Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مسعودی فر بر مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» برای دریافت گزارش‌های مردمی خبر داد.

رضا مسعودی فر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،  بر مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از وقوع جرم تأکید کرد و از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مردمی «سجام» برای دریافت گزارش‌های مردمی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در استان آذربایجان شرقی نزدیک به ۶۰۰ نفر در سامانه «سجام» ثبت نام کرده اند تا پس از آموزش و ساماندهی، در صورت مشاهده اقداماتی که منجر به وقوع جرم (جرایم عمومی) خواهد شد، به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گزارش دهند؛ سازمان‌های مردم نهاد نیز می‌توانند برابر ماده ۶۶ آئین دادرسی کیفری، اعلام جرم کرده و پیگیر جرایم عمومی مثل جرایم علیه محیط زیست، علیه کودکان، علیه سالمندان و ... شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی همچنین بر ارتباط مؤثر معاونت پیشگیری و سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر و تشکیل شبکه ارتباطی و استفاده از نظرات مردم در جهت پیشگیری از جرایم عمومی تأکید کرد.

گفتنی است؛ ماده ۶۶ آئین دادرسی کیفری- سازمان‌های مردم نهادی که اساسنامه آن‌ها درباره حمایت از اطفال و نوجوانان، زنان، اشخاص بیمار و ناتوان جسمی یا ذهنی، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، بهداشت عمومی و حمایت از حقوق شهروندی است، می‌توانند نسبت به جرائم ارتکابی در زمینه‌های فوق اعلام جرم کنند و در تمام مراحل دادرسی شرکت نمایند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۸۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد