Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در سالجاری ۱۱۴ میلیون دلار کالا توسط ۲۵ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به کشورهای خارجی صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خانپور روز دوشنبه در بازدید از یک واحد تولیدی صادراتی در شهرک صنعتی حیدریه اظهارداشت: اعزام هیئت های تجاری به خارج از کشور، مطالعه بازارهای هدف بصورت کلی و ارائه آن به واحدهای صنعتی جهت بهره برداری، برگزاری دوره های آموزشی مدیریتی، کارفرینی و مهارتی و تخصصی، کمک به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی، کمک به ایجاد دفاتر و مراکز فروش کالا از جمله برنامه های حمایتی واحدهای تولیدی است که با هدف صادرات فعالیت می کنند در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از برنامه های حمایتی صنایع کوچک را توسعه بازار فروش محصولات بنگاههای خرد و کوچک استان در بازارهای بین المللی عنوان کرد و افزود: تلاش جهت جذب و هدایت سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رویکرد استقرار صنایع صادرات محور، کمک و حمایت مالی به میزان ۵۰ درصد به واحدهای تولید برای حضور در نمایشگاههای خارجی با هدف توسعه صادرات از مهمترین اقدامات این شرکت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی صادراتی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان یادآورشد: مس، محصولات شیمیایی غیرآلی، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، سوخت های معدنی، صابون و موم و فرآورده های دندانسازی، رشته های سنتتیک، چربی ها و روغن های حیوانی و نباتی، عصاره رنگ  و مرکب، میوه های خوراکی پوست مرکبات، ماشین آلات و دستگاههای برقی، کائوچو،   پودر و مایع لباسشویی، نخ تکستوره از پلی استر، لوله و شیلنگ های سخت و شکننده از پلیمرهای اتیلن از جمله محصولاتی است که از استان به خارج از کشور صادر شده است.

خانپور اضافه کرد: کشورهای روسیه، ترکیه، تایوان، قرقیزستان، سوئد، رومانی، هند، پاکستان، مالزی، تایلند، عراق، افغانستان، ایتالیا، لهستان، لیبی، ازبکستان، اکراین، هلند، تاجیکستان، قطر، پاکستان، امارات، ترکمنستان، گینه و آذربایجان مقصد کالاهای صادراتی این واحدهای صنعتی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه

بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره راه‌آهن افغانستان با انتشار پیامی در «ایکس» از آمادگی دومین محموله ریلی افغانستان برای حرکت به سمت ترکیه از مسیر ایران خبر داد.

شرافت در این پیام نوشت: قطار دوم نیز آماده حرکت از افغانستان به سمت ترکیه است، راه آهن افغانستان نسبت به دنیای متصل و امکانات حمل و نقل سریع متعهد است. ما نه تنها کالاها را انتقال می‌دهیم، بلکه قلب‌ها را نیز به هم متصل می‌کنیم.

رئیس اداره راه‌آهن افغانستان جزئیاتی درباره میزان و کالای صادراتی ارائه نکرده است.

حدود دو هفته پیش نخستین صادرات ریلی افغانستان به ترکیه شامل ۱۱۰۰ تن سنگ معدنی از طریق راه‌آهن «روزنک» و مسیر ریلی ایران به این کشور فرستاده شد.

این محموله صادراتی شامل سنگ معدنی «تالک» بود که به شهر «مرسین» ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است