Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان لرستان تأکید کردند: دولت باید یک برنامه کوتاه‌مدت و طرح ضربتی برای رفع مشکلات مردم در دستور کار قرار دهد. ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ استانها لرستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر کشور اظهار داشت: دشمن و مزدورانش تلاش کردند تا از تجمعات اعتراضی مردم در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی، گرانی، تورم و رکود و فساد اقتصادی استفاده کنند و با ایجاد ناامنی و خشونت و اغتشاش برای کشور و نظام مشکل به وجود بیاورند که با هوشیاری و بصیرت و این ملت و با تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بسیجیان این توطئه خنثی و در نطفه خفه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتراض مردم به خاطر مشکلات اقتصادی و معیشتی را امری کاملاً طبیعی و رایج در همه کشورهای دنیا دانست و افزود: دشمن این بار با یک برنامه‌ریزی قبلی بر موج مشکلات مردم سوار شد و آن را دستمایه‌ای برای ضربه زدن به‌نظام اسلامی قرارداد و این اعتراضات مردم را بهانه کرد تا حرکتی براندازانه را کلید بزند.

انتقام مستکبران جهانی از ملت ایران

خطیب نماز جمعه بروجرد تصریح کرد: مثلث شوم آمریکا، اسرائیل، عربستان با مشاورت انگلیس که از پیروزی انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه و شکستی که بر آن‌ها تحمیل شد به‌شدت عصبانی بودند درصدد گرفتن انتقام از این ملت برآمدند. اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی برای دشمنان ملت ایران غیرقابل‌پذیرش است و درست همین واقعیت است که آن‌ها را به برنامه‌ریزی برای ایجاد آشوب در داخل کشور امیدوار کرده است. دشمنان پس از شکست داعش تصمیم گرفتند تروریست‌ها را به داخل کشور بفرستند و عوامل داخلی خود را فراخوان بدهند تا به بهانه گلایه‌مندی مردم در کشور آشوب ایجاد کنند.

وی با اشاره به کشته سازی دشمنان در آشوب‌های اخیر باهدف متهم کردن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: افراد ناشناسی با سلاح جنگی و شکاری تعدادی از مردم را کشتند و تلاش کردند این کشتارها را به گردن نیروی انتظامی بیندازند تا مردم را وادار به آشوب نمایند. مردم مشاهده کردند این حرکت، حرکت ضدانقلابی است بنابراین صف خود را از این آشوب‌گرایان جدا کردند و پس‌ازآن ملت ایران در این روزها به میدان آمد و کار را تمام کرد و این هنر ملت هنرمند ایران است.

ترابی یادآور شد: مدارک و اسناد نشان می‌دهد اتاق فکر این آشوب‌ها همانند اغتشاشات سال 88 در بیرون از مرزهای کشور است و در قرارگاه اصلی اغتشاشات آمریکا، اسرائیل، عربستان و انگلیس قرار دارند. حمایت‌های صریح و سریع ترامپ و دیگر دولتمردان فعلی و قبلی آمریکا از این اغتشاشات و تشویق آن‌ها به تداوم آشوب‌ها عقبه اصلی این آشوب‌ها را نمایان می‌کند که در پشت این آشوب‌ها سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و تفاله‌های منطقه‌ای‌شان قرار دارند.

وی عنوان کرد: اگر آن‌ها دلشان برای ملت ایران می‌سوزد چرا سال‌هاست اموال این ملت را بلوکه کرده‌اند، چندین سال است ایران را تحریم اقتصادی کرده‌اند تا ملت ایران را فلج کنند چراکه با ملت ایران دشمنی دارند. نتانیاهوی کودک کش که روی همه جنایتکاران تاریخ را سفید کرده حالا دلش برای ملت ایران می‌سوزد؟ سلطنت‌طلبان و منافقین و دولتمردان انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه دلسوز ملت ایران شده‌اند؟

دخالت‌های صریح بیگانگان به‌ویژه امریکا در امور داخلی ایران

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به دخالت‌های صریح بیگانگان به‌ویژه امریکا در امور داخلی ایران گفت: از طریق رسانه‌های ارتباطی خود تا توانستند تبلیغ کردند و نحوه ساخت بمب دستی را آموزش دادند، در کانال‌های تلگرامی مثل آمدنیوز تا خواستند هشتک‌های دعوت از مزدوران برای آشوب و تخریب را گذاشتند که بخش اعظم این هشتک‌ها از عربستان و اسرائیل و آمریکا بود.

وی تصریح کرد: کسانی که در روزهای اخیر اموال عمومی و مردمی را تخریب کرده و به آتش کشیدند مشکل گرانی و تورم و بیکاری ندارند بلکه بسیاری از آن‌ها بر اساس بازجویی‌های انجام‌شده مشکل مالی ندارند و ازنظر فکری و اعتقادی شکل داشتند.

ترابی وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی را یک واقعیت دانست و خاطرنشان کرد: مردم از فساد اقتصادی، ناراضی‌اند، از عدم برخورد با غارتگران بیت‌المال گلایه‌مندند، از اینکه با دزدان بیت‌المال برخورد قاطعی نمی‌شود گلایه دارند و در هنگامی‌که مردم این‌همه گلایه دارند لایحه بودجه 97 از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود اقلام این بودجه منتشر شد که بر اساس آن بنزین 50 درصد، سایر فرآورده‌های نفتی و قیمت برق و آب و گاز گران شود و یارانه نان حذف شود و یارانه 30 میلیون نفر قطع شود به دلیل مشکل دولت در کمبود درآمد. چرا دولت هزینه‌های جاری خود را کاهش نمی‌دهد و جلوی ریخت‌وپاش‌ها را نمی‌گیرد؟ از سویی مجلسی‌های می‌گویند بنا داریم 70 درصد به حقوق نمایندگان اضافه کنیم.

تلاش مسئولان برای رفع مشکلات معیشتی مردم

وی با تأکید بر اینکه مسئولان و دولتمردان باید برای حل مشکلات مردم تلاش مضاعف کنند و بودجه سال 97 را مطابق واقعیات جامعه ببندند و تصویب کنند، گفت: بخشی از این مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های اقتصادی بود که دشمن بیش از 10 سال است ملت ایران را ازنظر اقتصادی در تنگنا می‌گذارد که ما را از ادامه راه مأیوس کند و مردم را نسبت به‌نظام بدبین کند و غیرازاین نباید از دشمن انتظار داشت چراکه ما هزینه استقلال و آزادی را می‌پردازیم. بخش دیگری از مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت و عدم مدیرت و کوتاهی‌ها و بی‌انگیزگی‌های برخی مدیران است.

خطیب نماز جمعه بروجرد افزود: مردم نسبت به عملکرد نه‌تنها دولت که به قوای دیگر نیز گلایه دارند، چرا با دزدان بیت‌المال برخورد قاطع نشد؟ این مردم لایق خدمت‌اند و اگر این مردم به میدان نمی‌آمدند معلوم نبود آمریکا و مزدورانش چه بر سر این کشور بیاورند، اگر نیروهای ایثارگر ارتش و سپاه و اطلاعاتی و امنیتی نباشند با ورد تروریست‌های داعش به کشور چه بر سر نوامیس ما می‌آید؟ دولت باید یک برنامه کوتاه‌مدت و طرح ضربتی برای رفع مشکلات مردم در دستور کار قرار دهد.

وی تصریح کرد: واردات کالاهای لوکس و تجملاتی و کالاهایی که نیاز به آن‌ها نیست و محصولات کشاورزان و تولیدکنندگان بازاری ندارد سبب تعطیلی واحدهای تولیدی شده است. تنها راه برون‌رفت از مشکلات کشور عمل به توصیه‌های رهبری معظم انقلاب است و در مقام عمل اقتصاد مقاومتی را پیاده کنیم. دولت و مسئولان دیگر قوا باید تلاششان را بیشتر کنند.

لزوم حفظ وحدت ملت و دوری از تفرقه

ترابی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت ملت و دوری از تفرقه عنوان کرد: این‌قدر دولت و دولتمردان حاشیه‌سازی نکنند و گناه را به گردن این‌وآن نیندازند، جناح‌ها و جریانات سیاسی منافع مردم و امنیت ملی را مدنظر قرار دهند و مدیران دست از فرافکنی بردارند با وحدت و اتحاد و همدلی مسئولان می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: مسئولان قدر این ملت را نمی‌دانند امام و رهبر انقلاب قدر این مردم را می‌دانند که ایثارگر و همیشه درصحنه هستند و در این روزها 9 دی دیگری با حضور حماسی خود تکرار کردند و همچون همیشه انقلاب را بیمه و دشمن را ناامید کردند. حضور حماسی و گسترده ملت مؤمن  ولایتمدار ایران در این روزهای اخیر در حمایت از اسلام و انقلاب و ولایت برگ زرین دیگری بود که بر کتاب قطور افتخاراتشان افزوده شد.

امام‌جمعه بروجرد بیان کرد: این مردم از عملکرد مسئولان گلایه دارند و با همه گلایه‌هایشان به میدان آمدند و این‌طور نباشد که مسئولان و دولتمردان حضور مردم درصحنه را به معنای تائید عملکرد خودشان تعبیر کنند. همین مردمی که این حماسه را آفریدند همین مردم به عملکرد مسئولان معترض‌اند بنابراین مسئولان قوای سه‌گانه و  دولتمردان باید تلاش بیشتری کنند.

دستگیری سرکرده اغتشاشات اخیر بروجرد

وی بابیان اینکه عوامل اصلی اغتشاشات اخیر بروجرد از منافقان و سلطنت‌طلبان بوده‌اند، گفت: همه این افراد دستگیر و بازجویی شده‌اند و هویت آن‌ها مشخص‌شده است. امروز نیز سربازان گمنام امام عصر(عج) فرد اصلی این اغتشاشات را دریکی از محلات شهر بروجرد به نام مستعار "گرگ شب" دستگیر کردند و از منافقینی بودند که برای بمب‌گذاری در بروجرد آمده بودند که در روزهای اخیر تلاش می‌کردند با آتش زدن اموال عمومی اغتشاشات ایجاد کنند.

ترابی با تقدیر از زحمات نیروهای نظامی و انتظامی، پاسداران، ارتش و بسیج افزود: این امنیت حاصل ایثار و فداکاری این نیروهای امنیتی و انتظامی است.

انتهای پیام/

R41450/P1486/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۳۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری

مدیر منطقه ۳ شهرداری اراک گفت: در بازدید و بررسی میدانی از محله شهدای صفری، رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد این محله شهری تا آبان ماه سال جاری در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: در راستای بررسی مسائل و مشکلات شهری محله شهدای صفری، بازدیدی از سطح محله مذکور صورت گرفت و مقرر شد مشکلات معابر خاکی و پر تردد این محله با اولویت آسفالت و جدول‌گذاری، تا آبان ماه سال جاری رفع شود.

وی افزود: کمبود جدول در کوچه حضرت ابوالفضل (ع)، فرعی نسیم جنب پارک رسالت، کوچه صنوبر، فرعی صنوبر ۱، جنب مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، کوچه زیتون، انتهای سرو ۵، جنب زمین کشاورزی، نامدار ۵ انتهای شهدای صفری، کوچه مجاور پارک نسترن و شکوه ۵، از معابر خاکی محله شهدای صفری است که رفع مشکلات این معابر در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اراک گفت: رفع مشکلات معابر پر تردد خیابان اصلی شهدای صفری که در دستور کار منطقه قرار گرفته، شامل کوچه شهید محمد قربانی (مدرسه حاج نیری)، کوچه احمد نوری (دبیرستان اخوت)، ابتدای کوچه شهید رجبی و انتهای کوچه مقابل نانوایی (مشکل تجمع آب)، کوچه فرجام و انتهای کوچه شهید حبیب الله صفری می‌شود.

رضایی تاکید کرد: رسیدگی به مشکلات معابر فرعی محله شهدای صفری با اولویت کوچه‌های حاج محمد ولی، فرجی، هادی غلامی، رسالت، رسالت ۳، هما سما، سرو ۱، انتهای کوچه حضرت ابوالفضل (ع)، نامدار ۲ (جدول)، سراج، خردمند، صدف، محدوده لبنیاتی محله و در ادامه کوچه‌های حبیب الله صفری، دربندی، احمدی، سادات، سروش، نسترن ۸، بن بست چکاوک و در نهایت کوچه‌های نکویی، نیایش، ستایش، یگانه سرو ۲ و۳. عبدالرضا قربانی نیز در دستور کار منطقه قرار گرفته است.

کد خبر 748479

دیگر خبرها

  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد