Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک گفت: محدودیت فضا برای اسکان آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه را در کهریزک نداریم به طوری که امکان پذیرش 200 نفر در این آسایشگاه وجود دارد.  ایرج درزی، مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه،با اشاره به اینکه  هفته گذشته دو کامیون از کمک های مردمی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده است، گفت: تعداد دیگری از وسایل مورد نیاز مردم زلزله زده استان با چهار دستگاه کامیون به کرمانشاه ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درزی، با بیان اینکه رزش محموله های ارسالی به مناطق زلزله زده کرمانشاه بیش از ۸۰۰ میلیون تومان است، افزود: بخشی از این کمک ها از سوی خیرین تامین شده و مقداری نیز معادل یک روز حقوق اهدایی پرسنل آسایشگاه و هیات مدیره موسسه خیریه کهریزک است.


او با تاکید بر اینکه مجموعه کهریزک در عین نیازمند بودن، به رسالت انسانی و اسلامی خود عمل کرده و به سایر نیازمندان کمک می کند، بیان کرد: در این راستا به محض وقوع زلزله در کرمانشاه، بر اساس وظیفه انسانی و مسئولیت اجتماعی خود، در تمام دفاتر و سایت موسسه به خیرین و نیکوکاران خودمان فراخوان دادیم و از آنها خواستیم کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به ستاد جمع آوری کمک های مردمی موسسه ارسال کنند.

مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک  افزود: در زمان وقوع حادثه عده ای از مردم به صورت احساسی و شتابزده اقدام به ارسال کمک ها به مناطق زلزله کردند و تعدادی ازمردم  نیز به طور شخصی اقدام به ارسال کمک ها کردند که این موضوع علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف از جمله ترافیک در محور غرب کشور، موجب ارسال و تراکم برخی از کالاها در مناطق زلزله زده شد و حتی اقلامی که الان مورد نیاز نیست، هنوز هم ارسال می شود.

او بیان کرد: با توجه به تجارب ما در حوادث مشابه از جمله زلزله رودبار و بم، پس از جمع آوری کمک های نقدی اقدام به خرید مایحتاج مورد نیاز و ضروری این عزیزان از جمله وسایل گرمایشی، هیتر، کفش، لباس های گرم و غیره کردیم. به عبارتی یک ریال را به بهترین نحو ممکن و به ارزش 5 ریال استفاده کردیم.

مدیر جمع‌آوری اقلام اهدایی موسسه خیریه کهریزک  با اشاره به اینکه  در زلزله رودبار علاوه بر اسکان موقت تعدادی از زلزله زدگان به همت بانوان نیکوکار، خانه مادر و کودک را در این شهرستان تاسیس کردیم، بیان کرد: همچنین  سرپرستی بیش از 500 کودک بی سرپرست را بر عهده گرفتیم که خیلی از آنها اکنون ازدواج کرده و دارای تحصیلات عالیه و خانه و زندگی شده اند. 400 نفر هم که آسیب دیده بودند در آسایشگاه بستری شدند.

درزی با اشاره به اینکه در زلزله بم نیز به منظور اهداف انسانی و الهی با کمک نیکوکاران توفیق پیدا کردیم که به رسالت اسلامی و دینی خودعمل کنیم، بیان کرد: اکنون نیز آسایشگاه کهریزک آمادگی مراقبت و نگهداری از سالمندان و معلولان زلزله استان کرمانشاه را دارد و در همین راستا نیز یک کودک معلول به آسایشگاه کهریزک استان البرز معرفی شده است.

"قاسم قندالی" سرپرست جمع‌آوری اقلام اهدایی نیکوکاران نیز گفت: هماهنگی های لازم با استانداری، مدیریت بحران و هلال‌احمر استان کرمانشاه برای شناسایی روستاها و مناطق زلزله زده استان صورت گرفته و هدایای مردمی به مناطقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یا نیاز بیشتری به کمک ها دارند ارسال می شود.
احمد تنکابنی مدیر روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک نیز گفت: آسایشگاه خیریه کهریزک آمادگی پذیرش 200 نفر از سالمندان و معلولان زلزله کرمانشاه را دارد که از این تعداد 100 نفر در آسایشگاه کهریزک محمد شهر کرج و 100 نفر نیز می توانند در آسایشگاه کهریزک تهران ساکن شوند


منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است

به گزارش خبرنگار مهر محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی صحبت از بحران می‌شود مدیریت و کنترل به‌موقع آن مدنظر است تا عوارض احتمالی به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به وقوع حوادث طبیعی طی سال‌های اخیر در کرمانشاه، افزود: به دلیل شرایط اقلیمی موجود، مجموعه‌ای از حوادث ممکن شامل حوادث کوهستانی، آتش سوزی پوشش گیاهی، پدیده ریزگردها، سیل، زلزله و… این استان را در بر می‌گیرد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای مجموعه این حوادث باید آماده باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد این استان در بحث اعتبارات، تجهیزات و امکانات با یک عنایت ویژه دیده شود.

صحرایی با بیان اینکه ما وارث برخی از اقدامات و پروژه‌های نیمه تمام دولت‌های قبلی هستیم که باید آنها را به سرانجام برسانیم، گفت: یکی از این موارد بحث بازسازی مناطق زلزله زده سال ۱۳۹۶ کرمانشاه است که با اعلام جشن بی‌موقع اتمام بازسازی این مناطق، از ردیف اعتباری بودجه حذف شد.

وی اضافه کرد: در حالی که هنوز هم خرابی‌های زلزله قابل مشاهده است و ده‌ها ساختمان دولتی و عام‌المنفعه تخریب شده در این مناطق باقی مانده‌اند و قابلیت استفاده ندارند.

صحرایی تاکید کرد: برخی از این ساختمان‌ها تا مرحله ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم پیش رفته، اما با اعلام جشن اتمام بازسازی هم اکنون بلاتکلیف رها شده و کمترین اتفاقی برای بازسازی آنها انجام نشده است.

وی از راه آهن کرمانشاه به‌عنوان دیگر پروژه نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی نام برد و گفت: برای ادامه این راه آهن تا شهر کرمانشاه در حال حاضر یک همت اعتبار نیاز است.

به گفته صحرایی، این پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده در دولت قبلی، بیش از پیش بر دوش کرمانشاه سنگینی می‌کند.

استاندار کرمانشاه به مسئله آبشوران پرداخت و تاکید کرد: در حال حاضر وجود این رودخانه خطرساز و به دغدغه مردم شهر کرمانشاه تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: اگر آبشوران ساماندهی شود، نه تنها رفع بحران صورت گرفته بلکه مسیر این رودخانه به یکی از زیبایی‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر کرمانشاه تبدیل می‌شود.

صحرایی گفت: بر اساس برآوردها ۲.۷ همت برای بازسازی و ایمن سازی مناطق زلزله زده و ۱.۳ همت برای ایمن سازی سایر نقاط و در مجموع چهار همت برای ایمن سازی این استان نیاز است.

کد خبر 6090256

دیگر خبرها

  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند