 67 درصد از ظرفیت و در سال 96 با بهبود وضعیت تولید - جذب و نقدینگی، تاکنون بیش از 300 هزار تن چغندر جذب و فرآوری شده است که همین مساله پوشش بیش از 85 درصد ظرفیت عملی را داشته و شرکت موفق شده رکورد 15 سال اخیر در جذب چغندر را بشکند.

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت این ناشر در فرابورسی گفت: در راستای اصلاح ساختار مالی، ارتقای سودآوری و حفظ حقوق ذی‌نفعان، هم اکنون در آخرین مرحله پذیره نویسی برای افزایش سرمایه از مبلغ 100.6 میلیارد ریال به 330 میلیارد ریال هستیم که با انجام این افزایش سرمایه، به بهبود شرایط شرکت با توجه به دوران رونق صنعت و  به دنبال آن افزایش سرعت رشد و بالندگی شرکت امیدواریم.

طیبی افزود: این شرکت فرابورسی در حوزه تولید شکر از چغندر فعالیت می‌کند و ظرفیت عملی جذب و فرآوری آن بالغ بر 350 هزار تن چغندر در سال است که یکی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید شکر در کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت قند شیروان، قوچان و بجنورد افزود: در سال گذشته این شرکت موفق به ایجاد سود 33 میلیارد ریالی و کاهش زیان انباشته شده است و در سال جاری نیز بیش از55 میلیارد ریال سود برآورده شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و فعالیت‌های انجام شده، محقق شود.

وی اذعان داشت: با توجه به شاخص‌های فنی و تولید، کنترل بهای تمام شده و مدیریت خرید مواد اولیه، بازرگانی و فروش، شرایط مناسب‌تری از لحاظ گردش نقدینگی نسبت به ادوار گذشته در این شرکت ایجاد کرده است.

این مقام مسئول همچنین در توصیه به سهامداران و سرمایه گذاران در بازار سرمایه گفت: هر چند شاخص بورس می تواند به عنوان یکی از مولفه های نشان دهنده وضعیت کلی بازار سهام مورد توجه قرار گیرد، اما برای خرید و فروش سهام، سهامداران باید وضعیت جهانی صنایع، وضعیت صنعت در داخل کشور و شرایط تولید و گزارشات شرکتها را مورد بررسی قرار دهند.

انتهای پیام/

R32365/P1012122/S7,84/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست

ارزش بازار آلفابت روز جمعه در پی انتشار گزارش مالی این شرکت که سرمایه‌گذاران را مطمئن کرد شرکت مادر گوگل، یک بازیگر بزرگ در هوش مصنوعی خواهد بود، از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش ایسنا، سهام آلفابت روز جمعه ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۱۷۱.۹۵ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ژوئیه سال ۲۰۱۵ بود و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۱۵ تریلیون دلار رساند. این رشد، تقریبا ۲۰۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آلفابت افزود و یکی از بزرگترین افزایش‌های روزانه را در تاریخ بازار سهام رقم زد. سهام این شرکت امسال ۲۳ درصد رشد کرده است در حالی که رشد شاخص نزدک ۱۰۰، حدود ۵.۳ درصد بوده است.

نقطه عطف ۲ تریلیون دلاری، پس از انتشار نتایج مالی این شرکت حاصل شد. درآمد آلفابت تحت تاثیر عملکرد قوی واحد رایانش ابری این شرکت، فراتر از انتظارات بود. تقاضای ابری، تحت تاثیر رشد هوش مصنوعی بوده است و همزمان، آلفابت با اعلام سود نقدی و برنامه بازخرید ۷۰ میلیارد دلاری سهام، سرمایه‌گذاران را تشویق کرد.

وین کوفمان، تحلیلگر شرکت «فونیکس فایننشیال سرویس» گفت: آلفابت به شکل فوق‌العاده‌ای مدیریت می‌شود. جریان نقدی آزاد آن، فوق العاده مبهوت‌کننده است و یک بودجه عظیم برای تحقیقات و توسعه دارد. از این رو، هر چند هیچ کس نمی‌داند کدام شرکت، بهترین محصولات هوش مصنوعی را دارد اما مشکل بتوان علیه آلفابت، شرط بست.

اگرچه ارزش بازار آلفابت در سال ۲۰۲۱، در یک روز معاملات، از سطح ۲ تریلیون دلار عبور کرد و اوایل ماه میلادی جاری، بار دیگر از این سطح توانست عبور کند اما برای نخستین بار است که در بالای ۲ تریلیون دلار بسته شد. شرکت انویدیا تحت تاثیر تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی، اوایل امسال از مرز ۲ تریلیون دلار عبور کرد در حالی که آمازون، فاصله زیادی با این رکورد ندارد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مسیر رسیدن به این نقطه عطف، هموار نبوده است. ارزش سهام آلفابت در بحبوحه انتقادهای جدی نسبت به محصولات هوش مصنوعی این شرکت، نوسان داشته است و قبل از گزارش درآمد، برخی از سرمایه‌گذاران، توانایی آلفابت برای رقابت با شرکتهایی مانند OpenAI در این حوزه را زیر سوال برده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور