Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان سراوان از راه اندازی بازارچه مرزی جدید در بخش جالق و اشتغال به کار 700 نفر در این بازارچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا درویش نارویی در جلسه شورای اداری شهرستان سراوان که در بخش جالق تشکیل شد گفت: بازارچه جدید مرزی با هدف ارتقاء سطح معیشت و رفاه مردم مرزنشین در بخش جالق راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مردم این منطقه باید ارتباط مناسبی با تجار پاکستان بمنظور صادرات و واردات کالا داشته باشند تا رونق اقتصادی منطقه را در برداشته باشد. 

فرماندار سراوان معافیت گمرکی ۵۰۰ هزار تومانی برای هر نفر را یکی دیگر از مزیت های راه اندازی این بازارچه عنوان کرد و گفت: حدود 700 نفر در این بازارچه مشغول بکار خواهند شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: دولت در اسرع وقت زیر ساخت‌های اولیه ایجاد این بازارچه را فراهم می کند. 

 نارویی اظهار داشت: بخش جالق بسیاری از مزیت های مناسب جهت رشد و توسعه و در خود دارد و اگر به آنها توجه شود تحول بزرگی در منطقه ایجاد می شود. 

فرماندار سراوان وجود ظرفیت های گردشگری منحصر بفرد بخش جالق را یکی از مزیت های قابل توجه برشمرد و گفت: وجود باغ شهرهای زیبا، دره نگاران، قلعه شیشه ریز و تپه‌های باستانی می‌تواند حضور گردشگران را به همراه داشته باشد و باید از این فرصت استفاده بهینه شود. 

فرماندار سراوان با اعلام این مطلب که در حوزه های مختلف کارهای بزرگی در منطقه انجام شده است گفت: بهترین کارها در حوزه بهداشت و درمان و ایجاد مراکز سلامت، تجهیز مراکز درمانی، حضور پزشک در تمامی مراکز درمانگاهی و طرح نظام سلامت اتفاق افتاده است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین آب  شرب شهری و روستایی بخش جالق اقدامات مناسبی انجام گرفته، افزود: در حوزه توسعه روستایی در روستاهای فاقد برق 2 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است. 

فرماندار سراوان نقش صدا و سیما و مخابرات را در نقاط مرزی ضعیف ارزیابی کرد و گفت: بایستی در این حوزه کارهای زیربنایی جهت دریافت سیگنال های صدا و سیما و تسهیل ارتباطات و اینترنت که یکی از ضرورت های جامعه کنونی است بستر سازی شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۴۹۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مسئول بسیج سازندگی استان در نشت خبری  که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد،  از راه اندازی 530 صندوق قرض الحسنه در روستاهای خراسان جنوبی در قالب 28 تعاونی خبرداد و گفت: صندوقهای قرض الحسنه به منظور ایجاد اشتغال تاسیس شده و در مجموع 40 هزار نفر عضو این صندوقها با سرمایه 41 میلیارد تومان هستند و تاکنون 7 هزار و 100 نفر زمینه اشتغال آنان از سوی صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی فراهم شده است.

هنری همچنین از اعزام 2هزار جهادگر در قالب 267 گروه به مناطق محروم استان به مناسبت 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبرداد و افزود: تاکنون 2 هزار و 42 گروه جهادی در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1100 نفر پایش شده و برای 946 گروه مجوز صادر شده است.

وی افزود: در یکسال گذشته بیش از 2 هزار و 732 اردوی جهادی از سوی بسیج سازندگی برگزار شده که ارزش خدمات ارائه شده به مردم  بیش از 290 میلیارد ریال بود. 

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ایجاد بازارچه دائمی برای مشاغل خرد خانگی در لرستان لازم است
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس