Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - یک استاد دانشگاه گفت: بی‌توجهی به حق آبه های پائین‌دست کارون به‌زودی آثار خود را در نابودی نخلستان‌های بیشتری در شهرهای جنوبی استان نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود محمودیان عصر امروز چهارشنبه در نشست تخصصی بررسی راه‌های برون‌رفت از مرگ کارون عنوان کرد: شرایط رودخانه کارون در حال حاضر با حدود 20 سال پیش به‌هیچ‌عنوان قابل‌مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش‌هایی از رودخانه گرگر در شهرستان شوشتر در سال‌های خیلی پیش کوسه‌های از نژاد قهوه‌ای، سیاه‌وسفید دیده می‌شد و حضور این کوسه‌ها نیز به دلیل کیفیت آب و وجود منابع تغذیه‌ای فراوان بود.

وی افزود: در این رودخانه نه تنها دیگر خبری از حضور کوسه‌ها نیست بلکه بسیاری از آبزیان ساکن این رود نیز از بین رفته‌اند. برای نشان دادن شرایط فعلی کارون می‌توان آن را یک انسان فربه تشبیه کرد که در این زمان به قدری لاغر و نحیف شده که حتی توان راه رفتن را ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه خلیج‌فارس از رودخانه کارون سهمی دارد، اظهار کرد: متأسفانه در این زمان به حق آب های پائین‌دست کارون توجهی نشده است و ما به‌زودی آثار این‌چنین فعالیت‌های کارشناسی نشده‌ای را در خشک شدن نخلستان‌های بیشتری در شهرهای جنوبی استان خواهیم دید.

محمودیان گفت: خسارت وارده به روستاها و نواحی پائین‌دست کارون تاکنون بررسی نشده است. بسیاری از آبزیان بومی همین مناطق به طبع شور شدن آب رودخانه کارون از بین رفته‌اند.

وی تصریح کرد: راه‌حل برون‌رفت از این موضوع این است که نگذاریم هیچ‌گونه آلایندگی وارد کارون شود و از سویی دیگر نیز ورود پس آب کارخانه‌ها و فاضلاب را به این رودخانه بگیریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۵۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان