Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد – ایرنا – سخنگوی مجلس اعلای اسلامی عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که مجلس اعلا با 'حیدر العبادی' نخست وزیر و سازمان بدر (هادی العامری) برای شرکت در انتخابات آینده یک ائتلاف انتخاباتی واحد تشکیل داده است.

'فرات الشرع' در اظهاراتی که روز پنجشنبه در تعدادی از رسانه های عراقی منتشر شده، گفته است که مجلس اعلا تصمیم نهایی خود را برای پیوستن به ائتلاف متشکل از نخست وزیر و سازمان بدر و برخی از جناح های وابسته به الحشد الشعبی گرفته است و به زودی این ائتلاف انتخاباتی به طور رسمی اعلام موجودیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نام این ائتلاف انتخاباتی را 'ائتلاف فتح' نهاده و افزوده است که پیرامون رییس این ائتلاف نیز توافق صورت گرفته اما تا زمان اعلام رسمی اعلام موجودیت این ائتلاف انتخابی، از ذکر نام رییس ائتلاف خودداری می کند.
مجلس اعلای اسلامی عراق در جریان جدایی سید عمار الحکیم از این تشکل سیاسی در ژولای 2017، اقدام به تشکیل یک دفتر سیاسی جدید کرد و 'همام حمودی' نایب رییس پارلمان عراق را به عنوان رییس جدید مجلس اعلای اسلامی عراق انتخاب کرد.
در حالی که برخی از گزارش ها پیشتر گفته بود که احتمالا گروه مقاومت اسلامی 'عصائب اهل الحق' به رهبری 'قیس الخزعلی' از جناح های مهم در تشکیلات الحشد الشعبی به ائتلاف فتح ییوسته اما 'نعیم العبودی' سخنگوی عصائب این خبر را تکذیب کرد.
وی گفت که هنوز تصمیم نهایی در خصوص پیوستن به این ائتلاف انتخابی گرفته نشده و انتظار می رود در روزهای اندک آینده، تصمیم گیری قطعی در این خصوص اتخاذ شود.
تایید صحت خبر تاسیس ائتلاف فتح، تمامی اخبار و گزارش های قبلی از احتمال انشقاق جدید در داخل حزب الدعوه اسلامی عراق و مشارکت حیدر العبادی و نوری المالکی در دو فهرست انتخابی جداگانه در انتخابات مارس 2018 ، را تایید خواهد کرد.
در حالی این ائتلاف سیاسی جدید در آستانه انتخابات، اعلام موجودیت می کند که هنوز سرنوشت دیگر احزاب بزرگ شیعی از جمله جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار الحکیم، ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی و جریان صدر به رهبری مقتدا صدر نامعلوم است.
مقتدا صدر چندی قبل در بخشنامه ای از اعضای جریان صدر خواست که در انتخابات آینده هیچ گونه نامزدی نداشته باشند و ترجیح داد در بین گروه های انتخاباتی نامزد شده برای انتخابات، نزدیک ترین گروه به افکار و دیدگاه های صدر را انتخاب و از آن در انتخابات حمایت کند.
انتخابات سراسری پارلمان و شوراهای استان عراق روز 12 ماه مه 2018 / 22 اردیبهشت 97 برگزار می شود.
خاورم *353*380*

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۴۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت الله حیدر پور ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری است و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماش علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر کرده است.

وی بیان داشت: بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.

حیدر پور با بیان اینکه پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران ۱۴۰ هکتار مساحت دارد، گفت: این سایت، سایت اصلی به نژادی بوده و ارقام مختلف گیاهان زراعی همچون گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و … را برای کاشت در دیمزارهای گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور معرفی و تکثیرمی کند.

وی افزود: ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ارقام جدید معرفی می‌شوند و این ارقام ویژگی نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل را دارند.

حیدر ور تصریح کرد: این ارقام با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گاهی بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.

وی افزود: به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزارها و حتی در اراضی آبی شده ارقام معرفی شده این پردیس سطح نفوذ بالایی داشته و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تأمین می‌شود.

کد خبر 6089977

دیگر خبرها

  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • زورخانه حیدر کرار بندرعباس میزبان عاشقان ورزش زورخانه‌ای