Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: شهردار منطقه ٢ بندرعباس گفت: ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در چهار ماهه گذشته برای اجرای پروژه های عمران شهری منطقه ۲ بندرعباس هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مهدی رنجبری در نشست خبری ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س)، عنوان کرد: شهرداری منطقه 2 دارای سه ناحیه(بازار، حدفاصل بازار تا محله خواجه عطا و خواجه عطا تا نایبند) است که هر ناحیه شامل 7 محله می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ارائه فعالیت های شهرداری در 147 کد خدمات، افزود: از هیات دولت تا کنون، 13 میلیارد و 500 میلیون تومان در حوزه اجرای پروژه های عمران شهری و 11 میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه خدمات شهری هزینه شده است.

 

رنجبری با اذعان به اینکه ماهیانه یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای تنظیف(رفت و روب) در حوزه شهری منطقه 2 هزینه می شود، بیان کرد: روزانه 43 میلیون تومان هزینه تنظیف می شود که این رقم بسیار بالاست.

 

وی ادامه داد: ماهیانه 700 میلیون تومان برای تنظیف و رفت و روب فضای سبز منطقه 3 بندرعباس هزینه می شود.

 

شهردار منطقه 2 بندرعباس با بیان اینکه سرانه زباله بندرعباس، یک و نیم برابر نُرم کشوری است، از مردم خواست در زمینه تولید، تفکیک و جمع آوری زباله های تر و خشک با مجموعه شهری همکاری بیشتری داشته باشند.

 

رنجبری اضافه کرد: طی این مدت همچنین 108 هزار متر مربع آسفالت با اعتبار پنج میلیارد و 367 میلیون تومان در سطح معابر محلات منطقه 2 شهر بندرعباس انجام شده است.

 

افتتاح بزرگترین فضای سبز محله ای(پارک سنگی) در کوی امیر بندرعباس

 

وی در ادامه به تشریح برنامه های شاخص افتتاحی دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: بزرگترین فضای سبز محله ای بندرعباس با 25 هزار متر مربع در کوی امیر شهرک امام رضا(ع) با اعتبار چهار میلیارد و 500 میلیون تومان به عنوان نخستین پارک سنگی شهر بندرعباس با 85 درصد پیشرفت فیزیکی از شاخص ترین پروژه هاست.

 

رنجبری، زمین ورزشی ساحلی در کنار پارک سنگی کوی امیر با 450 میلیون اعتبار با عنوان شهدای مدافع حرم و زمین چمن مصنوعی شهرک نور جنب دانشگاه سما با اعتبار 400 میلیون تومان و پیشرفت 70 درصدی کار را از دیگر پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر امسال منطقه 2 برشمرد.

 

وی عدم جانمایی زمین در محلات جدید و بافت های فرسوده برای احداث مجموعه های ورزشی را از مهمترین چالش های فراروی شهرداری منطقه 2 اعلام کرد و گفت: راه و شهرسازی در طرح های تفکیکی باید جانمای مناسبی برای زمین های ورزشی داشته باشد.

 

کلنگ زنی «برکه گرد»، پارک بزرگ ساحلی و فرهنگسرای سه راه برق

 

رنجبری، کلنگ زنی پروژه عمرانی «برکه گرد»، کلنگ زنی پارک بزرگ ساحلی(کنار شب بازار) به مساحت یک و نیم هکتار، کلنگ زنی فرهنگسرای سه راه برق با چهار هزار و 500 متر مربع زیربنا در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع را از دیگر برنامه های دهه فجر سال جاری ذکر کرد.

 

وی با اذعان به اینکه 73 درصد از بافت فرسوده شهر بندرعباس در محدوده منطقه 2 قرار دارد، تصریح کرد: بافت فرسوده با توجه به شرایط خاصش، عملا ارائه خدمات شهری را با چالش مواجه می سازد.

 

خورهای بندرعباس سرپوشیده می شوند

 

شهردار منطقه 2 در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری شبستان در رابطه با آخرین وضعیت بررسی چالش جدی بوی تعفن خورها، گفت: بیشترین بوی تعفن به خور گورسوزان مربوط می شود که دلیل آن نیز سرریز شدن فاضلاب در آن است که در نهایت این فاضلاب به دریا می ریزد.

 

وی افزود: برای رفع این معضل شهرداری با آب و فاضلاب شهری به توافق رسیده اند و پیمانکاری برای تصفیه فاضلاب مشخص شده است که فاضلاب تصفیه شده را برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار دهد. در ضمن امیدواریم همه خورهای سطح شهر بندرعباس را سرپوشیده کنیم و تا دهه فجر سال آینده خور شاه حسینی سرپوشیده خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۷۶۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان گفت: طی برگزاری کمیسیون، ۴۵ پرونده تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

وی افزود: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 750442

دیگر خبرها

  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد