Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از حسين علي پناهي: در اواخر جنگ جهاني دوم بود که نازي ها تلاش ها و آزمايشاتي براي ساخت سلاح هايي بسيار بزرگ و قدرتمند را آغاز کردند تا با استفاده از آن ها ورق را برگردانده و يک بار براي هميشه جهان را به تسخير خود در آورند. از تانک هاي تهاجمي غول آسا به اندازه يک ساختمان چهار طبقه گرفته تا جنگنده بمب افکن هايي که شباهت زيادي به هواپيماهاي مدرن داشتند، آن ها سعي داشتند قدرتمندترين سلاح هاي جهان از هر نوعي را بسازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر کسي پوشيده نيست که هيتلر قصد داشت دنيا را تسخير کنيد و براي رسيدن به اين هدف هر دري را امتحان کرد.
اما نازي ها فرصت کافي براي اتمام پروژه هاي تسليحايت جاه طلبانه خود نداشته و تنها در برخي از موارد موفق به ساخت نمونه هاي اوليه سلاح هاي مرگبار خود شدند. بعدها طرح هاي اوليه اين سلاح ها پيدا شده و در معرض ديد عموم قرار گرفت. بدون شک اين سلاح ها اگر ساخته مي شدند ورق در ميدان نبرد برگشته و آلماني ها پيروز نبردها مي شدند. در ادامه اين مطلب شما را با برخي از سلاح هاي سري و فوق پيشرفته اي که نازي ها در طول جنگ جهاني دوم در حال ساخت آن ها بودند آشنا خواهيم کرد.
10-هورتن هو 229

اين روزها استفاده از جت هاي بمب افکن در نيروي هوايي بسيار رايج است اما بايد بدانيد که نازي ها اولين کساني بودند که تصميم گرفتند از اين تکنولوژي پيشرفته استفاده کنند. هورتون هو 229 (Horten Ho 229) يکي از ابرسلاح هايي بود که توسط مهندسان آلماني در طول سال هاي جنگ جهاني دوم ساخته شد. اين بمب افکن يکي از پنهانکارترين هواپيماهاي آن دوران بود که مي توانست بدون ديده شدن توسط رادارهاي دشمن وارد هر منطقه اي بشود.
اين نمونه اوليه مي توانست يک کيلوگرم مواد منفجره را با سرعت يک کيلومتر در ساعت به مسافت يک کيلومتر حمل کند. مشکل اصلي اين بمب افکن مصرف سوخت آن بود. اگر چه هيتلر دستور توليد انبوه اين بمب افکن را داده بود اما به دلايل مختلفي اين کار امکان پذير نشد. تنها چند نمونه اوليه از اين بمب افکن ساخته شد که هنوز هم برخي از آن ها در موزه نگهداري مي شوند.
9- لندکروزر پي.1000 راته

ارتش آلمان نازي همواره به خاطر تانک هاي قدرتمندش مورد ستايش قرار گرفته است. از اين رو خيلي طول نکشيد که مهندسان نظامي اين کشور به فکر ساخت بزرگ ترين و قدرتمندترين تانک جهان افتادند. اين تانک که «لندکروزر پي. 1000 راته» (Landkreuzer P.1000 Ratte) نام داشت قرار بود نزديک به 42 متر طول داشته و به اندازه يک ساختمان چهار طبقه نيز بلند باشد.
وزن اين تانک يک ميليون تن بوده و بزرگ ترين تانکي بود که انسان مي توانست تصورش را بکند. اگر چه طرح ساخت اين تانک خيلي زود در ژوئن 1942 توسط ادوارد گروتين مدير کمپاني کراپ مورد تاييد قرار گرفت اما در عمل ساخت چنين تانکي امکان پذير نبوده و طرح ساخت آن به بايگاني فرستاده شد. علاوه بر اين با توجه به وزن اين تانک، وسيله اي نظامي و کارآمد محسوب نمي شد زيرا حمل و نقل آن بسيار مشکل بوده و خيلي زود توسط نيروهاي دشمن رويت مي شد.
8- توپ شوِرر گوستاو

توپ «شورر گوستاو» (Schwerer Gustav) تنها يکي از ابرسلاح هايي بود که توسط نازي ها ساخته شد و در واقع مي توان آن را بزرگ ترين توپي که در تاريخ بشريت ساخته شده و با آن شليک شده است ناميد. اين توپ قادر به پرتاب گلوله اي به قطر 800 ميليمتر بوده و وزن آن چنان سنگين بود که بايد از طريق راه آهن با سرعتي بسيار پايين منتقل مي شد. اين توپ براي از بين بردن خطوط دفاعي مرز فرانسه موسوم به «ماژينو لاين» در اواخر دهه 1930 توسط کمپاني کراپ ساخته شد. گلوله هاي اين توپ 7 تن وزن و خود توپ نيز بيش از 1.350 تن وزن داشت. براي سر هم کردن اجزاي اين توپ به 250 نفر خدمه نياز بود که بايد سه روز متوالي براي آماده کردن آن تلاش مي کردند.
اين سلاح نيز مانند بسياري از سلاح هاي اين ليست بسيار بزرگ و سنگين و البته عجيب و غريب بوده و در ميدان نبرد کارآيي نداشت و از همه مهم تر اين که هدفي بسيار واضح براي بمب افکن هاي دشمن بود. با اين وجود از اين توپ در محاصره سواستوپول و استالينگراد استفاده شد اما تنها پس از شليک 40 گلوله محل آن توسط نيروهاي متفقين شناسايي شده و اين توپ غول پيکر از طريق بمباران نابود شد.
7- توپ فوق سنگين وي 3

اين سلاح در اصل براي از بين بردن شهر لندن طرح ريزي شد. البته اين اولين تلاش نازي ها نبود زيرا آن ها قبلاً نيز براي هدفي مشابه از راکت هاي وي 2 و هواپيماهاي داراي موشک هاي هدايت شونده وي 1 بهره برداري کرده بودند اما ظاهراً نتيجه کار رضايت بخش نبود.
اين سيستم پيچيده پرتابي مي توانست 300 گلوله به طول 3 متر را در مدت يک ساعت تا مسافت 165 کيلومتر شليک کند. اين سلاح ساخته شده و براي استفاده از آن به مرز منتقل شد تا برد آن به شهر لندن برسد اما خيلي زود متفقين متوجه خطر شده و با بمباران اين سيستم بخش هاي اصلي آن را از کار انداختند. بدين ترتيب نيروهاي آلماني از تلاش براي بازسازي توپ وي 3 دست کشيدند.
6- بمب ضد کشتي هدايت شونده فريتز ايکس

اين بمب در سال 1943 براي از بين بردن کشتي هاي متفقين در درياي مديترانه ساخته شد و امروزه نيز از نمونه هاي پيشرفته تر آن در نيروهاي دريايي کشورهاي مختلف استفاده مي شود. نکته جالب و هوشمندانه در مورد اين بمب اين بود که حتي پس از شليک نيز بر اساس شرابط و از طريق دستوراتي که به آن منتقل مي شد نيروهاي آلماني مي توانستند مسير آن را تغيير دهند.
اين قابليت دقت در اصابت به هدف را افزايش داده و باعث مي شد که تلفات جانبي به کمترين حد ممکن برسد. در آن زمان از يک دستگيره کنترل راديويي براي هدايت اين بمب استفاده مي شد و اين تکنولوژي چنان جديد و قدرتمند بود که متفقين را به وحشت انداخته بود.
5- زيردريايي هاي يو بوت راکت انداز

براي حمله به آمريکايي ها، نازي ها طرح هاي متعددي را امتحان کردند که هيچ کدام به نتيجه دلخواه منتهي نشد. اما يکي از اين طرح ها بسيار جاه طلبانه و پيشرفته بود: استفاده از زيردريايي هاي يو بوت راکت انداز. اما مشکل اين بود که اين سيستم پرتاب راکت دقت کافي نداشته و نمي توانست به خوبي در دريا مسيريابي کند. بعدها نيز تلاش شد که از راکت هاي وي 2 بر روي اين زيردريايي ها استفاده شود که آن هم موفقيت آميز نبود. سپس آلماني ها کار را بر روي نسل جديدي از يو بوت ها آغاز کردند که به دليل شکست در جنگ و پايان آن نتوانستند آن را تکميل نمايند.
4- تانک پانزر 8 ماوس

تانک پانزر 8 ماوس (The Panzer VIII Maus) يکي ديگر از سلاح هاي قدرتمند ارتش آلمان نازي بود که توسط فرديناند پورشه طراحي شده و با بيش از 145 تن وزن عبور دادن آن از روي پل ها و در مسافت هاي طولاني بسيار دشوار بود.
از اين رو ناگهان يک ايده خلاقانه ديگر به ذهن پورشه رسيده و طرحي ساخت که بر اساس آن تانک مي توانست بدون هيچ کمک يا مشکلي از رودخانه ها عبور کند. اما باز هم معلوم شد که اين تانک تنها در آب هاي با عمق کمتر از 14 متر عمق توان حرکت داشت. اما در ادامه نيز اين طرح به دليل کاربردي نبودن کنار گذاشته شد و نمونه هاي اوليه نيز توسط متفقين کشف شده و نابود گرديد.
3- يو بوت هاي ايکس ايکس آي

يوبوت هاي آلماني را بايد نمونه هاي اوليه زيردريايي هاي پيشرفته کنوني جهان دانست. يو بوت ها که به شدت سريع بودند صدها کشتي، کشتي سوخت رسان، کشتي يدک کش و کشتي جنگي متفقين را غرق کردند. اين زيردريايي هاي آلماني بسيار بي سر و صدا بوده و براحتي مي توانستند خود را به نزديکي کشتي هاي دشمن رسانده و ناگهان حمله اي برق آسا و مخرب را آغاز نمايند. يو بوت هايي که نيروي دريايي آلمان در طول جنگ جهاني دوم مورد استفاده قرار داد نسبت به نمونه هاي قبلي بسيار پيشرفته تر بودند.
يک نمونه از اين زيردريايي ها که به آن «الکتوبوت» (Elektoboote) گفته مي شد بسيار پيشرفته و مخوف بوده و براي مدت زمان بسيار زيادي مي توانست در عمق آب منتظر شکار خود باقي بماند. سيستم ايکس ايکس آي که در اين زيردريايي به کار رفته بود نيز بسيار پيشرفته بود. در واقع اين زيردريايي ها به اژدرهايي با خاصيت بارگيري هيدروليک بودند و به استفاده از سيستم هدايت صوتي به سمت هدف شليک مي شدند که ديگر نيازي به پريسکوپ هاي عمقي براي حمله نداشت.
2- جت هاي جنگنده مسراشميت ام اي- 262 سوالو

جت جنگنده مسر اشميت ام اي-262 سوالو اولين جت جنگنده در جهان بود که عملياتي شد. اگر چه اين جنگنده بسيار سريع و قدرتمند بود اما از نقص موتوري رنج مي برد. اين جنگنده اولين پروازهاي خود را در سال 1943 و زماني که لوفت وافه مي خواست برد خود را گسترش دهد مورد استفاده قرار گرفت. اين جنگنده قدرت هوايي بسيار بالايي را در اختيار نيروي هوايي آلمان نازي قرار داد. بعدها هيتلر دستور داد که در طراحي اين جنگنده تغييراتي ايجاد شود اما زماني که اين تغييرات به سرانجام رسيد ديگر جنگ پايان يافته بود.
1-سلاح خورشيدي

شايد عجيب ترين سلاحي که کمتر کسي مي تواند به آن فکر کند سلاح خورشيدي است. اگر چه اين سلاح ساخته نشد اما تلاش هايي براي ساخت آن انجام گرفت. نازي ها براي تسخير جهان مي خواستند آينه اي به قطر يک و نيم متر را به مداري ثابت بالاتر از کره زمين فرستاده به نحوي که بتوان اشعه هاي خورشيد را کنترل کرده و آن ها را بر روي اهدافي بزرگ مانند يک شهر متمرکز کرد. اگر چه اين طرح بسيار جاه طلبانه بنظر مي رسد اما ايده آن بسيار غيرعملي بوده و خيلي زود کنار گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته

وزرای دفاع آلمان و فرانسه توافقنامه‌ای را برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی که ساخت تانک‌های مدرن و فوق پیشرفته برای نبردهای آینده را در دستورکار دارد امضا کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "ویرتشافتزووخه"، آلمان و فرانسه بر سر ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی به توافقی اساسی دست یافتند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و سباستین لکورنو، وزیر دفاع فرانسه یادداشت تفاهمی را در پاریس برای ساخت تانک اصلی نبرد فوق مدرن آینده امضا کردند. این دو وزیر بعد از انعقاد این توافق در این باره خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، در مورد توزیع وظایف این پروژه بزرگ به ارزش میلیاردها در هشت ستون نیز توافق شده است که آلمان و فرانسه هر کدام در دو رکن پیشتاز هستند. درباره تقسیم وظایف در چهار رکن دیگر باید هماهنگی هایی انجام شود.

این سیستم تسلیحاتی که با نام سیستم اصلی رزم زمینی (MGCS) شناخته می شود، همتای سیستم جنگ هوایی آینده (FCAS) است که توسط فرانسه رهبری می شود. این سیستم در آینده، تانک‌های جنگی را در یک شبکه داده با سلاح‌های پشتیبانی مانند پهپادها و سایر سیستم‌های بدون سرنشین متصل می‌کند، بنابراین امکان جهش در فناوری نظامی را فراهم می‌کند. این سیستم با دنباله روی از تانک‌های نبرد اصلی لئوپارد و لکلرک پیش می رود.

به این ترتیب کشورهای آلمان و فرانسه به جای توسعه بیشتر تانک های Leopard II یا Leclerc در سطح ملی، اکنون بر روی پروژه بزرگ "Main Ground Combat System" تمرکز کرده اند - پروژه ای بزرگ به ارزش میلیاردها دلار که قصد دارد دنیای تانک ها را متحول کند.

به این ترتیب آلمان و فرانسه با توسعه مشترک یک سیستم نبرد زمینی پیشرفته، می خواهند برای تهدیدات نظامی در دهه های آینده آماده شوند. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان و سباستین لکورنو، همتای فرانسوی او توافقنامه‌ای ("یادداشت تفاهم") در پاریس امضا کردند که همچنین توزیع وظایف را که مدت ها مورد مناقشه قرار داشت، تعیین می کرد.

پیستوریوس در یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای فرانسوی خود گفت: ما می‌خواهیم سیستم نبرد زمینی آینده را با MGCS بسازیم. وی افزود: در اینجا مسئله توسعه بیشتر تانک‌های نبرد اصلی لئوپارد و لکلرک نیست، بلکه موضوع کاملا جدیدی است.

در حالی که فرانسه در راس سیستم جنگ هوایی مشترک FCAS قرار دارد، آلمان قرار است سیستم رزم زمینی را کنترل کند. پیستوریوس گفت: ما در حال پیشروی هستیم. در عین حال، صنایع هر دو کشور باید تقریباً به طور مساوی در این پروژه مشارکت داشته باشند. پیستوریوس گفت: ما موافقیم که باید و باید یک ارزش آفرینی متقابل 50 درصدی در صنعت وجود داشته باشد تا این نیز بتواند به وضوح یک مدل برابری باشد.

لکورنو هم گفت: در اینجا مسئله تانک آینده مطرح نیست، بلکه موضوع در مورد آینده سیستم های تانک است. او بر دوستی فرانسه با آلمان تاکید کرد و اظهار داشت که گفت‌وگوهای آزاد در این زمینه صورت گرفته است.

سایر کشورهای اروپایی نیز باید برای مشارکت در این پروژه جذب شوند. پیستوریوس از جمله ایتالیا و لهستان را نام برد.

البته برای پیشبرد این پروژه بسیاری از فناوری ها هنوز نیاز به توسعه بیشتر دارند. درس‌هایی از روند جنگ در اوکراین و فرضیات در مورد توانایی‌های مخالفان احتمالی باید در آن گنجانده شود. این واقعیت که سیستم های تسلیحاتی نیز باید بدون سرنشین کار کنند می تواند بخشی از پاسخ به کمبود سرباز در جوامع غربی و تغییرات جمعیتی باشد. تجربه های قبلی نشان می دهد که تاخیر و افزایش هزینه به عنوان خطر در کمین این پروژه است.

یک کارگروه شرکت پروژه برای برنامه MGCS برنامه ریزی شده است که متشکل از شرکت های KNDS Deutschland (KMW سابق)، KNDS فرانسه، Rheinmetall Landsysteme و Thales SIX است. تحت رهبری مشترک آلمان و فرانسه، قرار است چهار بخش، سکوی سیستم کلی MGCS - سکوی توپ، سکوی موشکی، سکوی پشتیبانی رزمی و سیستم عملیاتی را پوشش دهد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از توافق اصولی فرانسه و آلمان برای ساخت مشترک یک سیستم پیشرفته رزم زمینی تمجید کرد. استولتنبرگ گفت: این خبر خوبی است.

استولتنبرگ گفت: ما از همکاری متحدان ناتو برای ایجاد ظرفیت نظامی استقبال می‌کنیم زیرا این کار ما را قوی‌تر می‌کند. ما عموماً طرفدار همکاری متحدان هستیم. این به ما کمک می‌کند تا بر چندپارگی صنعت دفاعی خود غلبه کنیم."

فرانسه از فهرست 10 اقتصاد برتر جهان حذف می‌شوداحتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد