خواستگارهای آقای والیبالیست/ شیطنت رسانهای که کار دست والیبالیست مشهور داد
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۹۱۸۷۶
شب گذشته مهران مدیری در ابتدای برنامه تلویزیونی «دورهمی» گفت: تاریخ بشر به سه دوره قدیم، عصر تمدن و عصر مدرنیته تقسیم میشود؛ اما امروزه در عصر ابتذال هستیم. آثار هرچه مبتذلتر، پرفروشتر می شوند و یا هرچه مبتذلتر معروفتر و فالوورها بیشتر میشوند.
وی در ادامه بیان کرد: در یک برنامه مجری یک بچه ۶ ساله را به خاطر اینکه گوشهایش از صورتش بزرگتر است، به برنامهاش دعوت میکند! چرا چون در فضای مجازی طرفدار زیاد دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیری تاکید کرد: ابتذال خیلی زود به یک عادت رفتاری تبدیل میشود و همه جا هم وجود دارد. باید بدانیم که هر کنسرتی جای ملق زدن و پریدن نیست و آن شخصی که به کنسرت سنتی می آید هم، در نظر داشته باشد که کنسرت ها با یکدیگر متفاوت هستند.
مدیری در بخش گفتگو با مهمان برنامه، میزبان سید محمد موسوی، والیبالیست کشورمان شد و در همان ابتدا به علاقه وافر این بازیکن به پفک اشاره کرد و با آوردن یک ظرف پفک او را غافلگیر کرد!
این بازیکن در آغاز گفتگو با مجری دورهمی، به سن و سال خود اشاره کرد و درباره آغاز ورزش حرفهای خود گفت: متولد ۱۳۶۶ هستم. والیبال را از سن ۸ سالگی شروع کردم و از ۱۴ سالگی سر و شکلی حرفهایتر به آن دادم. از ۱۸ سالگی هم وارد تیمهای ملی شدم.
وی درباره زمان بازنشستگی در این رشته ورزشی گفت: تمام رشتههای ورزشی یک سن مشخص برای انتهای کار دارند. در رشته والیبال هم بین ۳۰ تا ۳۵ سالگی به نوعی زمان بازنشستگی است.
والیبالیست تیم ملی کشورمان در خصوص همراهی و حمایتهای مردمی گفت: در سالهای خیلی دور، مردم کمتر توجهی به والیبال داشتند، اما در این سالهای اخیر والیبال با استقبال خوبی مواجه شده و ورزش مردمیتری شده است.
موسوی درپاسخ به سوال معروف مدیری درباره «عشق» گفت: نمی دانم خوشبختانه یا متاسفانه؛ اما تا امروز عاشق نشدم و بیشتر سعی میکنم دوست داشته شوم تا اینکه دوست داشته باشم!
وی با بیان اینکه چندبار از من خواستگاری شده، اظهار کرد: چند بار مقابل درب هتل و یا سالن های تمرین، دخترخانمها با مادر و یا خودشان با دسته گل برای خواستگاری آمدهاند؛ ولی من واقعا نمی دانم چه باید بگویم و همیشه در این موقعیت ها فرار میکنم.
این بازیکن با اشاره به اینکه درگیری بزرگی بین او و عادل غلامی وجود نداشته، درباره رسانهای شدن اختلافشان در تیم تصریح کرد: در بین روزهای تمرین تیم ملی، یک روز به اصحاب رسانه اختصاص دارد. ما آن روز، روز سختی را در تمرین داشتیم و واقعا خسته بودیم. واقعیت این است که درگیری و یا خصومت خاصی بین من عادل نبود و نیست و یک شیطنت رسانهای باعث پر رنگ شدن ماجرا شد. (در پی این اتفاق و رسانهای شدن اختلاف این دو بازیکن، غلامی از تیم ملی کنار گذاشته شد).
موسوی در ادامه درباره وضعیت مالی والیبالیستها گفت: هر کاری سختی خودش را دارد؛ اما اگر عاشق آن کار باشیم، هر سختی راحت میشود. خدا را شکر درآمد ما خوب است و بچه ها مشکل مالی و یا شغل دومی ندارند. از زمانی هم که والیبال مردمی تر شده، اسپانسرهای بیشتری برای سرمایه گذاری پیش آمده اند.
وی در ادامه درباره پیشنهاد اجرای برنامه تلویزیونی از طرف یکی از دوستانش بیان کرد: یکبار یکی از دوستان مجری به من پیشنهاد اجرای برنامه تلویزیونی را داد؛ ولی قبول نکردم. چراکه واقعا سخت است و فکر نمیکنم کار ساده ای باشد.
موسوی در پایان گفتگو، کاپ و جایزه بهترین دفاع روی تور خود را به موزه دورهمی اهدا کرد.
مجری و کارگردان برنامه تلویزیونی دورهمی هم پس از گفتگو با مهمان، در خصوص موضوع ابتذال گفت: تا درباره ابتذال حرف میزنیم، میگویند خجالت بکشید؛ مردم دوست دارند و این نوع آثار را پیگیری میکنند، به سلیقه مردم احترام بگذارید. اما این را بدانیم که اگر ما تولید و محتوای درستی داشته باشیم، مردم برای آن آثار هم صف میکشند و دوستشان خواهند داشت.
منبع: افکارنيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۹۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
سعید بارانی خودش را برای «قاب کوچک» اینگونه معرفی میکند: از سال۷۸کارگویندگی را شروع کردم. از برنامههای شاخص میتوانم به برنامه «خانه فرهنگ» رادیو تهران، بخش شامگاهی چهارشنبههای رادیو پیام «پل مدیریت»، رادیو تهران برنامه «خانه ما»، «خانواده تهرانی»، آرم و آنونسهای شبکهها اشاره کنم.از گمگشتگی تا درک و یافتن
وی در ادامه با ارائه تعریفی از رادیو میگوید: رادیو با نگاه بیرونی و گاه با نگاهی کاملا درونی به جزئیات درونی علم فرو میرود و تلاش میکند تا گمگشتگیها را تبدیل به یافتن و درک دقیقتر کند. برخی بر این باورند که رسانه در دنیای مدرن ساحتی از اندیشه است. در این صورت، این ساحت الزامات و مبانی ویژه خود را دارد که میتوان بزرگترین ویژگی آن را تأثیرگذاری و جهتدهی دانست. گوناگونی رسانهها، گسترش هرروزه آنها و بهطور کلی جایگاه رسانهها و بهخصوص رادیو در تنویر افکار، ایجاد فضایی برای تضارب آرا و همچنین اهمیتی که رسانههای گروهی در ارتقای سطح آگاهی و تعالی فرهنگ و دانش عمومی دارند را نمیتوان نادیده گرفت.بیگمان رادیو یکی از مهمترین عوامل فرهنگی در دنیای مدرن است که بر پیچیدگی آن نیز افزوده و ساحات شناخت و معرفت را نیز غامضتر کرده است. برخی رادیو را از نشانههای پویایی، تحرک توسعه و بسط فرهنگی هر جامعهای در گسترش ساحت شناختی آن میدانند. در کل رادیو یعنی گرما، بودن، صمیمیت و درک هستی...
بارانی با بیان مهمترین ویژگی و شاخصه گوینده رادیویی میافزاید: گویندگی به مفهوم امروزی آن، واژه نسبتا جدیدی است که با پیدایش و گسترش «رادیو» ازحدود۷۰سال پیش به فرهنگ واژگان فارسی افزوده شد. در لغتنامهها و فرهنگهای گذشته گویندگی را به معنی سخنگویی، نطق، خوانندگی، قوالی، قصهگویی، سرایندگی، شاعری و...آوردهاند؛امری که درنوشتههای ادبی و متنهای کهن شعر و نثر و فرهنگ فارسیزبانان جامعه ایرانی بیش از هزار سال با همین معانی رواج داشته است. گویندگی در کاربرد حرفهای و امروزی آن، عبارت است از: فرآیند تبدیل اندیشه شفاهی یا مکتوب به کلام و سخن مفهوم و انتقال آن به مخاطب، به صورتی هنرمندانه.
اهمیت تمرین و آموزش در گویندگی
وی ادامه میدهد: امروزه گویندگی، بهویژه در دنیای ارتباطات و رسانهها، بهعنوان حرفهای جذاب مورد توجه و تحسین است و همراه با رشتههای مشابهی همچون گزارشگری، بازیگری، دوبلاژ و اجرا، توجه بخش بزرگی از مخاطبان مراکز رادیویی و تلویزیونی را به خود جلب کرده و گویندگان توانا و خوشصدا سالها بهعنوان شخصیتهایی محبوب مورد احترام و توجه مخاطبان رسانهها بودهاند. میتوان شاید و باید مهمترین ویژگی و شاخصه گویندگی در رادیو را، صدای فونیک و رادیوفونیک دانست که با شنیدنش لذت شنوای شما تحریک میشود.گوینده باسابقه رادیو تهران با بیان پیشنهادهایی به علاقهمندان حرفه گویندگی عنوان میکند: با وجود آنکه موارد متعددی مانند جنس صدا و... امری ژنتیکی و خدادادی از نکات قوت یک گوینده بهحساب میآید اما فنبیان، سبک گویندگی و چگونگی سخن گفتن یک گوینده، مهارتهایی هستند که دراثر تمرین و آموزش بهدست میآیند و تقویت میشوند. به نظر من پشتکار، تمرین وهمچنین تمرکز مهمترین مواردی هستندکه باید قبل از ورود به این حرفه مدنظرقرار بگیرند.
بارانی در پاسخ به این پرسش که چشمانداز رادیو را چطور میبینید؟ میافزاید: یکی از پیامدهای تحولات شگرف فناوری، تغییر مصادیق انواع رسانههاست، مثلا شکل ظاهری آنچه روزگاری رادیو خوانده میشد و در شکل نمایشی از آن دیده میشود، با شکل امروزین رادیو که در گوشیهای همراه و حتی یخچالها ظاهر میشود، کاملا متفاوت است. رادیو همزمان با گذر از فناوری آنالوگ و ورود به عصر دیجیتال، خود را بازتعریف کرد و با ساختاردهی مجدد خود از رسانهای که زمانی خبر و سرگرمی را صرفا به شکل صوتی منتقل میکرد، به رسانهای تبدیل شد که محتوای چندرسانهای در دسترس مخاطبان قرار میدهد. همچنین مفهوم برنامه رادیویی، محتوای رادیویی و فرمت این محتوا کاملا دگرگون شده است.
شکلگیری مفهوم جدیدی از رسانه
وی بیان میکند: پادکست، نوعی برنامهسازی رادیویی یا نوعی رادیوی امروزین است. همچنین رادیوهای تصویری یا ترکیب تصویر و متن با رادیو و اطلاعاتی که از طریق رادیو به مخاطب داده میشود، مفهوم رادیو را از رسانههای صرفا صوتی خارج کرده و میتوان اینگونه گفت که چه در فرم، چه محتوا و با ظهور رسانههای اجتماعی باعث شده که مفهوم تازهای از رسانه جمعی ــ اجتماعی شکل بگیرد که ظهور و ترکیب جدیدی از رسانههای سنتی، جمعی و رسانههای مدرن اجتماعی است. در نتیجه مفهوم دیگری را پیشبینی میکنم که اوج همگرایی فرم و محتوا خواهد بود و میتوان به آن رسانه همراه جهانی نام داد.
وی در پایان با اشاره به حقوق اساسی مخاطب میافزاید: به نظر من یکی از حقوق اساسی مخاطب آن است که همواره جایی برای مخاطب درنظر بگیریم و بگذاریم او خود محتوا را تکمیل کند. شهروندنگاری و تولید محصول، یکی ازمصادیق این اصل است که فراتر از آن در هر محصول حرفهایی توسط رسانهنگاران و حرفهایی متعلق به رسانه مطرح است که باید جای مخاطب و کاربر محفوظ باشد. تمام حقوق فقط برای ناشر یا رسانه محفوظ نیست، بلکه برای مخاطب هم محفوظ است...امیدوارم در سال پیش رو تحولی عظیم را شاهد باشیم در عرصه تولید، محتوا و سلامت روان کارمندان.