Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، همایش استعدادهای ادبی ـ هنری طرح نخبه‌پروری با حضور نوجوانان برگزیده طرح شهاب و اولیای آنان در حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس برگزار شد كه در آن خانواده‌های برگزیده با روند حمایت از این استعدادها آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیرضا فخارزاده، معاون بنیاد ملی نخبگان استان فارس در این همایش گفت: حوزه هنری در عرصه‌هایی مثل ساخت فیلم نقش اساسی داشته است.
وی افزود: این مرکز در حوزه ادبیات یکی از بارزترین نقش‌ها را در دهه های اخیر ایفا کرده و در سایر رشته‌های هنری نیز درخشش داشته است. حوزه هنری فارس نیز همواره در استان ما به فعالیت مشغول بوده است اما دوره اخیر فعالیت‌های این مرکز خصوصاً با حضور در ساختمان جدید و در این دوره مدیریتی منشا فعالیت‌های مهمی بوده است.
معاون بنیاد ملی نخبگان فارس گفت: محیط اینجا بسیار محیط سالم و امنی است و تقریباً می‌توان گفت امن‌ترین محیط است. در این فضا می‌توان با خیال راحت گل‌های خویش را به دست متخصصان امر دهیم تا آن‌ها را پرورش دهند.
فخارزاده اظهار كرد: افرادی که با عزیزان شما کار می‌کنند افراد مشخص با کارنامه حرفه‌ای مشخص هستند و نظارت جدی نیز روی آن‌ها صورت می‌گیرد، به عبارتی شما با افرادی شناسنامه‌دار و شناخته شده در عرصه ادب و هنر روبه‌رو هستید.
وی گفت: مجموعه در این زمینه مشتاق بوده است و قبل از اعلام ما خودشان به امر پرورش استعدادها مشغول بوده‌اند. این مجموعه از قبل در این زمینه فعال بوده و حال قرار است به استعدادهای جوانی که فرزندان شما هستند نیز این خدمات را به صورت ویژه ارائه دهند.
معاون بنیاد ملی نخبگان یادآور شد: حوزه هنری برای پرورش استعدادها و جریان‌سازی برنامه مشخص دارد و این کار را تحت عنوان در آستانه فردا انجام می‌دهد. از این نظر ان شاءالله کار با مجموعه حوزه هنری می‌تواند ما را بهتر و سریعتر به مقصود برساند.
وی در پایان سخنان خویش گفت: صحنه هنر به پویایی نیاز دارد و این پویایی را می‌توان در حوزه هنری فارس به وضوح دید. این مجموعه توانمندی برگزاری رویدادهای بین‌المللی را نیز دارد از جمله رویدادهایی که اخیرا برای جوانان جهان اسلام برگزار شد یا جشنواره بین‌المللی شعر که پیش رو دارند.
در ادامه این نشست محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، همایش استعدادهای ادبی هنری را از جمله طرح نخبه‌پروری دانست و گفت: همه كسانی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند نخبه کار خویش هستند. حضور این عزیزان که بهترین‌ها هستند سبب شده که بهترین‌ها را برای حضور در برنامه‌های خویش انتخاب کنند.
وی افزود: حوزه هنری استان فارس مسئولیت شناسایی و پرورش استعدادها و تولید آثار فاخر هنری را برعهده دارند. بخش اعظمی از تولیدات هنری کشور برعهده حوزه هنری است و نتیجه فعالیتی است که حوزه هنری در سطح کشور انجام می‌دهد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: ساخت فیلم‌های سینمایی اجرای تئاترهای فاخر، تولید و آفرینش تابلوهای هنری و تولید آثارهنری ویژه در تمام رشته‌های هنری در حوزه هنری صورت می‌گیرد همچنان‌که محل معرفی چهره‌ها و استعدادهای نوظهور این هنرها نیز حوزه هنری است.
وی با بیان اینكه حوزه هنری در دو حیطه آفرینش‌های ادبی و آفرینش‌های هنری به فعالیت مشغول است، گفت: آفرینش‌های ادبی شامل شعر داستان و نقد ادبی است که در سه حیطه کودک و نوجوان،جوان و بزرگسال دنبال می‌شود.
کرم‌اللهی اضافه كرد: به این‌ها باید طنز را نیز بیفزاییم و بدانیم که اصلی‌ترین تشکل حرفه‌ای قوام یافته عرصه طنز در سطح کشور دفتر طنز حوزه هنری است و اکثر چهره‌های مطرح طنز در سال‌های اخیر و کسانی که در رسانه چهره شده‌اند از این مجموعه قد کشیده و سر برآورده‌اند.
وی اظهار كرد: در حوزه ادبیات پرمخاطب‌ترین کتاب‌های ادبی دهه های اخیر در حوزه هنری کشور تولید شده اند. دو انتشارات سوره مهر و امیرکبیر جایگاه ویژه‌ای را برای مولفین و مصنفین در کشور ایجاد کرده است.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس با تصریح اینكه در بخش تجسمی 9 رشته هنری دنبال می‌شود، گفت: نگارگری، نقاشی، نقاشی‌خط و خوشنویسی با تمام گرایش‌ها و رشته‌های آن، حجم و معماری و ... از جمله این رشته‌ها هستند.
وی با یادآوری اینكه در حوزه فیلم‌سازی همه ساله بخشی از بهترین فیلم‌ها را می‌توان از مجموعه سوره دنبال کرد، گفت: نیمی از سینماهای کشور در اختیار حوزه هنری است. هم در حوزه ساخت فیلم و هم در حوزه توزیع و پخش فیلم فعال است. در عرصه استعدادها و ساخت فیلم نیز جشنواره بین‌المللی فیلم رویش را به‌صورت سالانه دنبال می‌کند که در منطقه به جایگاه ویژه‌ای دست یافته است. علاوه بر این رویداد، جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب و داستان انقلاب نیز وجود داردکه جشنواره شعر به زودی در شیراز برگزار خواهد شد.
کرم‌اللهی بیان کرد: ما باید زمینه توانمندی خود را بشناسیم. مثلاً ما در زمینه انیمیشن توانمندی داریم. فارس با فاصله بسیار زیادی از همه کشور پیش است و بهترین‌های جهان را در فارس داریم. حداقل 5 چهره جهانی در عرصه کاریکاتور در فارس داریم. در عرصه نگارگری نیز سرآمد دوره خویش هستند. فارس در عرصه خوشنویسی نسخ و ثلث قرآنی و چلیپا جایگاه بلندی دارد.
وی گفت: فارس قله‌های بلندی را در خویش جاداده است. در شعر و ادبیات یکی از سه پایه اصلی شعر و داستان امروز هستیم.در حوزه نقد و پژوهش ادبی چهره‌هایی مثل استاد عبدالعلی دستغیب یا دکتر کاووس حسن لی سرآمدند. شما باید این توانمندی‌ها را بشناسید. در استانی زندگی می‌کنید که آغازگر 5 مکتب هنری است مکاتب معماری خوشنویسی نگارگری آوازی و ادبی سرآمدند و شما باید این‌ها را بشناسید.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: در حوزه هنری نیز نخبگان هر رشته حضور دارند و آن را تولیت می‌کنند انتخاب استاد و اخلاق و دین برای م مهم است. ما آموزش عام و اوقات فراغت پرکن نداریم. ما استعدادها را پیدا می‌کنیم و همتمان را صرف آموزش آن‌ها می‌کنیم. درس دوستان را نیز فدای هنر نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم این دو مورد به صورت توامان پیگیری شود.
یادآور می‌شود، این طرح از جانب بنیاد نخبگان مجمع خیرین نخبه‌پرور و حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس پشتیبانی و هدایت می‌شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۷۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری، رسانه‌ای، قرآنی و علوم انسانی به همت دانشگاه سوره و با همکاری معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور عبدالله بیچرانلو استاد دانشگاه و محقق علوم اجتماعی و نعمت الله سعیدی نویسنده و منتقد فرهنگی و مهدی زاده‌حسین سردبیر تلویزیونی محفل برگزار خواهد شد. همچنین دبیر علمی نشست محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر رسانه است.

زمان برگزاری دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ در محل خیابان آزادی، بین خوش و آذربایجان، نبش کامیاران، دانشگاه سوره، طبقه ۳ است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6096884 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی