Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@15:32:43 GMT

مدیریت هزینه‌های جاری و ممیزی انرژی در واحد سمنان

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۴۲۶۴۸

مدیریت هزینه‌های جاری و ممیزی انرژی در واحد سمنان

مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان برای مدیریت مصرف انرژی دانشگاه وارد عمل می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز اجرای طرح پایش مصرف انرژی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: «با بررسی‌های صورت گرفته در مجتمع این واحد دانشگاهی، پیش‌بینی می‌شود با اجرای راهکارهای بدون هزینه و یا کم‌هزینه، در پرداخت سالیانه بالغ بر 550 میلیون ریال از هزینه‌های مازاد، صرفه‌جویی به عمل آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

با بررسی‌های صورت گرفته در مجتمع این واحد دانشگاهی، پیش‌بینی می‌شود با اجرای راهکارهای بدون هزینه و یا کم‌هزینه در پرداخت سالیانه بالغ بر 550 میلیون ریال از هزینه‌های مازاد، صرفه‌جویی شود

دکتر هادی کارگر شریف‌آباد با بیان اینکه ساختمان سهم بالایی در مصرف حامل‌های انرژی در کشور دارد اضافه کرد: «ساختمان‌ها با اختصاص بیش از 40 درصد از کل مصرف انرژی کشور به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کننده نهایی انواع حامل‌های انرژی شناخته می‌شود در عوض پتانسیل‌های صرفه‌جویی انرژی مناسبی در این بخش نیز وجود دارد.»

عضو هیات علمی واحد سمنان بررسی وضعیت انرژی برای یک ساختمان را این‌گونه توضیح داد: «تحلیل و پردازش اطلاعات انرژی که هدف آن پیدا کردن گلوگاه‌های انرژی و یافتن پارامترهایی است که ‌به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند. این فرایند که ممیزی انرژی نامیده می‌شود، شامل بررسی روند مصرف انرژی از گذشته تا حال، اندازه‌گیری پارامترهای انرژی و در نهایت تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده است.»

وی با تاکید بر اهمیت اطلاعات انرژی گذشته افزود: «اطلاعات انرژی گذشته به آن دلیل که میزان مصرف انرژی در بازه‌های زمانی مشخص و نسبت به مساحت ساختمان را نشان می‌دهد در روند بررسی وضعیت انرژی کمک قابل توجهی می‌کند»

رئیس مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اضافه کرد: «این مهم با استفاده از تجهیزات پیشرفته، نرم‌افزارهای تخصصی و به‌کارگیری دانش تجربی استادان طی اجرای اقدامات فنی و تخصصی میسر است.»

به گفته کارگر شریف‌آبادی با انجام ممیزی انرژی سریع و اجرای راهکارهای بدون هزینه و کم‌هزینه (بازگشت سرمایه کوتاه) و نظارت و پیگیری آن توسط فردی مسئول (مدیر انرژی) حداقل 10 الی 20 درصد از مصرف انرژی کاسته خواهد شد که این روند در واحد سمنان از سوی مرکز تحقیقات انرژی و توسعه پایدار این واحد دانشگاهی در حال پیگیری و انجام است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۴۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان و نمونه تولیدی در حوزه ژنراتور مدعی است که تحریم‌ها باعث شده است تا هزینه مواد اولیه این شرکت که در شاهرود واقع است کاهش یابد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078411 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رونمایی از پویش با انرژی در یزد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • بررسی قوانین مشاعات آپارتمان از نظر وکیل ملکی کرج
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان