Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از نيويورک؛ اسحاق آل حبيب، سفير و معاون نماينده دائم ايران در سازمان ملل در بحث عمومي شوراي امنيت درباره غرب آسيا و فلسطين، تلاش هاي اخير نظام سلطه براي به رسميت شناختن قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي را نمونه اي از اين سياست ها برشمرد و محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي با يادآوري سوابق رژيم صهيونيستي گفت: ما هر بار در اينجا جمع مي شويم خبري تازه در مورد شهرک سازي هاي غير قانوني اين رژيم مي شنويم چرا که اين رژيم، به صورت مستمر در پي تحکيم اشغالگري خود و انکار حقوق فلسطيني هاست.
آل حبيب اظهار داشت: شهرک سازي هاي رو به رشد اسرائيل نه تنها تخلف از کنوانسيون چهارم ژنو، بلکه يک جنايت جنگي و حاکي از اين واقعيت است. وي افزود: نقش مخرب آمريکا در منازعات بين المللي، خصوصا در خاورميانه، قابل انکار نيست و آمريکا هرگز در مسئله فلسطين شريکي صادق براي صلح و عدالت نبوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سفير و معاون نماينده دائم ايران در سازمان ملل گفت: جاي تاسف است که شوراي امنيت در حل موضوعات مهمي چون اشغال دائم فلسطين و يا بمباران يمن که طي سه سال گذشته ادامه يافته است منفغلانه عمل مي کند. بمباران‌هاي يمن، قحطي و بيماري و نابودي براي مردم يمن به همراه داشته است و بنا به تاييد مقامات سازمان ملل متحد بزرگترين قحطي دنيا در چند دهه اخير را براي آنان رقم زده است. انفعال شوراي امنيت سازمان ملل نتيجه مستقيم مانع تراشي آمريکايي ها در شوراي امنيت است.

آل حبيب با اشاره به تلاش هاي آمريکا و رژيم صهيونيستي براي تغيير دادن محور بحث هاي غرب آسيا در شوراي امنيت گفت: ظاهرا ايران هراسي براي اين دو رژيم به نوعي وسواس و جنون روحي تبديل شده است اما در واقع اينها که بر طبل ايران هراسي مي کوبند همانهايي هستند که با دلارهاي خود در پي خريد يا فروش «تسليحات زيباي» آمريکايي هستند و اتهاماتي که عليه ايران مطرح مي کنند هيچ گونه ارتباطي با صلح و امنيت در غرب آسيا ندارد. وي با اشاره به تلاش هاي ايران در مبارزه با گروه تروريستي صهيونيستي داعش گفت: واقعيت اين است که زماني که ايران در عراق و سوريه در حال کمک به مردم اين دو کشور و در مبارزه با داعش بود، آمريکا و متحدان آن، گروهاي تروريستي را مسلح مي کردند. 

آل حبيب افزود: ايران حمايت خود از فلسطين را دوباره اعلام مي کند و با درک رنج و بي عدالتي که دهه ها در حق فلسطيني ها اعمال شده است از حق حاکميت و تعيين سرنوشت فلسطيني ها و تشکيل کشور فلسطين با پايتختي قدس شريف حمايت مي‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۱۸۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نوشت: امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود، اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در کنشگری خود در پیام‌رسان ایتا نوشت:

"سال ۸۸ در دانشگاه علی‌رغم همه ساختارشکنی‌ها و دیکتاتوری تمامیت‌خواهان علیه بالاترین مشارکت سیاسی مردم اما نه درخواستی بود و نه ما به عنوان فعال دانشجویی موافق حضور نظامی و انتظامی در دانشگاه بودیم.

این اتفاق هرگز رقم نخورد، اما امروز دست‌کم در ۳۰ دانشگاه آمریکا با تجمع مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی و فاجعه رژیم کودک‌کش برخورد نظامی می‌شود.

تجمع ممنوع است

حمایت جرم‌انگاری می‌شود

تیک تاک فیلتر می‌شود

استاد و دانشجو بازداشت می‌شوند

اما هنوز ما جهان سومیم و ایالات متحده مدافع آزادی بیان و حقوق بشر در سازمان ملل!

روشنفکران، بازیگران، سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای ایران قرار نیست امروز به رسم ادب پاسخ همدردی و مداخله آنجلینا جولیا در حوادث ایران را بدهند؟

واقعاً این سکوت معنادار و ندیدن این همه تناقض، مضحک نیست؟

کد خبر 748390

دیگر خبرها

  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • محکومیت سرکوب وحشیانه آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا در خصوص مسئله غزه
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • روایت عضو شورای شهر اصفهان از تفاوت دانشگاه‌های ایران و آمریکا
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت